Indien nästa för Sony

Robot
Medlem
Indien nästa för Sony

"My name is Sanjay. Thank you for pressing the help button. Can I take your PSN Nickname and serialnumber of your PS3?"

Skämt åsido dock, det kan bli bra... återstår att se. Jobbar själv i helpdesk och tycker att det är ganska låg kvalité på vår indiska avdelning, fast det är ju en helt annan branch iofs

Medlem

Jag ska till Indien på lördag och träna upp 12st Indier under en månad. De ska flytta två avdelningar från Sverige till Indien. Än så länge är jag försiktigt positiv, men jag avvaktar med att uttala mig tills jag kommer hem.

Medlem

"Made in India by very small children"

yess, jag väntar otåligt på en uppsjö av massproducerade spel där antagonisten sjunger och dansar tillsammans med sitt skurkband.

Skrivet av slartibartfast:

yess, jag väntar otåligt på en uppsjö av massproducerade spel där antagonisten sjunger och dansar tillsammans med sitt skurkband.

UUURRRKKK (vomiterar å det grövsta)

både åt denna spel ide och att allt fler så kallade helpdesks m.m flyttas till indien och andra ställen utomlands.

Farsan behöver färdtjänst och skall man boka en transport så får man ringa och prata med några jävla tomtar i estland. Det blir tamefan aldrig rätt ... hur jävla övertydlig man än är
:evil:


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Tredje världen är världens bästa uppfinning!

Pengar, mums!


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Jag har inget emot indier, det är bara det att en hel del arbetskraft flyttas numera till de asiatiska länderna. Lite synd, arbetsmöjligheterna för oss européer försvinner.

Aja, dröjer väl inte långt innan allt för mycket arbetskraft har flyttats dit och indierna själva inser att de skulle kunna ta bra mycket mer betalt


signatur

dare to be bold

Skrivet av skribb:

Tredje världen är världens bästa uppfinning!

Pengar, mums!

detta är något jag hatar med kapitalism :\


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Två ord: Lycka till.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Tech-support in India:
-My computer won't start.
-Is your monitor on?

Medlem

Synd att det här fenomenet håller på att sprida sig till spelbranschen med.

Skrivet av Tobbie:

Aja, dröjer väl inte långt innan allt för mycket arbetskraft har flyttats dit och indierna själva inser att de skulle kunna ta bra mycket mer betalt

Nu är jag verkligen ingen ekonom, men det borde väl balansera ut sig?
Flyttar man arbetskraft till tredje världen så flyttar man pengar från den egna hemmamarknaden till ett annat ställe. Istället för att ge pengar till lokala arbetare så att de kan köpa de produkter man tillverkar så berikar man en annan del av världen. Alteftersom tredje världens rikedom ökar så kommer de kräva mer västpengar för att utföra sina tjänster, tills dess att det blir billigare igen med arbetskraft på hemmaplan...

Global rättvisa och misär för alla?

Medlem

hahah good luck! Man undrar ju hur mycket dom tjänar på det om man räknar in hur ineffektivt allting blir med missförstånd osv. Som sagt good luck, det kan ni behöva!

Medlem

Det är roligt att se hur alla västlänningar spyr galla på att man flyttar tillverkning och annan företagsamhet utomlands men sanningen är att inom en tio års period så kommer den så kallade u-världen springa om oss i allt. En som påpekar detta är en mycket bra föreläsare Fredrik Härén, finns på youtube att se på. Vi har kunskapen men inte drömmarna att leda världens utveckling längre, en kall och hård sanning.

Medlem
Skrivet av Lord Ahriman:

"Made in India by very small children"

Ja hade det varit Kina så...

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

Det är roligt att se hur alla västlänningar spyr galla på att man flyttar tillverkning och annan företagsamhet utomlands men sanningen är att inom en tio års period så kommer den så kallade u-världen springa om oss i allt. En som påpekar detta är en mycket bra föreläsare Fredrik Härén, finns på youtube att se på. Vi har kunskapen men inte drömmarna att leda världens utveckling längre, en kall och hård sanning.

