"Låt Sierra dö"

Medlem
"Låt Sierra dö"

Jo, bättre att folket går vidare till andra ställen och producerar ngt bra än att det bara bränns en massa pengar och deras karriärer blir sabbade för att de inte får möjligheten att visa vad de kan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jo, bättre att folket går vidare till andra ställen och producerar ngt bra än att det bara bränns en massa pengar och deras karriärer blir sabbade för att de inte får möjligheten att visa vad de kan.

Word.

Inaktiv

Såå, jag vet att jag har sett detta namnet i vissa spel, såsom Minigolf 3D (eller vad det nu heter), men vad har de gjort för stora spel egentligen?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Många klassiska äventyrsspel härstammar från dem, inkl. Kings Quest, Leisure Suite Larry och Gabriel Knight. De gav även ut Half-Life om jag minns rätt.

Medlem

Samt Police Quest, Space Quest och annat skoj. Vore ju förfärligt om man ska känna sig gammal redan nu..

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Sierra_Entertainment_vid...

Medlem

På senare år har Sierra främst agerat utgivare. Under Sierra har ett antal studios legat, som ovan nämnda Massive och Swordfish(bland andra). Nu med sammanslagningen med Activision Blizzard verkar det som att en del blir bortrensade på vägen medans andra hamnar under det nya bolaget.

Medlem

Nooooo!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Det är väl inte mer än rätt egentligen. Bättre att de anställda får jobb någon annanstans. I alla fall efter vad som stod i den där artikeln.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Sierra är förmodligen de som gett ut bäst spel genom tiderna.

Medlem

Sierra spårade ut i FMV vevan i mitten på 90 talet om jagfår säga mitt.
Kommer ihåg polis quest swat som var helt "FMV" samma gjorde man väl med Gabriel night etc.

Medlem

De gav ju ut gamla HL1 serien också, samt Swat serien

Medlem

Bara jag får fortsatt följd i SWAT serien så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Prehn:

Sierra spårade ut i FMV vevan i mitten på 90 talet om jagfår säga mitt.
Kommer ihåg polis quest swat som var helt "FMV" samma gjorde man väl med Gabriel night etc.

glöm inte phantasmagoria på 7cd skivor


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Den där bilden?! Var är den ifrån, känner igen den!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Prehn:

Sierra spårade ut i FMV vevan i mitten på 90 talet om jagfår säga mitt.
Kommer ihåg polis quest swat som var helt "FMV" samma gjorde man väl med Gabriel night etc.

glöm inte phantasmagoria på 7cd skivor

Haha, ja hur kunde jag glömma?
Kommer även ihåg quicktime filmen islutet av Larry 6

Medlem
Skrivet av Boomer:

Den där bilden?! Var är den ifrån, känner igen den!

Johnny Castaway, världens bästa skärmsläckare!

http://en.wikipedia.org/wiki/Johnny_Castaway

Medlem

Ja, samma här, SWAT måste fortsätta annars djävlar!

Medlem

Sierra har gett oss mycket, inte minst SWAT3 och Tribes/Tribes2...
Synd o se deras nytänkande gå till spillo.

edit:

måste såklart påvisa att det är dynamix som gjort tribes men sierra som vågade satsa på det


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

MFC
Medlem

Sierra klingar bättre i mina öron än Vivendi som jag för övrigt pissar på. Vem kan glömma Vivendis cirkus inför HL2-släppet...?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Lite synd jo. De gav ut mitt första datorspel jag någonsin haft, Torrins Passage. Riktigt grymt bra äventyrsspel.

Men vad är meningen om de inte gör nånting annat än har sin logo på spel numera.


signatur

dare to be bold

Medlem

Haha Castaway skön skärmsläckare...Gammla minnen haha XD

Medlem

Ja, låt Sierra vila i frid. Jag kommer inte sakna dem. De gamla spelen finns ju ändå kvar för nostalgiker.

Medlem

Ah, gamle hederliga Johnny castaway! Vilka minnen!

Medlem

Hoppas att SWAT 5 kommer att göras, bara.

Medlem

Johnny Castaway är nice.
Satt o pratade om den för ett par veckor sedan, slutade med att farsan har den som skärmsläckare på sin dator.

Medlem

Jag vill ha flygande brödrostar

Medlem

Jag har aldrig förstått varför inte Sierra utvecklar ett Ultima Online 2, nu börjar det dock bli försent då alla fd. spelare börjar få lite väl många år på nacken. Men iaf. för vilken MMO-nörd som helst så skulle det vara en god nyhet, och skulle spelet uppnå samma kvalité som UO gjorde så kommer dom kunna konkurrera riktigt bra med Wow, Aoc etc. Jag spelade UO på official from. 99-04 och utöver det har jag spelat/testat EQ, EVE, AC, DAOC, TR, GW, L2 och ja säkert nått mer, inget av dessa spel har ens varit i närheten av ett så bra MMO som UO var under sina bästa dagar. Liksom Ultima serien är ju enorm! så varför inte utnyttja det, ett nytt Ultima skulle ge en oerhört stor hype.

Och ja jag vet att dom har testat sig på att göra ett UO2 tidigare och att det gick åt skogen, men tror nog att det var för tidigt då för att utveckla ett nytt!

Inaktiv

Ja... Man kan inte leva för alltid!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Gjorde inte Sierra Swat-serien?

12
Skriv svar