Duger ett tag till.. Eller?

Inaktiv
Duger ett tag till.. Eller?

Införskaffade detta kort i början på året, [https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325488] , och nu är jag på g att tjacka en helt ny burk..

Min fråga är alltså om det funkar ett tag till, eller om jag ska satsa på ett nytt kort?

Om jag nu ska köpa ett helt nytt, vad ska jag då köpa för att det ska bli märkbar skillnad från mitt nuvarande?

Tack på förhand!

nj
Medlem

Är det några särskilda spel du tänkt spela? Höga upplösningar med massa AA/AF aktiverat?
Visst, ett Geforce 7950GT kanske inte är det hetaste på marknaden i dagsläget, men å andra sidan så är det allt annat än värdelöst med för den delen.
Om du främst väntar på kommande spel så kan det vara en idé att avvakta lite och se vilka kort som presterar vettigast i de spel du väntar på.

Inaktiv

I dagsläget spelar jag CS:Source samt lite BF2..

Har egentligen inget särskilt spel jag väntar på, men kommer säkerligen lira något nytt framöver..

Min tanke är dock att använda detta i min nya burk, och ev uppgradera om ca ett halvår, eller när jag känner att behovet finns...
Förutsatt då att det inte är crap i dagsläget, och jag absolut bör satsa på ett nytt?

nj
Medlem

Om kortet fungerar bra för det du använder det till i dagsläget så kan du ju avvakta. Det som främst kan hända är väl att det går från att vara att det är din processor som begränsar prestandan med din nuvarande dator (beroende på vad du har) till att det är grafikkortet som begränsar pga snabbare processor med det du nu tänkt uppgradera.

Sitter själv med ett rätt överklockat Geforce 7900GS 256MB och spelar i 1280x1024 med höga grafikinställningar (nyaste spelet är förvisso ET: Quake Wars-betan, annars så är det främst lite äldre spel) och tycker det räcker mer än väl för det jag gör iaf.

Inaktiv

Det håller ett tag till Precis som njs eller mitt x1950 pro.

1
Skriv svar