Sony: "Vi behöver inte gamlingarna"

Medlem
Skrivet av igloo-:

"Steinberg upprepar också mantrat om att Playstation 3 ska ha en livslängd på tio år"
lycka till med det! utvecklingen går före hans förnuft kan man ju lugnt säga^^
finns inget som hållit så länge vad jag kan minnas. (PCn går ju om efter några månader, eller rättare sagt sätter ribban från början)

ps2:an har snart funnits i 10 år och säljer fortfarande bra.

Inaktiv
Skrivet av DeSStroyer:

till och börja med så vill nu ms slå ut sony så gör dom det hur lätt som helst. Jag menar MS har sjukt mycket mer pengar bakom sig. Och vem bryr sig om BR?! Sååå sjukt bra kvalite osv blir det faktiskt inte när man ser på film, ingen direkt större skillnad mellan HD och BR. Sedan till det viktigaste av allt, PC kommer ALLTID att äga sönder både 360, PS3 och Wii tillsammans. En sann gamer sitter inte och trycker bakom en konsoll.

WOW stora ord där, ville bara rätta till där att Microsofts pengar kommer inte i närhet av vad Sony har och Playstation kakan är bara 9% av den totala koncernen, så Sony skulle kunna köpa ut Microsoft om dom kunde. Och för blu-ray så har marknaden och till sist du och jag, vi konsumenter som valt BD formatet. Och ja PC är dominernde men det kommer ALLTID finnas tv-spel som jag hellre föredrar att spela på än min PC, är ju omöjligt att slå när man sitter med sin ps3:a och gta4 med 100" duk. peace man!

Inaktiv

Tekniskt sett har ju varken Sony Computer Entertainment eller Microsoft Game Studios så jäkla mycket pengar, dem blir ju tilldelade sin del av de hela från Sony alt. Microsoft och är ju bara underavdelningar inom dessa precis som Sony Pictures och liknande. Så dem har ju inte på långa håll hela moderbolagets pengar att spela med.


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem
Citat:

WOW stora ord där, ville bara rätta till där att Microsofts pengar kommer inte i närhet av vad Sony har och Playstation kakan är bara 9% av den totala koncernen, så Sony skulle kunna köpa ut Microsoft om dom kunde. Och för blu-ray så har marknaden och till sist du och jag, vi konsumenter som valt BD formatet. Och ja PC är dominernde men det kommer ALLTID finnas tv-spel som jag hellre föredrar att spela på än min PC, är ju omöjligt att slå när man sitter med sin ps3:a och gta4 med 100" duk. peace man!

M$ tjänade förra året 14,065.0 milijoner $ medans sony bara tjänade 3,234.9 milijoner $. Sen att sony har mer tillgångar och rankas högre i värde beror på att dem tillverkar kapital tunga varor, elektronik, vilket kräver stora investeringar i maskiner och fabriker, vilket ökar tillgångarna. Medans M$ har mindre tillgångar, har de samtidigt nästan tjänat 5 gånger så mycket som sony, för att M$ tillverkar mjukvara, så det som kostar mest för dem, är human kapital.

Så det du säger är bullshit Sony kan inte köpa M$ om dem nu ville det.

Medlem
Skrivet av Overdose:
Citat:

WOW stora ord där, ville bara rätta till där att Microsofts pengar kommer inte i närhet av vad Sony har och Playstation kakan är bara 9% av den totala koncernen, så Sony skulle kunna köpa ut Microsoft om dom kunde. Och för blu-ray så har marknaden och till sist du och jag, vi konsumenter som valt BD formatet. Och ja PC är dominernde men det kommer ALLTID finnas tv-spel som jag hellre föredrar att spela på än min PC, är ju omöjligt att slå när man sitter med sin ps3:a och gta4 med 100" duk. peace man!

M$ tjänade förra året 14,065.0 milijoner $ medans sony bara tjänade 3,234.9 milijoner $. Sen att sony har mer tillgångar och rankas högre i värde beror på att dem tillverkar kapital tunga varor, elektronik, vilket kräver stora investeringar i maskiner och fabriker, vilket ökar tillgångarna. Medans M$ har mindre tillgångar, har de samtidigt nästan tjänat 5 gånger så mycket som sony, för att M$ tillverkar mjukvara, så det som kostar mest för dem, är human kapital.

