"Låt Sierra dö"

Medlem
Skrivet av Fargo:

Gjorde inte Sierra Swat-serien?

Om jag minns rätt så.... ja


signatur
Medlem
Skrivet av MINO7AURO:

Jag har aldrig förstått varför inte Sierra utvecklar ett Ultima Online 2

Det är väl samma anledning som gör att de inte utvecklar Quake 5, GTA 5 eller ett Super Mario online-spel.

Förr hade Sierra namnet en betydelse då spelarna köpte deras spel bara för att deras namn fanns på kartongen (och det brukade vara fina kartonger ) men bland dagens ungdom så tror jag inte många känner till deras klassiska äventyrsspel. Några värdiga uppföljare till klassikerna hade varit trevligt.

Medlem

Någon som hört något om nått nytt swat? 4 var ju senaste och hur grymt som helst


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Sierra var kloka att ge ut WiC och Swat, hoppas de inte påverkas utan tas omhand av några goda utgivare. R.I.P Sierra...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Klart dom kommer dö ut om dom inte utnyttjar sina licenser. Jag ser gärna att Sierra stannar kvar, bara inte EA köper dom.

Spelat vartenda spel i Swat serien, älskat allihop, ser fram mot en 5a..

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Prehn:

Sierra spårade ut i FMV vevan i mitten på 90 talet om jagfår säga mitt.
Kommer ihåg polis quest swat som var helt "FMV" samma gjorde man väl med Gabriel night etc.

glöm inte phantasmagoria på 7cd skivor

Skojigt lir hehe funkar mindre bra på XP dock, försökte få igång det för några månader sedan...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Phantasmagoria III tack!
Tvåan rockade...

Inaktiv
Skrivet av Astrality:

Phantasmagoria III tack!
Tvåan rockade...

Nej nej, ett nytt Kings Quest

Medlem

Men, Swat 5 då. Det måste ju komma!!!

Medlem

Jävla Activsion Blizzard


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Empire Earth är hur bra som helst spelar det online fortfarande. Med expansionen då såklart.

Olympens Härskare Zeus tar dock första platsen. Det är också ett av mina favoritspel.

Inaktiv

Gjorde dom inte även Homeworld 1 & 2?

Bättre att dra ut sladden till resperatorn än att göra några halvtaskiga återlivnings försök som ändå inte leder någonstans...

Medlem
Medlem

Sierra gjorde även ett lysande "stillbilds" spel a'la myst som hette lighthouse och var riktigt roligt som jag minns det, även Rama var roligt men stört jävla svårt.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jävla Activsion Blizzard

Vad får dig att tänka så?

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:

Gjorde dom inte även Homeworld 1 & 2?

Det är Relic som gjort Homeworld 1 & 2, Barking Dog gjorde Cataclysm.

Sierra har under lång tid bara använts som en ettikett då det är ett ettablerat varumärke, liksom Atari, och som någon sade låter bättre är Vivendi. Som spelstudio försvann dom nog för minst en tio år sedan.

Medlem

Det gamla Sierra har varit dött länge, redan innan Ken & Roberta Williams lämnade företaget.

R.I.P som någon sa.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Det gamla Sierra har varit dött länge, redan innan Ken & Roberta Williams lämnade företaget.

R.I.P som någon sa.

Läste en artikel i Retro Gamer att paret lämnade Sierra efter att det hade blivit "bolagiserat *bättre ord någon?* och de nya cheferna bara brydde sig om vad aktieägarna ville ha.
Kort och gott, de nya ägarna ledde sierra ner i döden, tog bort allt roligt för programmerarna och lät inget nytt och kreativt få uppstå, så paret Williams kände att de inte hade något där o göra så därför hoppade de av.
(Om jag nu inte minns fel)

Medlem
Skrivet av Fargo:

Gjorde inte Sierra Swat-serien?

Jepp. Plus Quest for Glory serien som var awesome.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Raid25:

Det gamla Sierra har varit dött länge, redan innan Ken & Roberta Williams lämnade företaget.

R.I.P som någon sa.

Läste en artikel i Retro Gamer att paret lämnade Sierra efter att det hade blivit "bolagiserat *bättre ord någon?* och de nya cheferna bara brydde sig om vad aktieägarna ville ha.
Kort och gott, de nya ägarna ledde sierra ner i döden, tog bort allt roligt för programmerarna och lät inget nytt och kreativt få uppstå, så paret Williams kände att de inte hade något där o göra så därför hoppade de av.
(Om jag nu inte minns fel)

http://www.sierragamers.com/
http://www.allowe.com/

Läste på dessa sidor, verkar som om det varit annat bakom.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

hehe sierra.. en riktigt klassiker, synd att dom läggs ner.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Fargo:

Gjorde inte Sierra Swat-serien?

Jepp. Plus Quest for Glory serien som var awesome.

Ah surt... Undrar om vi någonsin kommer få se Swat 5 då...

Medlem

Om det är något företag som är riktigt döende så är det SEGA eller Atari. Båda är helt utkörda spelföretag som inte har en aning om vad "Next-Gen" är.
Vem fazen bryr sig om Sonic anyway? Den blåa killen har varit död sedan länge.

Medlem
Skrivet av Snoop0:

Om det är något företag som är riktigt döende så är det SEGA eller Atari. Båda är helt utkörda spelföretag som inte har en aning om vad "Next-Gen" är.
Vem fazen bryr sig om Sonic anyway? Den blåa killen har varit död sedan länge.

Test Drive Unlimited var riktigt bra dock.

12
Skriv svar