Diablo III blir inte mörkare

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Orka klaga på färgerna. Var glada att spelet kommer överhuvud taget!

Varför ska vi vara glada när det verkar bli skit?

Blizzard har ju blivit värre mjölkkossa än EA nu för tiden med massklonade spel, utan den minsta ambition av nyskapande idéer, eller ens som i det här fallet - en stämning och miljö värd titeln.

Nae, de har helt tappat känslan och månglar nu bara ut för att optimera mot största målgruppen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av DonGrif:

Orka klaga på färgerna. Var glada att spelet kommer överhuvud taget!

Varför ska vi vara glada när det verkar bli skit?

Blizzard har ju blivit värre mjölkkossa än EA nu för tiden med massklonade spel, utan den minsta ambition av nyskapande idéer, eller ens som i det här fallet - en stämning och miljö värd titeln.

Nae, de har helt tappat känslan och månglar nu bara ut för att optimera mot största målgruppen.

Snälla förklara lite djupare vad du baserar att spelet kommer bli skit för? Har du sett mer än resten av oss? Du kanske rent av redan har spelat spelet ? Sluta böla istället din gnälliga jävel och att jämföra blizzard med EA säger ju en del om hur väl allt fungerar i övre våningen hos dig...

Ja det blir ju knappast ett köp för mig iallafall. Det är ju tydligt att vill man ha Diablo känsla måste man lira Diablo 1+2.

Sedan kan ni andra spela "Disney 3" om ni vill. "Ändra färginställningarna"? Jo jag tackar.


signatur
Medlem

Förstod inte heller poängen med petitionen. Tycker det verkar bli schyst som fan och håller verkligen inte med om att det är lika färgglatt som fingerfärgspelet warcraft3. Själva "köttandet" verkar de ha fått till bra med, i kontrast mot alla andra diablo kopior i 3d sedan innan som i princip bara haft one-target-at-a-time och allmänt stelt gameplay.

Likväl tror jag 99,9% av alla som anser sig vara för "true" för att köpa Diablo 3 kommer stå och köa likt galningar så fort det vankas release

edit: Borde det vara mer likt såhär då eller? http://infoceptor.net/strategy/diablo2/walkthrough/mission30/...

Medlem

vad alla klagar på färger... är det inte spelkänslan man vill ha från diablo2? eller bara färgerna? jag tycker det ser hel grymt ut! och hoppas dom får kvar känslan från diablo2 bara:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

vore väl rätt så simpelt av blizzard att slänga med några post-production filters i menyn så kan välja själv lite

typ som gears of war.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag tycker också att det känns på något sätt helt fel i den bilden för att det ska kännas som D3... Färgerna verkar inte vara problemet mer att zombierna plopar ut från marken som galet och verkar inte passa alls in i omgivningen. (helt fel paleter mellan gubbarna och naturen, "plastic zombies is the shit" >_>; )

Jag tyckte först också att det var NWN2 på bilden i första tanken...

Medlem

Jag blir nästan rädd när jag hör vissa av argumenten mot oss som föredrar en mörkare stil.

Citat:

Men låt bli och spela om ni inte gillar det.

Det är klart man kommer spela det, och förmodligen älska det, det är nog nästan ingen som på allvar tror att det kommer bli ett dåligt spel. Bara att det kunde bli lite bättre med den "rätta" stämningen.

Och för de som nu helt bojkottar spelet, det är inte så enkelt som att "bara låta bli". Det handlar om ett sviket förtroende man haft hos ett företag som man respekterat och haft mycket höga tankar om.
Det är förståeligt om än kanske lite överdramatiserat om ni frågar mig.

Citat:

Det är väl inget att bry sig om. Sänk brightness/gamma/kontrast så får ni som ni vill.

Jag hoppas att ni bara spelar dumma... Ni måste väl förstå att det inte handlar om enbart brightness/gamma/kontrast. Det är så mycket mer.
Texturernas utseende och skala, ljussättning, färgval, modeller osv...

För övrigt tycker jag det är FÖR TIDIGT att höja spelet till skyarna eller basha ner det till "Limbo of the lost"-nivå.

Spelet är långt ifrån klart, och står/faller inte med sin grafiska stil, men det är klart man kan bli besviken. Det tycker jag alla borde kunna förstå.

Medlem

Tycker det ser skitbra ut ser fram emot det som fan.

Inaktiv

Det är pengar som får världen att gå runt och om blizzard säljer fler exemplar genom att ha ljusare färger så har de lyckats. Fans är bara säkra pengar i blizzards ögon och om de säljer fler spel genom att skita i vad fansen tycker så kommer de att göra det.

Så sluta whina över hur ljust spelet är och inse hur obetydlig er minoritet är i blizzards ögon.

