Formatera hårddisken.

Medlem
Formatera hårddisken.

Oy, ska formatera hårddisken för datorn ska säljas men problemet är det att jag vet inte hur man gör det. Kan någon berätta hur? XP ska nämligen inte installeras igen, inte av mig i vilket fall, och detta gör det krånligt för mig.

Tack.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Släng i XP-skivan och formatera med den. Borde funka fint.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Men jag har aldrig gjort det förr. Så lite längre beskrivning före schysst.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

I med skivan, boota via den, då kommer du in i XPs-installationsguide typ... Där kan du välja att formatera hårddiskar osv. har jag för mig. Det är bara stoppa i skivan och titta runt lite där i. Detta är alltså inte i windowsmiljö utan i nån form av dos typ.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jo, så mycket vet jag för jag stoppade in skivan innan och bootade men där inne har jag absolut ingen aning om vad jag ska ta. Kollade runt lite men fattade ändå inte.. Men jag får testa lite mer.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

nj
Medlem

Boota upp installationsprogrammet, vid varje förfrågan vad du vill göra så välj att du ska installera (och inte reparera) Windows.
Efter några val så får du välja vilken hårddisk/partition som Windows ska installeras på, markera rätt enhet där, välj att installera och i nästa steg så får du välja att formatera.

Medlem

Okay. Ska testa.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Mm. Funkade perfekt. Tackar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar