T3 tar över Hellgate: London och Mythos?

Robot
Medlem
T3 tar över Hellgate: London och Mythos?

Då får vi se vart det här tar vägen.

Medlem

Skulle inte tycka att Hellgate: London eller Mythos är någon värd satsning när Diablo 3 är på väg. Skulle tro att Diablo 3 kommer sno den största kund kretsen. Nä satsa på att ny utveckla ett annat spel i Genren. Men vad vet jag.

Medlem

Var inte hellgate london överhypat skit ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hänger inte med här. Är hela studion borta nu, eller har de bara sparkat alla för att kunna ligga lågt och bida sin tid?


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Jag tycker Hellgate var och är ett underbart spel. Jag hoppas verkligen det får en fortsatt framtid.

För övrigt tycker jag det är lite dumt att hela tiden jämföra det med Diablo i alla former... Detta är ju sci-fi och även first-person om man så vill. Jag är otroligt trött på alla fantasyspel så Hellgate va faktiskt riktigt kul enbart för det var lite annorlunda.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Synd att det gick som det gick, hade gärna sett mer av vad de skulle kunna göra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Om du gillade Hellgate London enbart för att det var annorlunda låter det ju inte som det var något att ha. Nej jag blev inte imponerad av vad Flagship Studios skapat, trodde dom skulle gjort bättre.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var inte hellgate london överhypat skit ?

Jojomen, visst var det det.. Stor besvikelse för inte minst mig själv som var så gaddad på spelet att jag köpte en livstidsprenumeration.

Nå man lär sig av sina misstag. Förhoppningsvis så gör även grabbarna bakom FFS det också.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Oddman:

Jag hänger inte med här. Är hela studion borta nu, eller har de bara sparkat alla för att kunna ligga lågt och bida sin tid?

Det är fortfarande oklart. Flagship skickade ut ett pressmeddelande den 15 juli:

"It is with deep regret that I must announce that Flagship Studios has laid off most employees. However, the core management and founding team members are still at Flagship." said Bill Roper, CEO of Flagship Studios. "The past five years have been an incredible experience for us, but unfortunately, we couldn’t sustain the size of the company any longer."

...men sedan dess har det varit tyst från officiellt Flagship-håll, vad jag förstår. Däremot har ett antal utvecklare och andra postat tack-och-hejdå-inlägg på det nu nedstängda Mythos-forumet. Mythos "Project Lead and Programmer" Travis Baldree skrev bl.a.:

"Now, on the face of it, that really does sound like the end of Mythos as we know it - but we have a tight-knit team that feels like family and hopes to stick together. Unfortunately, I can’t speak at any real length about our immediate plans just yet - but let’s say that we hope to have you back up and Beta testing for us in one way or another sometime soon."

Max Schaefer:

"PC gaming is changing, and I believe we’ve had a sneak preview with Mythos. With any luck, this will not be a long hiatus, and Mythos will be back. But even if it’s not, and even if we all move on, we’ve taken a lot of important steps forward."

http://hellgateguru.com/2008/07/mythos-team-bids-farewell/
http://hellgateguru.com/2008/07/max-schaefers-thank-you/

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Molotov:

Var inte hellgate london överhypat skit ?

Jojomen, visst var det det.. Stor besvikelse för inte minst mig själv som var så gaddad på spelet att jag köpte en livstidsprenumeration.

Nå man lär sig av sina misstag. Förhoppningsvis så gör även grabbarna bakom FFS det också.

*skratt*


signatur

a"C"RED -

Medlem

Inte konstigt flagshipstudios har misslyckats!

Medlem

Gillar både Mythos och HG:L, Är inte bra det här.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jojomen, visst var det det.. Stor besvikelse för inte minst mig själv som var så gaddad på spelet att jag köpte en livstidsprenumeration.

Nå man lär sig av sina misstag. Förhoppningsvis så gör även grabbarna bakom FFS det också.

Livstidsprenumeration... hehe, bara jag som är anskyr sådant! Jag vill aldrig binda upp mig på ngt som är längre än 6 månader typ.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

1
Skriv svar