Blizzard: Vi förlorade spelare till Age of Conan

Robot
Medlem
Blizzard: Vi förlorade spelare till Age of Conan

Skulle gissa att de flersta av de här spelarna "som återkommer" kommer bollas lite fram och tillbaka mellan AOC och WOW varpå det kommer extramaterial till AOC.
*spekulerar*

Inaktiv

Måste... ha... större.. axelskydd!

Medlem

Håller med här. Tror också fler kommer återvända när WoTLK släpps... Iallafall jag! :=

Medlem

var inte detta lite väntat ändå?


signatur

Hunch

Medlem

Spelar inte AoC längre på grund av de brister det fortfarande har. Jag tycker dock det finns otrolig potential och kommer nog titta in igen om ett halvår eller nått.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

jag kommer dock aldrig återvända till WoW. AoC är mitt sista mmo.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Tycker wow håller en mycket högre standard som inget annat mmorpg har varit i närheten av. Rolle90 är det inte lite tråkigt ja hoppas på en glad ålderdom med mmorgps =). Sitta på hemmet o lana! Det blir tider det! ;P


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Inaktiv

AoC sög rätt bra, inte värdigt spel för den storyn!

Medlem
Skrivet av dosman:

Måste... ha... större.. axelskydd!

hehe...


signatur
Medlem

Lite off-topic - Hur tror ni xbox360 versionen av AoC kommer att fungera?
Känns intressant hur de kommer konvertera styrningen från tangentbord & mus.

Medlem

AoC lär ju sluka rätt mycket spelare när det väl kommer igång ordentligt.
Sen har vi ju Warhammer som kommer sno en hel del också.

Och sen Diablo 3 som, trots att det inte är ett mmorpg, säkerligen kommer sno en hel del spelare.

Inaktiv

Jag har tagit en paus från AoC för att det buggar fortfarande, sen ska jag uppgradera datorn också för man vill ju njuta av AoC på max :). WoW dock kommer jag inte återvända till, kanske i framtiden nångång...

Medlem

Synd att det gick som det gick för AOC. De bottennoterade antalet speltimmar i torsdags med ynka ~14k på Xfire.com.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Inaktiv

För mycket "hardcore-idioter" i båda spelen numera... som förstör för oss som bara spelar "för nöjes skull". =/ Att de inte kan få in i sina små hjärnor att det är SPEL och inget annat.

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

Synd att det gick som det gick för AOC. De bottennoterade antalet speltimmar i torsdags med ynka ~14k på Xfire.com.

Ja för alla som lirar Aoc har ju Xfire *NOT*

Medlem

jag hoppas starkt på AoC om nått halvår när dom har fått upp och igång allt. spelet har en otrolig bra framtid om dom sköter sina kort rätt.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

WoW är enspårigt, och har hört att AoC inte är det. Kanske ska testa det


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

tröttnade som många andra på AoC:s buggar och fattiga innehåll. Testar igen om ett par månader.

Tills dess får WoW räcka.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av FortranNewbie:

Synd att det gick som det gick för AOC. De bottennoterade antalet speltimmar i torsdags med ynka ~14k på Xfire.com.

Ja för alla som lirar Aoc har ju Xfire *NOT*

Nej det har de med stor sannolikhet inte. Vid release låg det på ~80k speltimmar (Xfire users). Hoppas att du nu förstår lite bättre, har nämnligen inte tid att rita en förklarande färgglad bild åt dig


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Har köpt Age of Conan förra veckan och har redan nu kommit tillbaka till WoW. Orka betala för Age of Conan som är fortfarande en beta version som ständigt hänger sig och vissa funktioner funkar inte alls (group search?). Jag kanske kommer tillbaka till AoC när dom fixat flesta buggar.

Medlem

Japp WOW har fördelar... men även det sög blöt getpung i början tänk på det...

Så lira på med det ni... för AoC är en diamant som inte är särskilt väl slipad än... men ge det lite tid så kommer det att glänsa över WOW även efter den där Lich king historian.. Det blir som Metallicas nästa skiva... är inte den bra så får dom bara lira dom gamla bra låtarna....

Det är väl nu som spelsäsongen börjar.... så vi får väl se vad som händer... jag håller mig till Conan tillsvidare... även om dom inte har hittat hem med alla sina planer än..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

WoW suger och jag kommer aldrig tillbaks de kan dra nåt gammalt över sig där borta i Amerika.

AoC är det enda mmo jag kommer spela i närmsta framtiden.


signatur
Medlem

Fan va nice med "konkurans";D.. kanske blizzard börjar röra på sig igen^^

Medlem

Jag själv sluta med WoW i typ 1månad när AoC kom. Och som så många andra säger så kanske man testar AoC om 6-8månader igen för just nu är de inget att ha!

Och sluta tjöta skit om WoW, tyder bara på hur okuning och omogen man är! Sen får man tycka vad man vill men håll de för er själva!

Medlem
Skrivet av Frazz:

Och sluta tjöta skit om WoW, tyder bara på hur okuning och omogen man är! Sen får man tycka vad man vill men håll de för er själva!

Varför? forum är till för att DISKUTERA, då måste man väl få säga vad man tycker? WoW blir väl varken bättre eller sämre beroende på vad andra tycker, bara du själv som bestämmer om du gillar det eller inte.

Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Frazz:

Och sluta tjöta skit om WoW, tyder bara på hur okuning och omogen man är! Sen får man tycka vad man vill men håll de för er själva!

Varför? forum är till för att DISKUTERA, då måste man väl få säga vad man tycker? WoW blir väl varken bättre eller sämre beroende på vad andra tycker, bara du själv som bestämmer om du gillar det eller inte.

Exakt tycker snarare det är omoget att inte snacka skit om WoW.


signatur
Medlem

Som tillägg kan jag förtydliga att jag själv tycker WoW är ett rackarns trevligt spel, och det är AoC med. Skulle gärna spela antingen det ena eller båda om hade mer tid.

Medlem

De flesta märkte väl efter ~lvl30 att AoC är skit, precis som jag


signatur
Medlem

MMO != casual

Free korean MMO = casual

12
Skriv svar