Pengar > Fans.

Skrivet av the wookiee:

För övrigt skrattade jag hårt åt det där sista stycket, om målgruppen. Ja, Blizzard anstränger sig riktigt hårt för att göra Blizzard-fans nöjda, boo... Hahaha.

Folk som tror de har fått blizzard om bakfoten

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja det blir ju knappast ett köp för mig iallafall. Det är ju tydligt att vill man ha Diablo känsla måste man lira Diablo 1+2.

Sedan kan ni andra spela "Disney 3" om ni vill. "Ändra färginställningarna"? Jo jag tackar.

Word:up:

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av DonGrif:

Orka klaga på färgerna. Var glada att spelet kommer överhuvud taget!

Varför ska vi vara glada när det verkar bli skit?

Blizzard har ju blivit värre mjölkkossa än EA nu för tiden med massklonade spel, utan den minsta ambition av nyskapande idéer, eller ens som i det här fallet - en stämning och miljö värd titeln.

Nae, de har helt tappat känslan och månglar nu bara ut för att optimera mot största målgruppen.

Care to elaborate?

För övrigt skrattade jag hårt åt det där sista stycket, om målgruppen. Ja, Blizzard anstränger sig riktigt hårt för att göra Blizzard-fans nöjda, boo... Hahaha.

Medlem

Haha, ta det lite lugnt.

Det kommer säkert komma nån mod eller annat skit som ändrar lite på inställningarna så det blir bra. Faktum är att det enda de gjorde på de "förbättrade" bilderna var ändring av gamma/brightness och säkerligen nån färg hit och dit. Det är säkert enkelt att fixa i config-fil eller annat.

Själv kollar ja på filmen och ser inte alls vad många andra ser. Färgschemat är mer färgglatt och det är ljusare, men inte fan är det WoW. Det är fortfarande en mörk känsla över spelet.

Men vi får se hur det blir. Jag tycker det är bättre att vänta lite och se hur det blir. Att jag kommer köpa det hur som helst är ju 100% säkert iallafall. Diablo 2 spelade inte jag för grafiken iallafall. Har för mig orginal upplösningen låg på 640*480, och inte fan var det vackert.

Medlem

Herregud, man kan nästan tro att några ligger och bölar i sitt missnöje. Varva ner. Själv hade jag gärna sett det mörkare, men jag ser ingen anledning att gå i taket för det. Det finns fan bättre saker att lägga sin energi på.

Till alla er som anser att Blizzard svikit sina fans et. c. Har ni missat att väldigt många också är nöjda med grafiken? Ni är inte dom enda i världen, vet ni.

Själv väntar jag, och ser. Men jag gillar trots allt det jag ser just nu.

Medlem

Det var lite tråkigt.. hoppas dom lägger in lite valbara filter, blizzard brukar ju faktiskt lyssna på sina fans. Helt klart givet köp för mig oavsett, men man är vell lite väl petig när de tidigare spelerna i serien var så bra:). Dom ändrade ju trots allt färgerna i SC2, men det var vell fler som gnällde då kanske^^

Medlem

Så typiskt att dem ändrar sånna här små saker som får spelet till något sämre. Frågan är varför man gör det? Tycker det händer i alla nya uppföljare nu för tiden.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av DonGrif:

Orka klaga på färgerna. Var glada att spelet kommer överhuvud taget!

Varför ska vi vara glada när det verkar bli skit?

Blizzard har ju blivit värre mjölkkossa än EA nu för tiden med massklonade spel, utan den minsta ambition av nyskapande idéer, eller ens som i det här fallet - en stämning och miljö värd titeln.

Nae, de har helt tappat känslan och månglar nu bara ut för att optimera mot största målgruppen.

Vart är dom där massklonade spelen?

Om Blizzard va en mjölkkossa som du så fint säger så borde dom ha släppt Diablo 7 vid det här laget.

Medlem

Jag får Neverwinter Nights 2-vibbar av Diablo III rent grafiskt. Förhoppningsvis inte lika buggigt. =P

Medlem

Vad har hänt med FZ? Har ni blivit gamla gubbar eller?
DIABLO III ÄR DIABLO III, INTE DIABLO II...

Shit... Räcker det inte att spelet kommer vara über-köttigt och fyllt med våld samt ingen humor alls? Nej, ni måste ha gråa färgskalor för att bli nöjda, annars blir spelet säkert skitdåligt. Ska vi inte ta och göra det svart- och- vitt nu också ?
Gott folk, ni är löjliga, både ni och jag vet att spelkänslan knappt påverkas av hur mörkt spelet är...

Ska ni whina kan ni väl whina på något som är värt att gnälla på ?
Men just det, det finns inte så mycket att gnälla på eftersom Blizzard återigen visar upp ett spel som ser ROLIGT ut att spela.

Jag är en Blizzard-fan, har spelat Warcraft III så länge jag kan minnas och jag spelar fortfarande Diablo II(blir dock inte så mycket spelande men jag drar igång det ibland). Inte fan känner jag att Blizzard har svikt mig. Detta är Blizzards spel, inte mitt. När en konstnär gör en bild med en annan sorts penslar eller när en författare väljer att byta font på sin nya novell, inte fan bryr jag mig då ? Det är innehållet man ska bry sig om.

Jag orkar inte mer, t.o.m folket på 4chan känns vettigare nu, och ni som är från 4chan(jag vet att ni finns på FZ också), ni vet hur det är där..

Medlem

Gillar hur folk kommer och klagar jämnt, visst får man göra det men flesta argument är så löjligt ogrundade.

Dessutom är det pinsamt att se nu när Blizzard blivit multi-miljadär företag att de "suger".

Nej just det.. är ju inne att klanka ner på alla som lyckas, hejja svergie


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är väl inte mest störd över färgerna även om det kunde vara lite mer "brooding" och död över det hela som i Diablo 1 och senare, Act 5..

..det som irriterar mig mer är axelskydd större än huvudet, och en slägga som är lika stor som karaktären själv och skjuter ur sig blixtar som i nån tecknad film. Proportionerna borde rättas till tycker jag.

Medlem

Att folk bara orkar klaga på färgerna i ett spel som de inte ens har sett i rörelse. Jag blir matt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Famest:

Jag är en Blizzardfan

Och där ligger ditt problem. ;p Fanboy googles off!

Har förståelse för båda sidor, jag är bara mer i mot att Blizzard gjort detta val med sin kassako i bakhuvudet och anpassa det till Teh casual market.
;p Men detta är min högst personliga åsikt.

Sen tycker jag inte om andra val som Blizzard har gjort, t ex hur dom ännu en gång slaktar loren inför Wrath of the lichking, bland annat gällande Death knights och storyn kring ashbringer.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Att folk bara orkar klaga på färgerna i ett spel som de inte ens har sett i rörelse. Jag blir matt.

Finns väl en hel del gameplay filmer på nätet? I HD till och med -.-

Medlem

Jag förstår allas åsikter. Tycker dock att fler i forumet bör ha mer respekt för varandras tyck och tänk.

Jag förstår de gamla Diablo 2-rävarna (som jag själv) som älskade spelet för just den stämningen (jo..ljus kan vara väldigt viktigt för helheten).

Jag förstår även de mer nytänkande åsikterna om färglada skelett som kutar omkring. Det kan säkert vara trevligt. Dessutom så är det säkert lättare att urskilda individer i en klunga som Blizzard säger.

Själv...om jag skulle få välja.. så väljer jag självklart en mörk värld med mycket slakt.

Ärligt. Vad skulle DU välja om DU fick välja när du köpte spelet?

Jag tror att de flesta skulle välja D2-stuket på färgerna.

Anyways.. respekt för varandras åsikter gott folk.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Bakerman:

..det som irriterar mig mer är axelskydd större än huvudet, och en slägga som är lika stor som karaktären själv och skjuter ur sig blixtar som i nån tecknad film. Proportionerna borde rättas till tycker jag.

Samma här. Även om spelet också borde göras mörkare känns det här som en värre försämring. Man vill ju ha krig blod och förödelse, inte nån jävla snoppmätartävling à la axelvaddar.

Medlem

typiskt blizzard.. vägrar lyssna på spelarna


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Famest:

Jag är en Blizzardfan

Och där ligger ditt problem. ;p Fanboy googles off!

Hur kan du kalla mig för fanboy för att jag är en fan ? Tror du jag är blind och hyllar exakt alla spel som blizzard har gjort ?
Jag, till skillnad från många andra gav ju en anledning till varför det inte gör något att spelet har mer färg än tidigare spel. Dem flesta som whinar säger ju bara "Uuuee WOW-varning"...

Men som vanligt så är The intarwebz bara ett flejm-krig där den som kan klanka ner bäst på den andra vinner :(.

Medlem

TYST PÅ DÄCK!

Jag diggar Diablo III


signatur

Nämen!

Inaktiv

Jo, mycket allvarligt.

Alla fans lär väl köpa spelet ändå och för varje före detta spelare som inte gör det pga. färgen så får de väl tio nya nu efter WoW så bäst att inte göra det för olikt.

Inget fel på lite färg, bara de inte överdriver. Av att döma på screensen och videon så ser det ju ganska bra ut. Alternativ, spela i svartvitt då...

En del klagar för mycket. Resultatet lär se bra ut och tror nog spelet i sig blir bra också.

Skriv svar