Ken Levine om sitt nya hemliga projekt

Robot
Ken Levine om sitt nya hemliga projekt
Medlem
Ken Levine om sitt nya hemliga projekt

hmpf... sikta mot himlen det har man hört förr, slutar oftast med, tex: haze *host* skit *host* men visst kan bli skit bra också, vem vet


signatur

OORRYYEE!!

Medlem
Medlem

Jag är inte helt säker på mer Bioshock, hellre ett nytt spel i samma anda. Rent storymässigt har första spelet redan tömt ut det viktiga. Vi drunknar redan i uppföljare så låt Bioshock vara ifred!

Medlem

De siktar mot himmelen... och gör därför Bioshock 4 direkt.

Medlem

Jag vill ha ett Bioshock 2, bättre spelmiljöer har inte funnits i något spel! =(

Men aja, det kommer ju har de sagt, bara de lyckas skapa samma känsla i spelet som ettan hade så är jag glad.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

spelmiljöerna/artdesign var i toppklas i BS, bandesignen i sig (upplägget) var ganska dålig. Trist att i stort sett allt krut var lagt på artwork och inget på te.x att få till en levande AI (som man skröt så mycket om) eller att man hade med fler fiender än 3 varianter - vilket måste vara det lägsta i något spel, inkl pac-man.. Tappade rätt mycket respekt för honom efter BS tyvärr.


signatur
Medlem

Anledning till att Bioshock 2 inte görs av sammagrupp var väl för att den gamla gruppen hade haft stora problem med att arbeta med Projekt chefen och inte ville jobba mer med honom för att dom inte skulle få arbetet gjort då? så den projekt chefen tog titel till en annan grupp för att göra en prequel?

Medlem

Ett nytt X-Com hade varit helt underbart dock hade de väl förvandlat det till ett "real time squad based third person shooter" mao förstört hela spelet. Om de dock skulle gjort ett nytt X-Com som faktist skulle bli turn based skulle jag förboka samma sekund jag får det bekräftat.

Inaktiv

Bioshock var ren skit enligt mig. Ett sämre system shock 2 med bättre grafik. Det enda jag kände i början var hur oerhört mycket bättre bioshock hade varit om det hade varit mer likt system shock. Efter halva undrade jag var den så kallade storyn som folk talade om var och när det var klart blev jag mest besviken.

Jag hoppas (förgäves) på ett system shock 3 istället.

Medlem
Skrivet av Kattspya:

Bioshock var ren skit enligt mig. Ett sämre system shock 2 med bättre grafik. Det enda jag kände i början var hur oerhört mycket bättre bioshock hade varit om det hade varit mer likt system shock. Efter halva undrade jag var den så kallade storyn som folk talade om var och när det var klart blev jag mest besviken.

Jag hoppas (förgäves) på ett system shock 3 istället.

Rent skit tyckte jag inte det var, tyckte fortfarande det var ett bra spel. Dock har du rätt i att det hade varit mycket bättre om det vore mer likt system shock, dock hade väl det spelet varit för komplicerat för "average american 360 gamer". Synd att spel blivit så dyra att producera, var bättre förr i tiden.

Medlem

Han valde medvetet att skära ner på komplexiteten så att det förhoppningsvis säljer mer och då kanske spelbolagen vågar satsa lite mer på de lite mer avancerade FPS spelen.

I det långa loppet kan det vara ett bra val. Men jag tror inte man får se spel liknande SS2 och Deus Ex 1 på ett bra tag.

Inaktiv
Skrivet av Cane:

Rent skit tyckte jag inte det var, tyckte fortfarande det var ett bra spel. Dock har du rätt i att det hade varit mycket bättre om det vore mer likt system shock, dock hade väl det spelet varit för komplicerat för "average american 360 gamer". Synd att spel blivit så dyra att producera, var bättre förr i tiden.

Du har rätt i att det inte var ren skit. Hade det inte haft något med SS att göra hade jag tyckte att det var bättre än var det var. Men det enda jag kände när jag spelade var att det var en fruktansvärd förenkling av system shock och att det hade kunnat vara så oerhört mycket bättre. Dessutom följer manuset SS2 alldeles för mycket.

Eventuellt en ytterst liten spoiler:

Det hjälpte inte direkt att jag har lite koll på objektivismen och att det första man ser när man kommer ut är skyltar som uppmanar Ryan sluta göra något som är den exakta motsatsen till vad objektivismen går ut på. Det är lika dumt som ett spel som säger sig kritisera kapitalismen och det första man ser är resterna av en demonstration mot genomförda förstatliganden av företag.

Medlem

Jag tycker de borde ha System Shock 2 som mål... och så försöka få med så mycket av komplexiteten som möjligt utan att göra interfacet för svårt för konsolspelarna. Där borde de lägga krutet.

Visst, det är inte lätt... speciellt inte när spelen måste gå att spela på vanliga icke-HD TVs och sån skräp, för att inte nämna att det ska gå att spela med en handkontroll. Men något mer än vad Bioshock levererade borde gå.

Håller med dig Kattspya att det var trist att se Bioshock ta 1 steg fram, 2 steg bakåt jämfört med SS2. "Ren skit" är väl att ta i... jämfört med 98% av alla andra FPS spel är det ändå fantastiskt.

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Han valde medvetet att skära ner på komplexiteten så att det förhoppningsvis säljer mer och då kanske spelbolagen vågar satsa lite mer på de lite mer avancerade FPS spelen.

I det långa loppet kan det vara ett bra val. Men jag tror inte man får se spel liknande SS2 och Deus Ex 1 på ett bra tag.

Jag tror att det snarare handlar det om att konsolkontroller är otillräckliga och att det inte fanns en vilja eller möjlighet att göra en ordentlig PC-version och en förenklad konsolversion.

Deus Ex 3 är på gång och man hoppas på en återgång till ettans modell

Medlem
Skrivet av Kattspya:
Skrivet av Kaleid:

Han valde medvetet att skära ner på komplexiteten så att det förhoppningsvis säljer mer och då kanske spelbolagen vågar satsa lite mer på de lite mer avancerade FPS spelen.

I det långa loppet kan det vara ett bra val. Men jag tror inte man får se spel liknande SS2 och Deus Ex 1 på ett bra tag.

Jag tror att det snarare handlar det om att konsolkontroller är otillräckliga och att det inte fanns en vilja eller möjlighet att göra en ordentlig PC-version och en förenklad konsolversion.

Deus Ex 3 är på gång och man hoppas på en återgång till ettans modell

Han nämnde det själv @ ttlg.com forumet efter ganska massiv kritik.

Medlem

http://www.shacknews.com/onearticle.x/54052

"I don't even know how we convinced people to pay for BioShock. These games had never made any money—everybody told us when we were pitching BioShock, sounds like a great idea, you'll sell 150,000 units—next!"

1
Skriv svar