Datorn "hänger" sig

Inaktiv
Datorn "hänger" sig

Vet lite, väldigt lite om datorer. Min nuvarande är en AMD Athlon 64 X2 dual core +4200, 2Gb RAM, ATI Sap x1950 med 2 separata 300Gb hård.
För en tid sedan fick jag Vundo (trojan) virus, uppdaterade mitt norton till 360 2007 och köpte SpyDoc. Sen dess är viruset borta, så vitt jag vet. Mitt problem.. Sen detta hände så har min dator en förmåga att "hänga" sig. Detta kan hända efter att ha varit på i 1h eller efter 10h. Oberoende av vilka program jag kör, verkar det som. Precis innan datorn hänger sig hör man två "clickande" ljud från chassit och sen är det kört. Kan inte logga ut utan måste stänga av och starta om. När datorn hänger sig fungerar inget. Så.. Kan det vara fläkten? Hade inget problem förra sommaren men. Fortfarande 1 års garanti kvar eller så men vill gärna göra vad jag kan innan jag skickar in den. Ngn som vet vad felet kan vara elr vad man kan göra för att kolla detta ev fixa det? Som sagt våldigt dålig koll. Tacksam för hjälp,

Fozzie

Medlem

Klickande ljud? Är inte det symptomatiskt för problem med hårddiskar? Kör ett test av disken... använd t.ex. de tester som finns på "Ultimate Boot CD" ( http://www.ultimatebootcd.com/ )

1
Skriv svar