FFXIII: Demo, 360-utveckling inte påbörjad

Medlem

Går nog snabbare att lära sig japanska och köpa japanska PS3-utgåvan än att vänta på US/EU-release.

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Förövrigt har inte Microsoft gett square ett skit, det var deras egna beslut då FF serien är spelserien med störst budget där ute och det de lär nog inte få ihop tillräckligt att bara släppa det till en konsoll.

Okej? Får man fråga vart du har läst det?

Medlem
Skrivet av Achii:

Okej? Får man fråga vart du har läst det?

Får jag fråga vad du har läst motsatsen?

Medlem

Reine och Mimmi?

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Achii:

Okej? Får man fråga vart du har läst det?

Får jag fråga vad du har läst motsatsen?

Trodde att alla som gått igenom iallafall delar av svensk grundskoleutbildning hade fått lära sig att man ska kunna bevisa sin poäng om någon ställer en motfråga eller hänvisa till källa på begäran.

Säger inte att du har fel, men det kändes som du drog ner det på dagis nivå eller till en nivå där religösa religiösa fanatiker och anhängare av Creationism håller till.

Vill också ha källa till ditt påstående, ser ingen som helst logisk anledning till att vänta med en release som dom valt att göra utan någon sorts ekonomisk tillskott från MS.

Inaktiv

Tydligen så är det MS som ligger baom detta. Och TYDLIGEN så ger det önskad effekt.

Har nämligen 2 kompisar som tänkte köpa ps3 enbart för Final Fantasy.. Men nu när det släpps samtidigt till 360 så ska dem köpa en 360 ist.

Säga vad man vill om MS, men detta var nog ett riktigt smart drag från deras sida.

Medlem

Vill bara påpeka att spel måste översättas från japanska till engelska också vilket jag bara kan tänka mig görs efter att spelet är klart. Så jag tror inte att det kommer att bli så mycket fördröjt om jag ska vara helt ärlig.

Medlem

Brukar ju ta jätte lång tid för FF spelen att komma till EU ändå så.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Wingu:

Och det skulle de inte göra om det släppte vid olika tidpunkter menar du då eller? Kan väl knappast tänka mig att efterfrågan blir större bara för att de tänker släppa samtidigt till båda konsolerna. Det skapar snarare irritation.

Det skapar enbart irritation till fanboys av Sony konsolen, det skapar ingen mer irritation en så, faktum är att många är mycket glada för denna nyhet, själv är jag personligen glad då jag slipper köpa en PS3'a för denna nyhet, jag är ingen fanboy men det är fan med dyrt att slänga ut 4000 kr för en konsol.

Samt fler personer lär ju köpa spelet när det kommer till båda plattformar en om det bara kom till en. Ta DMC t.ex. de ökade sin försäljning med det dubbla.

WAAAH WAAAH, FANBOY, WAAAH WAAAH. Vad har fanboy:ism med saken att göra? Får jag inte klaga på att det blir en sen release utan att bli anklagad för att bli fanboy? Jag gillar hur alla drar "du är en fanboy"-kort såfort någonting händer. Det är lite passé vid det här laget. So me no comprénde varför du ens skriver något sådant.

Fyi, jag har varit 360-ägare i bra mycket längre tid än PS3 och älskar båda jättemycket. Men bara för att jag gjort det tycker jag ändå att det är illa att de skjuter upp releasen enbart för att en portning ska vara klar samtidigt.

Och vad gäller "fördubbling" av releaserna... Har det inte slagit dig att det kanske skulle sålt lika mycket, fast vid olika tidpunkter bara? Hur vet du att DMC4 skulle sälja mindre om de såldes vid olika tidpunkter? Det är ju lätt sätt säga att försäljningen har dubblats när man inte har någonting att jämföra med.

Zero Punctuation, out.

KoP
Medlem

Ojoj, nu är det säkert något FF fan som tar livet av sig.

Medlem

Meh, kommer väl inte ut förens tidigast Vintern 2009, antagligen in på 2010 nångång här

Medlem

Jag bryr mig inte om att FF kommer till x360 också, det är bara fanboys som gör det. Jag är mer irriterad på att jag ska behöva vänta så läääänge! FF är ju en av anledningarna till PS3 köpet


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

SquareEnix är nog inte dummare än att de förstår att om dom släpper spelet både på PS3 och 360 så kommer dom sälja fler spel. Synd för Sony som kanske räknat med att sälja några maskiner xtra.. kul för alla 360 användare.

Jag läste det här på Gamecore.se
"Motomu Toriyama, regissör för Final Fantasy XIII, berättar att 360-versionen av Square Enix kommande mastodont-RPG kommer att dröja. Först skalll nämligen spelet utvecklas färdigt till PS3 först före det kommer lokaliseras och göras på Xbox 360.
Denna försening skyller han på Microsoft, som enligt Toriyama ännu inte levererat de "verktyg" som behövs för att inleda arbetet."

Så enligt det är det MS fel!!! haha.. undrar om PS3 ägare blir gladare nu?


signatur

"Någonting smart...!"

12
Skriv svar