Dice bjuder Bad Company-spelare på nytt spelläge

Inaktiv
Skrivet av Gagoff:

herrejävlar, och detta är "nytt"?
Fanns det inte sedan BF1942?...

Håller mig till COD4 på pc jag, då BF-serien inte direkt inspirerar till något. Jag provade demot, och det bjöd väl på 2 timmar av underhållning, men det kändes alldeles för stelt och som att något saknades :/

Det är lite svårt att gilla båda spelen lika mycket.
Cod4 är MYCKET intensivare och inga fordon så ett helt annat spel, smaken är som baken:)

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

HAr varenda BF titel till PC och tycker de är sjukt roliga men nu är det tydligen enbart konsoll som gäller... Vägrar envist att ens försöka lära mig FPS på konsol...

Haha. Jag lät även bli FPS på konsoll fram tills i våras då jag skaffade CoD4 till 360:n. Jäklar vad svårt det var att sikta i början, och inte har det blivit så mycket lättare! För att kompensera för mitt dåliga aim överlistar jag fienden, springer runt och skjuter dem i ryggen istället för att attackera rakt på. Då spelar det inte så stor roll om det tar en liten stund innan jag har placerat siktet på dem.

Medlem

Ni som gnäller att det är till konsoll only, sluta med det. Snart kommer ett gratis spel till pc och senare BF3 med frostbite motorn. Lär ju bli lätt grymt bra spel, BC är super bra, då lär nog BF3 bli ännu bättre om man tänker på hur bra BC funkar på konsoll och hur mycket starkare hårdvara som finns på pc... Kommer bli intressant minst sagt.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av JaZzE:

Dom gör väl ett helt nytt spel som kommer att vara gratis att spela. Idiot.

Inte gratis, reklamfinansierat om jag förstått det rätt. Dvs istället för att betala X antal kronor för att få spela får du betala X*X*X antal minuter på att titta på Pampers blöjreklam varför gång du blir pwnad av en n00b.

... eller också är det mer diskret reklam under laddningstider och så Men gratis som i att de skulle göra det bara för att vara schyssta mot oss spelare är det inte direkt, de bara testar alternativa sätt att få pengar på.

KoP
Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Kalkyl:

"You´ve all been loyal battlefield soldiers".. Japp på PC. Tacken är "free download" till consol :\

Ja, precis!

Äsch.. inte mig emot.. jag började med BF1942 på pc och gick några år senare över till konsoll (liksom andra pc-spelare). Så tack Dice.

Medlem

undrar verkligen när detta patchen kommer! trodde först att det skulle komma idag, men nej:(

Medlem

Jaja, bara en massa nytt mumbo-jumbo hela tiden, jag håller mig till BF1942 fortfarande jag. (ganska ensam om det dock)

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av JaZzE:

Dom gör väl ett helt nytt spel som kommer att vara gratis att spela. Idiot.

Inte gratis, reklamfinansierat om jag förstått det rätt. Dvs istället för att betala X antal kronor för att få spela får du betala X*X*X antal minuter på att titta på Pampers blöjreklam varför gång du blir pwnad av en n00b.

... eller också är det mer diskret reklam under laddningstider och så Men gratis som i att de skulle göra det bara för att vara schyssta mot oss spelare är det inte direkt, de bara testar alternativa sätt att få pengar på.

Fasty blir reklamen som i bf2142 så kommer du aldrig märka av den i princip.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Gratis är gott. Och för att irritera alla fan boys, 360 rockar allt!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Så det ska vara...inge bf utan conquest.....dags att fixa frostbite till pc nu

Precis, kunde inte säga bättre själv.


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem
Skrivet av Gagoff:

herrejävlar, och detta är "nytt"?
Fanns det inte sedan BF1942?...

Håller mig till COD4 på pc jag, då BF-serien inte direkt inspirerar till något. Jag provade demot, och det bjöd väl på 2 timmar av underhållning, men det kändes alldeles för stelt och som att något saknades :/

Det som saknades var kontroll över situationen dvs. Keyboard n' Mouse

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Droopydawg:

Hoppas den innehåller en fix till ljudet i MP med. Sprakar som fan om man kör med dolby digital i hemmabiot.

Måste varit nån bugg när dom kodat ljudet till MP för i SP funkar det klockrent

Är du säker på att det är spelet och inte ditt hemmabio centter?? På mitt låter det klockrent, spelets ljud är nog det bästa ljud i något krigsspel jag någons spelat, och det sprakar inget, inte som BF2 gjorde när artiller användes t.ex.

Jag kör PS3 och har samma problem. Har testat med 2 olika förstärkare samt direkt till TV. DTS, Stereo, optisk, hdmi, analog -> samtliga olika alternativ ger sprak i högtalarna. Speciellt när det är mycket explosioner/artelleri. Så mycket var det värt att investera i ny ljudanläggning för att det enorma ljudet var så bra

Medlem

Har ingen konsol, men det hindrar inte Dice från att trycka upp detta spelet i nyllet på mig varje gång jag startar Bf2. HYSTERISKT KOMISKT, tack för dom skratten Dice. Men kör på grabbar, jag köper gärna ett nytt Battlefield till PC.

12
Skriv svar