Carmack: "Steve Jobs bryr sig inte om spel"

Medlem

I en intervju med Appleinsider säger Carmack:
"Apple essentially kisses his ass when they need him to show up for one of Steve Jobs' keynotes, but then throws him the cold shoulder the second he passes judgement, Carmack said. "

MFC
Medlem

Även om Jobs skulle satsa på att få utvecklare att göra fler spel till Mac så är det en uppförsbacke som heter duga att få folk att börja lira på Mac...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Även om Jobs skulle satsa på att få utvecklare att göra fler spel till Mac så är det en uppförsbacke som heter duga att få folk att börja lira på Mac...

Men om man aldrig försöker så kommer man aldrig lyckas. Dock kommer ingen se mig närma mig en apple-produkt ändå.

Å andra sidan är det en dålig idé. Nog bättre att apple håller sig till det dom är bra på. Och att spel fortsätter att vara fokuserade till Pc.

Medlem

För egentligen, när har apple varit smidiga av sig?, Istore som är bundet stenhårt till Itunes samt Ipods/Itouch, Itouch/Ipods som i sin tur är bundet till Itunes, Itunes som i sin tur är ett himla meckande med, osmidigt och patchkrävande, men låt gå, Apple kan lyssna på vad folket vill, se på Itouch och Iphone, men är de bäst på sin sak?, Absoluuut inte :).
Så skulle då Steve vara smidig när det gäller spel och hela det kalaset?, aaaldrig ^^.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av ibib:

Jag är en gammal Macgamer och gillar fortfarande att lira på min Mac, men det är svårt att hävda att Apple anstränger sig för att få spelare till Macplattformen.

Mjukvarumässigt är det väl helt ok, Apple ser till att OpenGL hålls hyfsat uppdaterad och mer kan de väl egentligen inte göra på mjukvarusidan. Men däremot vad gäller hårdvaran så passar inte gamers in i Apples affärsmodell; ej utbytbara grafikkort (det viktigaste skälet till varför jag själv lirar på en PC), dyrt RAM-minne direkt från Apple, ingångsmodellerna har bara integrerad grafik.

Det är inte första gången Carmack skäller ut Jobs, och det kommer inte bli sista gången heller...

Det man får hoppas på (generellt, inte bara för Mac) är att fler bolag börjar publicera spel för fler plattformar på en gång (konsoller, pc, mac, linux).

Jag vet precis vad du pratar om, inte varit med om det personligen, men en vän har, han har numera gått över till PC sen några år tillbaka :).
man tycker att man kunde gå över till en gemensam "spel-standard", men det är väl önsketänkande.


signatur

Retro.

Skrivet av depthless:

Jaha, där ser man. Varför ska Apple satsa på spel? Måste alla företag vara delaktiga i alla branscher, borde IKEA satsa på en bilmodell eller klädmärke?

word


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

12
Skriv svar