^- Gud, tror du verkligen på den där killen? T ex tar han inte upp att kina begränsat sig själva tack vare deras lag med att man bara får ha ett barn. Så dom SJÄLVA måste börja importera arbetskraft från västvärlden för att dom ens ska gå runt.

Fattar inte varför så många människor går på allt Fredrik Härén tjatar om, tror det har med hans otroligt manipulativa presentation att göra. Men bra för honom antar ja att folk köper hans snack.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av VeGeTa_0709:

Det är roligt att se hur alla västlänningar spyr galla på att man flyttar tillverkning och annan företagsamhet utomlands men sanningen är att inom en tio års period så kommer den så kallade u-världen springa om oss i allt. En som påpekar detta är en mycket bra föreläsare Fredrik Härén, finns på youtube att se på. Vi har kunskapen men inte drömmarna att leda världens utveckling längre, en kall och hård sanning.

^- Gud, tror du verkligen på den där killen? T ex tar han inte upp att kina begränsat sig själva tack vare deras lag med att man bara får ha ett barn. Så dom SJÄLVA måste börja importera arbetskraft från västvärlden för att dom ens ska gå runt.

Fattar inte varför så många människor går på allt Fredrik Härén tjatar om, tror det har med hans otroligt manipulativa presentation att göra. Men bra för honom antar ja att folk köper hans snack.

Såg en dokumentär där de sa att Kina behöver 24 miljoner nya jobb varje år. Så nån brist på arbetskraft har jag svårt att se att de kommer att få inom en snar framtid.

Likadant i Indien, där kan man tro att hela landet är kommunalarbetare. Offantligt många "meningslösa" jobb bara för att hålla nere arbetslösheten.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

^- Vad var det för jobb dom snackade om i dokumentären då? Har du sett Fredrik Härén föreläsningar? Mycket av det handlar om "Kompetens" västvärlden VS östvärlden. Och att kina behöver 24 miljoner nya arbeten säger mig inte ett dugg när det kan vara att dom behöver 24 miljoner gatusoppare inför OS.

Medlem

Ja vi får väl se hur de här går då, kanske finns riktigt bra utvecklare i Indien.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Vad var det för jobb dom snackade om i dokumentären då? Har du sett Fredrik Härén föreläsningar? Mycket av det handlar om "Kompetens" västvärlden VS östvärlden. Och att kina behöver 24 miljoner nya arbeten säger mig inte ett dugg när det kan vara att dom behöver 24 miljoner gatusoppare inför OS.

Jo, jag har sett hans föreläsning. Ligger säkert en hel del i det. Det som sades i dokumentären var att Kina behöver ca 24 miljoner nya jobb varje år.
De som utexamineras från universiteten vill nog inte sopa gator skulle jag tro.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

En annan fenomenal föreläsning som jag måste tipsa om (apropå missuppfattningar) är KI-professorn Hans Roslings demonstration av sitt program Gapminder, som presenterar kall statistik på mycket intressanta sätt och hjälper till att slå hål på många myter om s.k. utvecklingsländer och fattigdom:

http://www.youtube.com/watch?v=hVimVzgtD6w

Finns också en uppföljande föreläsning:

http://www.ted.com/index.php/talks/hans_rosling_reveals_new_i...

Programmet kan man också leka med själv:

http://www.gapminder.org/

Riktigt, riktigt intressant.

Medlem

Hoppas dem lägger in apus röst när man lämnar playstation store som låter: please come again

Medlem
Skrivet av FZ:

utvecklingskit

*fniss*

Medlem

jag som antagligen ska utbilda mig till programmerare senare ska man flytta till indien för det?

Medlem

sänkta kostnader e jättebra, men vem skall ha råd att köpa spel och konsoller sen när alla är arbetslösa och allt tillverkas av 6 åriga indier?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Indierna?

Det är helt sjukt att se det landet förändras, hur de bygger infrastruktur osv.
Här i Sverige är det lite gnäll om en ny järnväg ska byggas men där slänger man upp motorvägar, tunnelbanor och kontorsområden till höger och vänster. Kanske inte alltid med samma finess som här men det fungerar.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

1
Skriv svar