Nästa generations konsoler kan dröja länge

Robot
Nästa generations konsoler kan dröja länge
Inaktiv
Nästa generations konsoler kan dröja länge

Klart det kan ta lite tid då det är nästa generation ^^


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Skönt att inte behöva punga ut mer pengar på ett par år då.

Medlem

Bra det Har fan inte råd att köpa konsoler och nya dator om vartannat... gosh så nörd man är


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

iofs, fast konsolerna i sig kostar ju en relativt liten summa pengar jämfört med en speldator..

Medlem

bara n00bs köper nya datorer, man uppgraderar den man har istället, köper delarna begagnat, skitsummor det handlar om då.


signatur
Inaktiv

Älskar hur mkt "Fan-boys" alla är till sina konsoler. Jag har nVidia kort men skulle mkt hellre vilja ha ATI, Jag hr även ett PS1 men itne fan itter jag o försvarar den.

Sitt ni med era ruttna konsoler om 7 år,


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

bara n00bs köper nya datorer, man uppgraderar den man har istället, köper delarna begagnat, skitsummor det handlar om då.

Man måste köpa nytt då och då. Det enda man ska uppgradera med är nytt grafikkort och kanske någon ramsticke allt annat är bara waste.

Inaktiv

MIcrosoft som exempel sa väll att 360n ska hålla i 5 år till.

Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av MKultra:

bara n00bs köper nya datorer, man uppgraderar den man har istället, köper delarna begagnat, skitsummor det handlar om då.

Man måste köpa nytt då och då. Det enda man ska uppgradera med är nytt grafikkort och kanske någon ramsticke allt annat är bara waste.

Ehh? Om det är processorn som är seg hjälper inget annat. Och i många fall måste du uppgradera moderkortet för att köpa nytt ram.

Skrivet av MiXiE:

Klart det kan ta lite tid då det är nästa generation ^^

Nej, den kommer imorgon.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Det är ju bra, då kan folks spargrisar bli överfulla som dom måste tömma lite på spargrisen för att köpa en till. sen när det kommer en ny konsoll typ 2012 så töms spargrisen.

R.I.P Spargris<3


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem
Skrivet av darknshy:

Älskar hur mkt "Fan-boys" alla är till sina konsoler. Jag har nVidia kort men skulle mkt hellre vilja ha ATI, Jag hr även ett PS1 men itne fan itter jag o försvarar den.

Sitt ni med era ruttna konsoler om 7 år,

Är du säker på att du inte ska hänga på Gamereactor istället?

Inaktiv

Hoppas Nintendo kokar ihop något riktigt gott till nästa generation. Wii är ju mysig men alldeles för svag och har många andra nackdelar (har ett Wii själv men lär bli en PS3 sen när man har råd)

Förhoppningsvis kan detta vara något, även fast chansen är liten:
http://www.idg.se/2.1085/1.172997

Medlem

Låter bra det. En konsoll ska räcka länge tycker jag.

Fast å andra sidan så kommer mängden minne nog vara ett problem för framtida 360 och PS3 spel. 512 ger inte så mycket. Och 360 har redan utrymmesproblem för det använder DVD istället för HD-DVD eller blu-ray.

Ärligt talat så hoppas jag att nästa generation blir jämnstark med nuvarande generation. Bara mer minne och så är det bra. Skulle ge oss väldigt energisnåla, svala maskiner som inte behöver mycket kylning. Saknar fläktlösa tysta konsoller, som NES, SNES, PS1 osv.

Och Wii. Är jämnstark med första Xboxen på många sett, men drar endast 18W istället för Xboxen som drog bra mycket mer. Och när 360 & PS3 släpptes så var de nära 200W.

Medlem

Jaja, vill man att grafiken ska sluta kunna utvecklas till konsolerna inom några år så sure go ahead

Medlem

Detta betyder ju att PC:n kommer vara överlägset konsollerna om några år. Det vore ju bra för pc spelsmarknaden.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

tycker det var goda nyheter, mer kärlek till ps3 så länge


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

Detta betyder ju att PC:n kommer vara överlägset konsollerna om några år. Det vore ju bra för pc spelsmarknaden.

PC var bättre redan när nuvarande konsollerna släpptes. Det beror på många faktorer, men främst lagring, minne och så förstås den enormt snabba utvecklingen av grafikkort på PC. Anledningen till att spel ibland kan uppfattas som bättre på konsoll är att de bara har en spec att optimera för, vilket gör att spel på PC kan ha en lägre lägsta nivå för att kunna säljas till flera.

Titta på ett spel som Devil May Cry 4. Det är enormt mycket snyggare på PC än konsoll.

När det gäller konsoller tror jag Microsoft måste göra något åt spelaren. Om de vill hänga med många år till, bör vi få se en XBox 360 med Blu-ray.

Medlem

Bra nyheter för Sony iaf kan jag tänka mig

Och med tanke på alla grafik-kåta ungar så är det en riktigt bra nyhet för PC'n

Angående uppgradering av PC så är det inte särskillt dyrt alls. Du håller dig lätt på topp med en uppgradering om året, alltså grafikkort vartannat år och processor/moderkort/ram åren emellan. Det blir ~3500-4000kr om året, vilket inte är särskillt farligt alls.

