problem med nyinstallation av windows

Medlem
problem med nyinstallation av windows

jag håller på att göra iordning en gammal dator och har problem med nyinstallation av windows.

Ny processor p4m socket 478 rambuss 433

Ny hårdisk 80gig 100ata 8mbyte cash minne

Ny rambricka 2100 266mhz 1gig minne kingston

Ny benq cd brännare 52x32x52 senaste firmwaren

Ny inno3D grafikkort 256mbyte

moderkort p4tdk v1.0 med senaste biosupdateringen

450wats nätdel FOXTEQ

den tvärlåser sig vid "configurerar inställingar" i windows installationsprogram

samma sak i både win 2000 pro och xp pro

vad kan vara problemet ?
någon som har något tips


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Du kan ju testa och reseta bio inställningarna, samt att ta ut ett minne eller om duhar några andra extra kort i PCI platserna som gör att det hänger sig.

nj
Medlem

Om du har tillgång till en CD-brännare (alternativt ett USB-minne, om datorn tillåter boot från USB-enheter) så kan du använda Ultimate Boot CD och köra lite tester för att kontrollera om det kan vara något hårdvarufel.
Minnestester är ett första förslag (och som Oneone skrev, om du har mer än ett minne, så testa ta ut något av dem och kör ett i taget, framförallt om något minnestest visar fel).

Medlem

jag har redan provat med att reseta biosinställningarna och stängt av inbyggt ljud och modem i bios

jag har inga pci kort i datorn förutom grafikkortet som äe AGP kort

jag har bara 1 minneskrets på 1024mbyte i datorn den är ny


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av nj:

Om du har tillgång till en CD-brännare (alternativt ett USB-minne, om datorn tillåter boot från USB-enheter) så kan du använda Ultimate Boot CD och köra lite tester för att kontrollera om det kan vara något hårdvarufel.
Minnestester är ett första förslag (och som Oneone skrev, om du har mer än ett minne, så testa ta ut något av dem och kör ett i taget, framförallt om något minnestest visar fel).

tack ska prova det


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar