GTA IV dras in efter mord i Thailand

Robot
Medlem
GTA IV dras in efter mord i Thailand

haha! han var säkert frisk sorgligt sådant här, löjligt av staten

Medlem
Skrivet av LeeWander:

haha! han var säkert frisk sorgligt sådant här, löjligt av staten

Thailand är en av de mest fakkade länderna rent politiskt, de dyrkar sin kung som en gud bland annat.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Man kan väl inte råna taxi chaufförerna(stavning)?
Han släpps säkert fri och rockstar får fängelse och nackskott istället:/

Medlem

Varför blir det inga nyheter av folk som blir "inspirerade" till brott av att se på just nyheter?


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

När ska folk förstå att det inte är spelens fel, utan att det är personen som spelar som är psykiskt sjuk.

En "normal" person skulle aldrig få för sig att göra något sådant.


signatur
Medlem

Fyfan va löjligt! >.<


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

Nu ska jag gå till närmsta möbel affär och stapla alla möbler på varandra så att det blir en riktig oreda, och sen skylla på tetris...

Inaktiv

"uppmanade föräldrar att ha uppsikt över vilka spel deras barn spelar"

Skönt att någon förstår var problemet ligger. Att det är spelarna, inte spelen.

Regeln från Scream 2 gäller spel också: "Movies don't create psychos, movies make psychos more creative"

Medlem

good games make man MAD

Medlem

Sånt här är så tragiskt. :/ Nyheterna är som sagt bra mycket värre. Vi måste censurera allt våld! Annars kommer alla att bli psykiskt störda galningar!!

Eller nåt...

Alltså. Om GTA inte hade funnits hade han blivit "inspirerad" av något annat. Det var bara en tidsfråga eftersom han uppenbarligen inte är frisk.

Medlem

ja sånt här blir man ju bara trött av... vi som spelade frankos crazy revenge på den tiden det begav sig blev ju helt normala...

Medlem

När nån dödar och skyller på spel så tas dom bort.
När nån dödar och skyllar på gud, så hyllas han.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Conspiracy:

Nu ska jag gå till närmsta möbel affär och stapla alla möbler på varandra så att det blir en riktig oreda, och sen skylla på tetris...

Klockrent

Inaktiv

Nä, nu ska jag ta min bil och köra in på närmaste lekplats för att se om swing glitchen funkar i verkligheten också:) Förhoppningsvis förbjuds det i sverige då också..

Medlem
Skrivet av Conspiracy:

Nu ska jag gå till närmsta möbel affär och stapla alla möbler på varandra så att det blir en riktig oreda, och sen skylla på tetris...

Haha, that one made my day!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Medlem

Även om det är individens fel i sig, blir det ju en fråga i längden hurvida speltillverkare vågar göra spel som är väldigt nära verkligheten. Ju mer verklighetstroget ett spel är desto fler "sjuka" har risken att hamna i liknande situationer där de till slut tappar skillnaden mellan spelet och verkligheten.

Bättre grafikmotorer, hårdvara osv gör ju att det kanske är riktigt nära veklighetstroget om ett par år.

Då kanske utvecklingen går till att tona ner realismen i vissa typer av spel?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Även om det är individens fel i sig, blir det ju en fråga i längden hurvida speltillverkare vågar göra spel som är väldigt nära verkligheten. Ju mer verklighetstroget ett spel är desto fler "sjuka" har risken att hamna i liknande situationer där de till slut tappar skillnaden mellan spelet och verkligheten.

Bättre grafikmotorer, hårdvara osv gör ju att det kanske är riktigt nära veklighetstroget om ett par år.

Då kanske utvecklingen går till att tona ner realismen i vissa typer av spel?

mycket bra skrivet. Hoppas spel som OPF2 inte blir lidande, då de satsar på oerhörd realism....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Bullshit


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det är ingen nyhet att världen är en ond och mycket märklig plats. Grabben hade förmodligen dessa mordiska tendenser innan och det är inget man får automatiskt av att spela GTA4. Men visst, moraliska aspekter över det våld som förekommer måste man ta i beaktning, även om de flesta inte påverkas nämnvärt av spelen så finns det vissa som gör det, som inte kan skilja på mellan rätt och fel, och dessa borde inte förlusta sig i våldsorgier, egentligen inte vanligt hederligt folk heller, men blodtörstiga är vi visst allihopa ändå...

KoP
Medlem

Not that shit again.. :/

Inaktiv
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Conspiracy:

Nu ska jag gå till närmsta möbel affär och stapla alla möbler på varandra så att det blir en riktig oreda, och sen skylla på tetris...

Haha, that one made my day!

Mine too ;D.

Men folk kan ju inte skylla på spelen.. Jag har spelat väldigt mycket GTA och har ALDRIG ens tänkt på att gå ut och döda någon för att se om det var lika lätt som i spelet, det är ju personen som är sjuk! Inte spelet! Börjar bli trött på all "anti-tvspel" som alla håller på med nu! KOM IGEN! :\

Inaktiv

"I dag är det en taxichafför, men i morgon kan det vara en ägare till en spelaffär."

Påstår han att en ägare för en spelaffär är värd mer än en taxichafför?

Inaktiv

Bannar dom mycket filmer i Thailand också eller?

Inaktiv

bara folk i asien å usa kan vara så korkade

Medlem

Även om det som har skett är tragiskt så måste man alltid ställa sådana här enstaka händelser i kontrast till hur många som faktiskt spelar spelet.

Inaktiv

Jag hyllade varenda taxi jag såg, allt vart snabbt och enkelt tack vare dom. Varje gång jag ser en taxi i verkligheten så sträcker jag upp handen och skriker taxi med ryss engelska.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag tycker att det är bättre att de har mer realism i spelen så ynglingarna får se konsekvensen av sina handlingar.

Medlem

Om man är psykisk sjuk så bör man väl inte spela till att börja med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skriv svar