EA: "Inget mer licensskräp"

Robot
Medlem
EA: "Inget mer licensskräp"

Power to the EA!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Fast han sa ju inte "inge mer licensskräp" utan mer "vi gör inte dåliga spel" men vem fan säger inte det om sitt eget företag?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

"Riccitiello: I don't actually believe EA is in the business of exploiting other people's licenses with bad quality games. We've been there. Most of our competitors are there or have been there."

Medlem

Tycker EA verkligen dragit sig ur kvicksanden, med nya idéer så visar dom en mer kreativ sida, och jag tror nog att det är EA som står för mest kreativitet i år.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Tycker EA verkligen dragit sig ur kvicksanden, med nya idéer så visar dom en mer kreativ sida, och jag tror nog att det är EA som står för mest kreativitet i år.

Kan inte mer än att hålla med. EA har riktigt fina saker på G.

Medlem

Dead Space verkade instressant

Medlem

Undrar vilken pr byrå de har anlitat...

Inaktiv

Japp, EA har ett par toppenlir på gång i grytan, hoppas det håller i sig med


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av Mahone:

Tycker EA verkligen dragit sig ur kvicksanden, med nya idéer så visar dom en mer kreativ sida, och jag tror nog att det är EA som står för mest kreativitet i år.

Kan inte mer än att hålla med. EA har riktigt fina saker på G.

Även jag håller med om detta. EA har verkligen ryckt upp sig sedan Riccitiello trädde in i rollen som CEO. Förhoppningsvis orkar de hålla i den här trenden ett tag framåt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Fast man kan ju inte säga om de lyckats eller inte förrrän man kan testa de nya spelen och se om de lever upp till hypen.

Jag är fortfarande starkt skeptisk. :\

Medlem

om nästa need for speed håller samma klass som spel från andra utvecklare , då kan man verkligen säga att EA ryckt upp sig hoppas verkligen att de jobbar på det !

Medlem

Inte för att låta elak kanske. Men de fina spel som EA släppt nyligen är från företag de nyligen köpt.
Inte direkt så att EA startat arbetet på de aktuella spelen de nu släpper.

Det som utgör framtiden för EA är om de låter sina studios vara fria och fortfarande
innovatera inom industrin istället för att köra i samma gamla traktorspår (djupa, leriga och utan möjlighet till utsvävning).


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Inte för att låta elak kanske. Men de fina spel som EA släppt nyligen är från företag de nyligen köpt.
Inte direkt så att EA startat arbetet på de aktuella spelen de nu släpper.

Det som utgör framtiden för EA är om de låter sina studios vara fria och fortfarande
innovatera inom industrin istället för att köra i samma gamla traktorspår (djupa, leriga och utan möjlighet till utsvävning).

Håller med.

Medlem

Det låter bra men vi får se om de kan leva upp till det också.

Medlem

Dom verkar njuta av att sätta sin logo på spel vars utveckling dom egentligen inte har haft något att göra med. Dom gör verkligen allt för att synas mest

Någon mer som lagt märke till att EA-logon aldrig går att skippa när man startar upp ett spel? Däremot går det alltid att skippa dom som följer, alltså själva utvecklarnas. Lite larvigt

Men aja, vi får väl se vad dom har att komma med i framtiden. Mirror's Edge tex ser jag absolut inte som ett EA-spel.

Medlem
KoP
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Dom verkar njuta av att sätta sin logo på spel vars utveckling dom egentligen inte har haft något att göra med. Dom gör verkligen allt för att synas mest

Någon mer som lagt märke till att EA-logon aldrig går att skippa när man startar upp ett spel? Däremot går det alltid att skippa dom som följer, alltså själva utvecklarnas. Lite larvigt

Men aja, vi får väl se vad dom har att komma med i framtiden. Mirror's Edge tex ser jag absolut inte som ett EA-spel.

Så har det ju funkat i alla tider.. inget konstigt med att företaget som publicerar spelet sätter sin logo på produkten. Spelmakarna har ju oftast inte råd själva att få ut sina produkter. Publiceraren står ju bakom pr och mycket annat som kräver höga omkostnader.

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Dom verkar njuta av att sätta sin logo på spel vars utveckling dom egentligen inte har haft något att göra med. Dom gör verkligen allt för att synas mest

Någon mer som lagt märke till att EA-logon aldrig går att skippa när man startar upp ett spel? Däremot går det alltid att skippa dom som följer, alltså själva utvecklarnas. Lite larvigt

Men aja, vi får väl se vad dom har att komma med i framtiden. Mirror's Edge tex ser jag absolut inte som ett EA-spel.

Men EA äger väl DICE ? Då är det väl visst deras spel?

Medlem

Det låter ju inte helt fel, om man ska tro på det han säger. Hoppas bara att dom fortsätter exploatera NHL och Fifa med ett spel om året. De serierna är iaf bra

Pansarknekt
Skrivet av Ctrl:

Inte för att låta elak kanske. Men de fina spel som EA släppt nyligen är från företag de nyligen köpt.
Inte direkt så att EA startat arbetet på de aktuella spelen de nu släpper.

Det som utgör framtiden för EA är om de låter sina studios vara fria och fortfarande
innovatera inom industrin istället för att köra i samma gamla traktorspår (djupa, leriga och utan möjlighet till utsvävning).

Ord.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Dom verkar njuta av att sätta sin logo på spel vars utveckling dom egentligen inte har haft något att göra med. Dom gör verkligen allt för att synas mest

Någon mer som lagt märke till att EA-logon aldrig går att skippa när man startar upp ett spel? Däremot går det alltid att skippa dom som följer, alltså själva utvecklarnas. Lite larvigt

Men aja, vi får väl se vad dom har att komma med i framtiden. Mirror's Edge tex ser jag absolut inte som ett EA-spel.

Jag tror dom njuter mer när dom drar in sina miljarder. Punkt slut.

Medlem

De ljuger


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

MFC
Medlem

"All your base are belong to us"


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bara att hålla tummarna och hoppas det håller i sig.
Personligen reagerade jag mycket positivt på vad dom lyckades göra med NHL08. Det var länge sedan ett sportspel höll mig fast i ett järngrepp som det gjorde.
NHL har alltid varit spelbart enligt mig men i och med 08 höjde dom ribban flera steg.
Även Madden gillar jag skarpt, men där har dom allt stått och grisat i samma traktorspår länge nu.

Nu ska dom bara återuppliva Westwood, Bullfrog, Origin med flera så blir jag riktigt nöjd.
För vem skulle inte vilja se Dungeon Keeper 3 och Magic carpet 3. Det vore mumma det!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Kan inte annat än hålla med dom kommentarer/personer som lite smått har insett att EA är på väg tillbaka

Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av Mr. Bravo:

Dom verkar njuta av att sätta sin logo på spel vars utveckling dom egentligen inte har haft något att göra med. Dom gör verkligen allt för att synas mest

Någon mer som lagt märke till att EA-logon aldrig går att skippa när man startar upp ett spel? Däremot går det alltid att skippa dom som följer, alltså själva utvecklarnas. Lite larvigt

Men aja, vi får väl se vad dom har att komma med i framtiden. Mirror's Edge tex ser jag absolut inte som ett EA-spel.

Jag tror dom njuter mer när dom drar in sina miljarder. Punkt slut.

Ja, drar man in Miljarder så mår man bra.

Medlem

äre sant? jävlar...

Medlem

Snacka kan man ju alltid. Så länge licensspelen drar in pengar på grund av sina namn kommer de att fortsätta existera. EA skulle göra ekonomiskt självmord genom att endast satsa på "kvalitetstitlar".

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Snacka kan man ju alltid. Så länge licensspelen drar in pengar på grund av sina namn kommer de att fortsätta existera. EA skulle göra ekonomiskt självmord genom att endast satsa på "kvalitetstitlar".

Ja, eller så får dem satsa på att göra bra licensspel i stället - now that's a novel idea...

Inaktiv

Jag håller med om att det skulle verka som att EA börjar dra sig upp ur smutsen, men med tanke på allt skit de har sprutat ut så tänker jag inte ändra min åsikt om dem förns än de backar up sina ord med handlingar och originella, kvalitativa spel.

12
Skriv svar