Medlem

Okej de kommer ju garanterat inte klara av "next gen" grafik då wiho PCn kommer alltså att vara bättre och snyggare om typ 3 år redan

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Jaja, vill man att grafiken ska sluta kunna utvecklas till konsolerna inom några år så sure go ahead

Det är väl bättre att man lär sig utveckla grafiken till de konsoller som redan finns istället för att rusa iväg, skapa ny hårdvara som ingen vet hur man utvecklar till? Kolla PS2:an, jämför gärna de första spelen som kom med t.ex God of War.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Detta betyder ju att PC:n kommer vara överlägset konsollerna om några år. Det vore ju bra för pc spelsmarknaden.

PCn är redan överlägsen, har alltid varit det. Konsollerna är endast populära hos tillverkarna pga liten "piracy" jämnförelse med PCn.

Om konsollerna ska finnas i 7 år till, måste dom stanna i spel utvecklingen, för endast PCn kan följa med tekniken, det kostar men bara att få spela spel med Keyboard och mus är det värt varenda öre.

Medlem

Äh, ge det två år så har Microsoft kommit ut med en ny konsoll.

Medlem

Skönt att höra!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av nudelsdesign:

Detta betyder ju att PC:n kommer vara överlägset konsollerna om några år. Det vore ju bra för pc spelsmarknaden.

PC var bättre redan när nuvarande konsollerna släpptes. Det beror på många faktorer, men främst lagring, minne och så förstås den enormt snabba utvecklingen av grafikkort på PC. Anledningen till att spel ibland kan uppfattas som bättre på konsoll är att de bara har en spec att optimera för, vilket gör att spel på PC kan ha en lägre lägsta nivå för att kunna säljas till flera.

Titta på ett spel som Devil May Cry 4. Det är enormt mycket snyggare på PC än konsoll.

När det gäller konsoller tror jag Microsoft måste göra något åt spelaren. Om de vill hänga med många år till, bör vi få se en XBox 360 med Blu-ray.

Jag menade att PC kommer vara riktigt överlägset inom några år, så företag som vill vara störst bäst och vakrast på grafik mm kommer ju bli tvugna att satsa på pc marknaden igen. Trots Piratkopiering som det gnälls så mycket om!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Mycket trevligt.
För mig är graffen inte värt ett dyft så länge spelen saknar gameplay. Spelar hellre ett bra 8bitars spel än ett halvkasst Unreal3 / Tech5 baserat lir.

xbox360 och ps3 var ju ganska rejäla kliv framåt så på dessa konoler så kan nog spelen utveklas rejält mycket mer än det vi ser idag än. Så vist varken Sony eller Microsoft behöver väl bygga nytt innan 2010.

Nintendo däremot tycks ju ha gjort en bra affär genom att ha tagit ett mindre steg framåt med wii och ändå har de sålt stora volymer av sin maskin.

Där finns det defenetivt utrymme för en ny maskin lite tidigare än för dem andra .... och alla nintendo anhängare kommer givetvis att köpa även den på relesedagen....

smart Nintendo !


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

pc:n är inte speciellt överlägsen som vissa pc-fanboys vill tro. en sak som dessa nötter inte fattar är att utvecklarna måste tar hänsyn till miljoner olika pc-system som finns där ute, och i slutändan blir det att kompromissa jävla mycket.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag tror att de kommer nya konsoler runt 2012, framför allt från Nintendo som kör på förra generationens hårdvara. Så länge som till 2018 kommer vi absolut inte få vänta, i så fall kommer konsol-marknaden att tappa bra mycke kunder till PC-marknaden.

Att företagen har lagt ut stora pengar på att utveckla dessa maskiner råder de inget tvivel om, men nu har dom något att bygga vidare på. Nu finns det t.ex. Cell-processorer som är klockade i över 4ghz, använd två såna samt senaste grafikkretsen från Nvidia i SLI och vipps så har vi en next-gen konsol redan idag.

Inaktiv
Skrivet av Prehn:
Skrivet av darknshy:

Älskar hur mkt "Fan-boys" alla är till sina konsoler. Jag har nVidia kort men skulle mkt hellre vilja ha ATI, Jag hr även ett PS1 men itne fan itter jag o försvarar den.

Sitt ni med era ruttna konsoler om 7 år,

Är du säker på att du inte ska hänga på Gamereactor istället?

haha...

FZ är väll bland det lägsta man kan komma.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av darknshy:

Älskar hur mkt "Fan-boys" alla är till sina konsoler. Jag har nVidia kort men skulle mkt hellre vilja ha ATI, Jag hr även ett PS1 men itne fan itter jag o försvarar den.

Sitt ni med era ruttna konsoler om 7 år,

Är du säker på att du inte ska hänga på Gamereactor istället?

haha...

FZ är väll bland det lägsta man kan komma.

Va fan har du då här att göra?

12
Skriv svar