Datorn stängs oregelbundet av!

Inaktiv
Datorn stängs oregelbundet av!

Hejsan! Jag har en bärbar HP dator, med ett problem!

När jag startar datorn så kan det ta allt emellan 10 sekunder - 3 min innan den stängs av utan någon orsak. Det har hänt en gång innan, men då skickade jag in den på lagning där dem bytte ut moderkortet och hårddisken. Problemet nu är att jag har så mycket saker på hårddisken som jag vill ha, som är viktigt (Skolsaker, minnen, etc.) Om datorn hade kunnat vara på någon stund till så hade det inte varit ett större problem.. då hade ju jag kunnat bränna allt nödvändigt på cd-skivor, men nu hinner jag inte det. Någon som har haft detta problemet eller vet hur det ska lösas, snälla hjälp mig!

Tack på förhand // Tasse

Medlem

din dator är trasig, köp en ny.

Medlem

kanske cpu-fläkten som tjokat ihop, du kan ju testa skruva upp den och se om du kan få bort eventuellt damm.. fast då riskerar du garantin om det finns nån kvar.
Ett annat tillfälligt förslag kan kanske isf vara att ha datorn på fönsterbrädan med fönstret öppet och se om den klarar sig längre tid utan att stänga ner sig.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Kanske fel på minnet eller batteriet.
Stänger den av sig även med nätadaptern i?

Medlem

För att bygga vidare ytterligare på teX och huxflux förslag: Stänger den av sig även om du sitter vid ett kyligt öppet fönster (tidigt en morgon exempelvis) utan batteri med nätadapter?

Inaktiv

har inte samma problem.

men här så efter nån halvtimme så kan jag inte öppna websidor längre.
måste starta om datorn så går det i en halvtimme igen..
formatera hjälpte inte.
himmla skummt fel alltså.

1
Skriv svar