Behöver jag nytt Agg (450W) men nytt system.

Inaktiv
Behöver jag nytt Agg (450W) men nytt system.

Borde ett 450 watt klara:

Modekort 775 sockel (ej sli)
2 GB DDR2 minne
775 Intel 2.67 ghz duo
XFX 8800 GTS 640 MB
Soundblaster ZS 2

Undrar barar om det är på gränsen eller helt omöjligt att driva system på ett sådant agg om man skulle beställa samtidigt ett nytt då jag gör min uppgradering?


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem

hur många Ampere är det på 12V?

Medlem

Citerar nj från en annan tråd:

Skrivet av nj:

Det är rekommendationer så att även folk som köper skitnätagg som har rena drömspecifikationer inte ska få problem.
Watt-antalet säger egentligen ingenting om hur kraftfullt nätagget är, det som är intressant är hur mycket ström nätagget kan leverera på 3.3V, 5V och främst 12V-railarna, och i det fallet så är Corsairs nätagg bland de absolut kraftfullaste på marknaden.

En överklockad quad core, med ett nForce 680-baserat moderkort samt två Geforce 8800GTX i SLI klarade sig med ett 500W-nätagg tex så...

Hetsen kring att man måste ha löjligt hög effekt på nätagg är överdriven, men tyvärr så finns det så många tillverkare som säljer skit som gör att tillverkare måste sätta höga rekommendationer. För folk verkar inte ifrågasätta varför ett 500+W-nätagg från tillverkare A kostar mindre än ett 300W-nätagg från tillverkare B tex...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

som sagt, märke och total ampere på 12V-railsen är det viktigaste. 450W kan mycket väl vara tillräckligt om det är rätt märke/modell.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Det är medföljande Antec agg från ett Antec Sonata som är väldigt tyst och det ska vara 12V. Vet inte hur kan jag se det inne i datorn ?


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem
Skrivet av punkbuster92:

Det är medföljande Antec agg från ett Antec Sonata som är väldigt tyst och det ska vara 12V. Vet inte hur kan jag se det inne i datorn ?

Alla nättagg har en 12V-rail(:P), det är amperen som är viktiga(tex 12V 38A något sådant). Mitt gammla nättagg stog det på sidan av den men på min nya står det inte på sidan utan då får man titta på lådan eller på internet

Medlem

På vissa hemsidor står det att man ska ha minimum 520 watt för att kunna driva ett 8800 gts 512 ....Av det jag läst och hört.


signatur

Det här är en signatur

Inaktiv

Det är fel på så många sätt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar