Diablo III blir inte mörkare

Medlem
Skrivet av conthox:

Heh. Kul inlägg. Visst får dom det, men skall dom sälja bra så måste dom lyssna på sina (blivande) kunder.

Där ligger problemet. Du tror att de kommer sälja bra bara för att DU + X* antal människor blir nöjda.

Tänk logiskt. Om de gör ett spel som liknar WoW (med 10 000 000+ spelare) så kommer Diablo III, statistiskt, att sälja bättre än om de skulle hålla sig till Diablo II-stilen (som sålde bra men inte alls lika bra som WoW).

Så länge de inte tjänar mer pengar genom att lyssna på dig så förblir du och alla andra fanboys ignorerade (sad but true )

För att förtydliga det hela ska jag göra en Diablo II-inspirerad fabel (det kommer inte finnas några talande djur men det är en allegori med sensmoral):

Tänk er att ni (fanboys) är lvl 2 goblins som bor i en kall grotta. Ni har under en längre period lyckats samla ihop 200 guldmynt.

En dag kommer en barbarien lvl 23 (Blizzard) till grottan med ett mål i sinnet: att tjäna så mycket guld som möjligt.

Ni försöker övertala barbaren att låta bli ert guld och gå vidare till nästa grotta, där ni vet finns 100 guldmynt. Han kommer inte tjäna lika mycket på det men ni blir nöjda eftersom att han lyssnat på er.

Barbaren struntar i vad ni säger, dödar er, tar allt ert guld och fortsätter vidare till nästa grotta. Han struntade i vad ni sa och har därför tjänat mer guld än om han hade lyssnat.

Sensmoralen: Blizzard vill tjäna så mycket pengar som möjligt och struntar i vad ni tycker!

Vad har ni att säga om det?

P.S Jag vill inte börja argumentera emot folk som vill ha en mörkare spel, bara få dem att inse hur obetydliga de är i blizzards ögon (No offense )

Kan tänka mig att mitt inlägg kan uppfattas som hatisk... Men jag är snäll innerst inne.
D.S

x = fanboys

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Och en sak till. Det är faktiskt inte så märkligt att vi som älskat D2 gärna önskar oss en liknande stämning i trean.

Det intergalatiskt stora problemet där är att ni(som klagar) är inte de enda som "älskade" Diablo 1+2

Inaktiv
Skrivet av erge:
Skrivet av conthox:

Heh. Kul inlägg. Visst får dom det, men skall dom sälja bra så måste dom lyssna på sina (blivande) kunder.

Har Blizzard någonsin sålt dåligt?

Jag tror inte Blackthorne eller Lost Vikings sålde sådär väldigt mycket.

[EDIT] Om man vill leta efter I-landsproblem så ska man kolla på gaming-forum.... *suck*.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Det är faktiskt inte så märkligt att vi som älskat D2 gärna önskar oss en liknande stämning i trean.

Fattar du hur mycket pengar Blizzard tjänat på D2? Dom älskar det garanterat mer än vad du gör.

Medlem
Skrivet av frunk:

För att vara ett spel som ska ha en "mörk" ton/stämning så påminner det mig mer om 'serious sam' än 'doom'

helt klart besviken, men jag är fortfarande övertygad om att det blir ett bra spel.

hmmm, jag tycker inte Doom hade så "mörk" ton och stämmning.

Ps! Blizzard kör sitt egna race, det har dom alltid gjort och kommer alltid göra. Vilket dom vinner på, var skoj när warcraft 3 inte blev som det var lovat och dom ändrade saker etc, la till heroes bla. Men oj vad warcraft 3 sålde bra iaf. och ha då i tanken att warcraft serien är blizzard´s starkaste grundpelare. Så jag tror blizzard vet vad dom gör.


signatur

Nämen!

Medlem

^- öh, antar att du inte lirat doom 3? Finns en anledning till varför folk hatade spelet tackvare att det inte fanns tejp på rymdstationen. Och fattar du inte vad jag menar med detta så tror jag att ja har gjort min poäng mer än klar ;p

Medlem

klart jag förstår vad du menar, "ducktaped-flashlight-to-gun"
Men grejen är den att jag tycker verkligen om Doom 3. Och jag tycker verkligen inte det var så "mörkt" som alla säger. Visst var det skuggigt och mörkt på sina ställen. Men jag använde inte ficklampan så mycket som jag trodde jag skulle behöva efter vad alla sagt. Sedan att dom valde att göra ficklampan separat tyckte jag bara tillförde till panik och skräckkänslan när den väl behövdes användas. Just paniken att inte få upp vapnet i tid var ju skoj?

Men iaf, det jag mestadels menade med mitt inlägg var att i citatet så står det inte "doom 3" utan "doom" varav jag tog med bild från doom1 och doom3, som visar att båda spelen faktiskt har starka färger och "ljus".

Då dessa spelen klassas som "mörka och råa", vilket diablo 1 & 2 också görs. Ville jag bara visa med bilderna att det innehåller väldigt mycket och starka färgkontraster precis som diablo 3 verkar göra. och så vitt jag vet, så finns det många som "hatar" den mörka och råa stilen i doom3 för dom vågar inte spela igenom spelet, för det är helt enkelt för läskigt. då har man väl lyckats lite iaf? även med färg.

Bara lite tänkvärt, tycker jag.

Sorry för offtopic.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- öh, antar att du inte lirat doom 3? Finns en anledning till varför folk hatade spelet tackvare att det inte fanns tejp på rymdstationen. Och fattar du inte vad jag menar med detta så tror jag att ja har gjort min poäng mer än klar ;p

Då hade man behövt leta upp förrådet med ficklampor och tejpa fast en lampa på varje vapen man bär på.
Och har man bara en lampa måste man slita av tejp och sätta på ny tejp varje gång man byter vapen.

Eller hur tänker du?

edit: Tejpa fast på huvudet hade i.o.f.s. kanske gått

edit: Håller f.ö. med dig Struggle om det mesta, men om de ogillade det för att de inte vågade spela det vet jag inte faktiskt.
Doom 3 kunde man ändå spela igenom tack vare kontrasterna och bra ljussättning jämfört med t.ex. skitbanan lowlife i HL2 med den värdelösa ficklampan som slocknade hela tiden. Fan vad jag hatade den banan :evil:

Gen
Medlem

Håller med flera andra att det känns lite som att Blizzard fuskar lite och smyganvänder design, ljussättning och eventuellt texturer från WoW. T ex exemplet på bordet med böckerna, kristallkulan o.s.v. - det kunde lätt ha vart ett bord i Stormwind t ex.

Även om D3 inte verkar vara såpass färgglatt som just WoW så tycker jag verkligen det skiljer sig från D1/D2s stil. Men...så har vi inte sett hela spelet än Blizz kanske kommer att visa upp fler bilder det ser mörkare ut.

Medlem

Hade jag inte blivit så sjukt illamående av alla männsikor som lägger ner tid på at trasha något de inte testat hade jag gärna skrivit något vettigt här.


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem

Alla som gnäller kan väl bara stänga av färgerna på skärmen. Att köra spel i svart-vitt måste ju vara rena himmelriket för er.

Medlem
Skrivet av Scandis:

Alla som gnäller kan väl bara stänga av färgerna på skärmen. Att köra spel i svart-vitt måste ju vara rena himmelriket för er.

En landskap taget ur bumbibjörnarna kan faktiskt förstöra upplevelsen en hel del skall du veta, särskilt om det är tänkt att du skall känna spänning, råhet och fruktan för ditt liv.
Har själv aldrig spelat Diablo 2 men jag misstänker att spelet skall vara det det heter och jag tycker då personligen att det visuellt bara når halvägs till djävulen. Det saknar smuts, detaljer och känns mjukt och fluffigt likt WoW vilket många redan påpekat.

Inaktiv

Hepp så då vart ett warcraft fyra istället, inte för att spelet blir sämre men det hade varit så jävla mycket bättre med mörka och vassa texturer som i ettan och tvåan. Självklart så försvarar alla WoW och warcraft spelare och säger ORKA KLAGA! Antagligen vill dom skydda sitt värdefulla färglada WoW eller så har dom aldrig lirat ett av dom tidigare diablo spelen.

Lika bra att dom gör ett färglatt krambjörns rike, wow spelarna kommer nog inte bry sig eftersom wow redan är så. Nej nu tar jag i sorry.

Här är ett perfekt exempel
http://www.youtube.com/watch?v=LwB2L8DbadY


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- öh, antar att du inte lirat doom 3? Finns en anledning till varför folk hatade spelet tackvare att det inte fanns tejp på rymdstationen. Och fattar du inte vad jag menar med detta så tror jag att ja har gjort min poäng mer än klar ;p

Då hade man behövt leta upp förrådet med ficklampor och tejpa fast en lampa på varje vapen man bär på.
Och har man bara en lampa måste man slita av tejp och sätta på ny tejp varje gång man byter vapen.

Eller hur tänker du?

edit: Tejpa fast på huvudet hade i.o.f.s. kanske gått

:

Om vi ska gå så långt så tror ja det är mer möjligt än att killen man är springer runt med ammo och vapen på ungefär sådär 300 kg. ;p

Medlem
Skrivet av dawah:
Skrivet av conthox:

Heh. Kul inlägg. Visst får dom det, men skall dom sälja bra så måste dom lyssna på sina (blivande) kunder.

Där ligger problemet. Du tror att de kommer sälja bra bara för att DU + X* antal människor blir nöjda.

Tänk logiskt. Om de gör ett spel som liknar WoW (med 10 000 000+ spelare) så kommer Diablo III, statistiskt, att sälja bättre än om de skulle hålla sig till Diablo II-stilen (som sålde bra men inte alls lika bra som WoW).

Så länge de inte tjänar mer pengar genom att lyssna på dig så förblir du och alla andra fanboys ignorerade (sad but true )

För att förtydliga det hela ska jag göra en Diablo II-inspirerad fabel (det kommer inte finnas några talande djur men det är en allegori med sensmoral):

Tänk er att ni (fanboys) är lvl 2 goblins som bor i en kall grotta. Ni har under en längre period lyckats samla ihop 200 guldmynt.

En dag kommer en barbarien lvl 23 (Blizzard) till grottan med ett mål i sinnet: att tjäna så mycket guld som möjligt.

Ni försöker övertala barbaren att låta bli ert guld och gå vidare till nästa grotta, där ni vet finns 100 guldmynt. Han kommer inte tjäna lika mycket på det men ni blir nöjda eftersom att han lyssnat på er.

Barbaren struntar i vad ni säger, dödar er, tar allt ert guld och fortsätter vidare till nästa grotta. Han struntade i vad ni sa och har därför tjänat mer guld än om han hade lyssnat.

Sensmoralen: Blizzard vill tjäna så mycket pengar som möjligt och struntar i vad ni tycker!

Vad har ni att säga om det?

P.S Jag vill inte börja argumentera emot folk som vill ha en mörkare spel, bara få dem att inse hur obetydliga de är i blizzards ögon (No offense )

Kan tänka mig att mitt inlägg kan uppfattas som hatisk... Men jag är snäll innerst inne.
D.S

x = fanboys

Jag tycker det är fascinerande hur lätt det är att se ett företag som ett pengahungrande monster.

Det är helt klart så att vissa individer inom ett företag har mindre ideela syner på varför man gör spel. Det är ju dock högst troligt att även om många riktlinjer läggs ut så har de artistiska skaparna ganska fria händer. Tänk logiskt, som sagt, även om ett företag utifrån många gånger ses som en enda person så har alla organ(avdelningar) fortfarande en självständighet som i sin tur ger utrymme för skapande och individualitet. För oss som oftast bara ser slutprodukten kan detta sällan uppfattas.

Det är ju dock uppenbart att likheterna med wow är slående och att man mer troligt går ifrån de mörkare färgerna för att det inte passar den grafik de valt, som antagligen bara ser bra ut om de flesta ytorna har förhållandevis starka och olika färger. Detta i sin tur är ju nästan självklart för att man har motorn tillgänglig och att man då kan tjäna pengar på att återanvända tekniken.

Med detta sagt så känns det inte som att penga-ätande monstret Blizzard blint far fram endast för att släcka sin törst utan för att det finns personer som vill skapa spel. Sedan är det ju en självklarthet att de vill tjäna pengar på det.... det är deras jobb.

Medlem

är det bara jag som tänker på Titan Quest när man ser bilder från spelet?

Medlem

Så dom vill döda spelet innan det ens har släppt med att inte ens kompromissa om det.

Medlem

DiabloIII.Dark-Patch.exe Finns att ladda ner redan nu!!

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Lite fundersam vad folk får för sig att spelet blir 'WOW' bara för att de använder samma grafikstil de har gjort så länge nu?

Spelet är inte vidare ljusare än vad Diablo 2 var. Värkar som väldigt många har glömt av hur det spelet såg ut.

Det är ju just detta vi inte vill ha allt som dom gör nu är ju wow stil är så jävla trött på wow så det äcklar mig bah:\

Medlem

http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss9-hires...

Fan jag blir gråtfärdig av den här bilden, säg att det inte är sant!
Ser ju ut som om man moddat WoW bara.

Skrivet av FL3JM:

http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss9-hires...

Fan jag blir gråtfärdig av den här bilden, säg att det inte är sant!
Ser ju ut som om man moddat WoW bara.

Det är tyvärr sant.


signatur
Medlem

Jag fattar inte ens kritiken. Diablo2 var ju inte ens mörkare? Det var lite mindre färglöst pga gammal teknik/2d/psuedo3d, men mycket mer än så vill jag inte påstå att skillnaden var. Jämför t.ex. act 2 eller 3 i diablo2 med utomhusscenerna i trailern.

Sedan att biten då barbaren springer runt i katakomberna är mörkare än nästan allt som finns i diablo2 gör det ju ännu lustigare. Jag är inte ens ett diablofan, det kanske är det som är skillnaden då. Ser inte med nostalgiögon.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- öh, antar att du inte lirat doom 3? Finns en anledning till varför folk hatade spelet tackvare att det inte fanns tejp på rymdstationen. Och fattar du inte vad jag menar med detta så tror jag att ja har gjort min poäng mer än klar ;p

Då hade man behövt leta upp förrådet med ficklampor och tejpa fast en lampa på varje vapen man bär på.
Och har man bara en lampa måste man slita av tejp och sätta på ny tejp varje gång man byter vapen.

Eller hur tänker du?

edit: Tejpa fast på huvudet hade i.o.f.s. kanske gått

:

Om vi ska gå så långt så tror ja det är mer möjligt än att killen man är springer runt med ammo och vapen på ungefär sådär 300 kg. ;p

nice så vi du har konstaterat att spelet inte är ute efter realism då?
jag menar, du kan man ju faktiskt anta att dom valt att ta bort logiken att det alltid finns tejp så man kan klistra fast den på vapnet just för att man måste vara tvungen att köra antingen eller.

pwnd!

eh offtopic eller vadå?


signatur
Medlem

Tycker inte färgerna och ljuset är så farligt dock är designen ganska tråkig och väldigt typisk Warcraft. Verkar som blizzard har hakat upp sig lite väl mycket på WoW's framgång. Men lär nog nöta diablo 3 en hel del endå.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Blizzard har en ide och följer den...
De har inte gort ett dåligt spel som jag spelat.

Vill de käna mycket cash? Mjo vore konstigt annars.
Tror inte riktigt de anpassar D3 efter diablo fansen...

Skulle tippa på att spelt blir annorlund mot de tidigare 2
kanske ett steg mot diablo onlie eller så

men jag tror inte att spelet kommer vara dåligt bara inte diablo för fansen.

Skriv svar