Ska köpa några burkar till

Inaktiv
Ska köpa några burkar till

Resonemang: DX10 är inte aktuellt än på ett tag men det går att uppgradera detta paket vid senare tillfälle.

Någon synpunkt?

Gigabyte GA-P35C-DS3R

C2D E4400 2,0GHz

Enermax Liberty 400W

Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB CL5

Sapphire Radeon X1950PRO 256MB GDDR3 PCI-E Ultimate Edition

APLUS Case Monolize

6710 kr


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem

Gissar på att det är Komplett du plockat ut delarna från, tycker personligen att 898kr för ett 400W-nätagg är lite i mesta laget (visst, det är modulärt, och av ett vettigt märke, men 900?!)
Ett alternativ (eller ja, två egentligen iom det är chassi+nätagg) är Antec Sonata III, dels ett vettigt chassi samt även Antecs EarthWatts 500W-nätagg.

Om det ska överklockas (med tanke på CPU:n och minnet) så kanske en lite kraftfullare processorkylare vore en idé?

Inaktiv

Blir iofs lite latare när det finns slantar, även om jag lever efter premissen "man ska inte vara korkad/göra dumma affärer bara för att det finns slantar".

Kommer i den burk jag ska använda dagligen inte att ha kringutrustning ikopplad, det vill säga dvd, floppy och så vidare. Aggregatet räcker iofs till ändå. Inköpen är mer som ett steg på vägen också tills det har hänt lite mer på marknaden, Vista fungerar, likaså DX10 etcetera.

Chassit är ju inte alls oävet så vitt jag kan se, även om det blir lite modifikation vilket det brukar bli.

När det gäller CPU-kylning har en bekant kört med den kylningen på en P4 631 i 4,2GHz stabilt där RAM kördes i CL4 840MHz på ett P5B-E PLUS. Den CPU:n är ju också het som en smörgåsgrill om man jämför med C2D.

Jag kommer ändå att hålla koll på temp och sätta ihop allt själv.

Var mer fundersam över grafikkort och tycker att det föreslagna är vettigt tills DX10 är mer aktuellt och fungerande. Upplever ett XFX8600GTS XXX som något helt malplacerat i nuläget både med tanke på pris och prestanda samt DX10-applikationer på marknaden bla bla.

Moderkortet bör man kunna ha nytta av ett bra tag framöver.

Gärna mer synpunkter innan köp görs det ska alltså inhandlas flera burkar i nästa vecka.

Tack tack....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Som ett avslut så blir det betydligt billigare grafikkort så länge. Finns väl inte så mycket mer att säga


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar