Blizzard: Vi förlorade spelare till Age of Conan

Medlem
Inaktiv
Skrivet av X-TroNiC:

Fan va nice med "konkurans";D.. kanske blizzard börjar röra på sig igen^^

Huh? Om du frågar mig har Blizzard stått still ett tag. Det senaste BRA spelet var The Frozen Throne. Som kom 2003... Så det är nog dags att röra på sig igen!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skrivet av dosman:

Måste... ha... större.. axelskydd!

Exakt det finns inget som heter för stora axelskydd 8)


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Skrivet av ReZnoR2K6:

För mycket "hardcore-idioter" i båda spelen numera... som förstör för oss som bara spelar "för nöjes skull". =/ Att de inte kan få in i sina små hjärnor att det är SPEL och inget annat.

Dagen saning ! ... det borde finnas speciella Nird /jag har inget liv servrar för den typen av spelare.... så kan de hålla till där och spela allan.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Känn på den WoW


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

jag slutade med age of conan ganska fort:P men det gjorde jag med wow med, men det har inte med att göra att jag tycker spelen är dåliga spel, utan för att jag nu vet att mmorpg spel inte är min grej, tröttnar fort:/


signatur

cags

Skrivet av MKultra:

De flesta märkte väl efter ~lvl30 att AoC är skit, precis som jag

Fel det blir bara bättre.


signatur
Inaktiv

Den mest irriterande buggen jag märkte under tiden jag spelade var lagget... Jag startade en kombo men när jag väl hade tryckt in mina knappar och kombon skulle börja var personen bakom mig, hann inte ens se det. Jag antar att detta fixades ganska fort men sedan störde jag mig ENORMT mycket på att man var TVUNGEN att göra single-player för att komma vidare. Nej, jag nöjer mig med WoW, inte bara nöjer mig, jag trivs!


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Gen
Medlem

AoC höll för mig fram tills förra månaden. Det är för många problem med spelet. Det är inte färdigt...tyvärr alltså.

Att börja köra WoW igen känns gött

Medlem

AoC har potential, och vad jag minns var inte wow så obuggigt i början heller.
Det kommer bli bättre mina damer o herrar det kommer.

Medlem

Vad som fick mig att cancla AoC efter en vecka var att jag märkte jag hellre spela tetris och majhong än AoC.

AoC är skit och kommer förbli skit. ledsen o säga.

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

Synd att det gick som det gick för AOC. De bottennoterade antalet speltimmar i torsdags med ynka ~14k på Xfire.com.

Um, i torsdags var det väl patch halva dagen så det kan förklara en hel del.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av X-TroNiC:

Fan va nice med "konkurans";D.. kanske blizzard börjar röra på sig igen^^

Huh? Om du frågar mig har Blizzard stått still ett tag. Det senaste BRA spelet var The Frozen Throne. Som kom 2003... Så det är nog dags att röra på sig igen!

öhh.. var kanske det jag menade?:P känns som det har tagit lite onödigt lång tid för WotLK

Skrivet av Urkalak:

Den mest irriterande buggen jag märkte under tiden jag spelade var lagget... Jag startade en kombo men när jag väl hade tryckt in mina knappar och kombon skulle börja var personen bakom mig, hann inte ens se det. Jag antar att detta fixades ganska fort men sedan störde jag mig ENORMT mycket på att man var TVUNGEN att göra single-player för att komma vidare. Nej, jag nöjer mig med WoW, inte bara nöjer mig, jag trivs!

lol låter som att du inte ens spelat igenom "tutorial" lvl 1-20 är liksom i stort sett tutorial. För svårt för dig?


signatur
Medlem

Det var inte oväntat alls, det blir nog ganska svårt att hota WoW (nu menar jag antal spelare) tills det självdör eller dylikt. Jag har också tänkt i de banorna att det måste vara svårt att konkurrera med allt det extramaterial som Blizzard lagt till genom åren.

AoC ser trevligt ut (har inte testat), men jag såg inte något som lockade i jämförelse med vad jag spelar just nu (WoW + annat). Wrath ser ut att blir riktigt mysigt.

Medlem

Såg verkligen fram mot AoC efter att ha lagt ner wow för ett bra tag sen.

I början var ju allt kanon, 1-20 "tutorialen" verkade hur bra som helst.
Var helt inne i spelet ett tag efter det, men tycker det inte höll i längden, inte bara buggarna som var störiga de kan jag köpa.

Gillade verkligen inte instance systemet i zonerna.
Även fast zonerna är riktigt stora så kändes det ändå instängt och linjärt, för när man skulle någonstans så var det bara gå och klicka på vagn eller båt sen vips loadingscreen så var man där.

Där tycker jag wow fick en mycket bättre helhetskänsla, man kunde få rida ett bra tag bara för att komma dit man skulle genom massvis med zoner.
Även gryphonen var en bra lösning då man verkligen flög över zonerna på riktigt och inte bara, loadingscreen, framme.

Visst har conan sina styrkor, riktigt snygg grafik och visst är det mäktigt att dra in 3-4 fatalities i rad.
Gillar dock inte animationerna de känns stela, allt förutom fatalites.

Blev level 54 i conan innan jag la ner och canclade, har inga planer på att börja spela igen.
Det var inte vad jag hade tänkt mig, men det finns säkert folk som det passar för.

Jag tycker bara att man verkligen inte får den här känslan av att vara i en fet massiv värld som man faktiskt får i Wow.

L

Inaktiv

Sitter man och Installerar WoW igen, efter en tids förbannelse i AoC.

Tack Blizzard för att ni skapade WoW för oss Junkies...


signatur

Here's to alcohol, the cause of—and solution to—all life's problems.

Skrivet av BigD:

Jag tycker bara att man verkligen inte får den här känslan av att vara i en fet massiv värld som man faktiskt får i Wow.

L

En fet massiv bebis värld med en massa bebisar menar du väl. Ja men har det så skoj där då. Är bara bra om WoW spelarna i AoC går tillbaka till WoW så man kan slippa fjortis attityderna. Good riddance imo


signatur
12
Skriv svar