Så det du säger är bullshit Sony kan inte köpa M$ om dem nu ville det.

Sonys omsättning är dock större än Microsofts. Sony hade detta skatteår en omsättning på 80 miljarder medan Microsoft hade en omsättning på 60 miljarder, men som du säger, Sony har stora fabriker som inte står där gratis precis, och därför blir Sonys nettointäkter lägre efter alla kostnader.

Medlem
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av igloo-:

"Steinberg upprepar också mantrat om att Playstation 3 ska ha en livslängd på tio år"
lycka till med det! utvecklingen går före hans förnuft kan man ju lugnt säga^^
finns inget som hållit så länge vad jag kan minnas. (PCn går ju om efter några månader, eller rättare sagt sätter ribban från början)

ps2:an har snart funnits i 10 år och säljer fortfarande bra.

Exakt, visst kommer säkert ps4 komma ut om 4-5 redan men det betyder inte att ps3an är glömd då. Kommer fortfarande många spel till ps2 och den säljer bra, jämfört med xbox1 som inte verkar säljas alls mer och knappt släpps spel till heller... trodde faktiskt de slutat släppa spel helt till den nu redan men där räddade wikipedia mig från att göra bort mig, tur jag säkerhetskollade och såg att Madden NFL 09 ska släppas till xboxen 12 augusti 2008.

Kolla t.ex. Speltoppen här på FZ varje (?) vecka, finns med ps2-spel bland topp 10 fortfarande. Länge sen fanns med nåt till xbox1 eller gamecube där

så kortfattat, är nog inget fel på sony-snubbens förnuft.

Medlem
Skrivet av Weyland:

Visst får man en bluray-spelare också som kan motivera den dubbla prislappen, men vem vill ha en bluray-spelare till att börja med? "Plastbits-epoken är över, internetdistribution åt alla" liksom... onödigt att betala för något som redan är antikt.

en "vanlig" xbox 360 med hdmi och hårddisk (alltså inte den billiga core) går loss på under 2500 just nu...

Eftersom det är tack vare Bluray som spelen ryms på en enda skiva med den höga kvalitet det faktiskt gör så skulle jag nog säga att de flesta vill ha en. Det är ju det största problemet med Xboxen idag, lagrings utrymmet.

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

En sann gamer sitter inte och trycker bakom en konsoll.

inte bakom PC'n heller.
en sann gamer sitter bakom det han/hon gillar.
sluta prata strunt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

En sann gamer sitter inte och trycker bakom en konsoll.

Varför skulle man sitta bakom konsollen?
Min uppfattning är att de flesta har konsollen framför sig under tv:n eller dylikt.

Då var det bekräftat. PS3 är en barnkonsoll.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Generalisering{Folk köpte ju PS2 pga av DVD'n. PS3 har ju Blueray men eftersom den grafiska skillnaden mellan DVD och Blueray är ytterst liten så köper folk inte PS3, + att den är dyr också.}

Kanske lite OT men ändå:

Att skillnaden i bildkvailitét skulle vara ytterst liten mellan DVD och Bluray stämmer inte alls. Problemet är att folk "inte vet vad det ska titta efter". Plus att man kan inte titta på Bluray i 2 minuter och säga om bilden var bra eller inte! Alla scener är inte bättre, det finns blurayfilmer med väldigt dålig kvalité (DVD-kvalité), (ex Full metal jacket). Dessutom måste man ha en TV värd namnet, rätt kalibrerad och en HDTV är självklart ett krav).

Sätt dig ner och titta på Apocalypto, vilken animerad som helst (nästan), I Robot eller någon av filmerna ur Pirates of the Caribbean och jämför med samma film på dvd. Om skillnaden fortfarande inte är uppenbar måste det bero på något annat. (Ex allmänt negativ inställning )

Den avsevärt förbättrade bildkvalitén på både film och spel motiverar helt klart priset i mina ögon. Men jag förstår om den inte gör det för den "allmänna massan" ännu, men vänta bara

12
Skriv svar