Mer action i Doom 4 ; Id la ner Darkness

Medlem
Mer action i Doom 4 ; Id la ner Darkness

jävla naajs tyckte doom3 va kul då men bättre med action typ doom1 stil och musiken


signatur

Lille karmen

Medlem
QRT
Medlem

Gillade Doom 3. Fuck the haters!

Fast blir ändå glad över att att de riktar in sig på vad Doom egentligen handlar om.

Medlem

Doom 3 va bra, men de kändes inte riktigt som Doom. Bra att dom går tillbaka till mer action, men jag ser gärna att dom släpper nån helt ny spel-serie som är skräck rakt igenom.

QRT
Medlem
Skrivet av Mahone:

Doom 3 va bra, men de kändes inte riktigt som Doom. Bra att dom går tillbaka till mer action, men jag ser gärna att dom släpper nån helt ny spel-serie som är skräck rakt igenom.

Absolut! Tyvärr verkar det inte uppskattas särskilt.

Fett med action, M-rating, hyfsad multiplayer, baserat på jorden... verkar som att de har koll på vad många vill ha av en Doom-titel. Jag har inget emot Doom 3, men hade de kört på den riktningen igen hade jag nog inte kunnat stöda dem - finns för få riktigt feta FPS nuförtiden.

Medlem

Jag gillade att bli så rädd att jag var tvungen att stänga av spelet hela tiden ) så jävla trött på panga monster så fort det bara går.,

Medlem

Mmm, motorsågen i doom II på multiplayer= Epic

Medlem

Tog det dem 18 månader att inse att Doom3 inte höll?? *OMG*
Doom 3 var ju lite skrämmande första banan, men sen sprang man igenom resten av spelet utan problem. Det var ganska förutsägbara script de använde, så man kunde förutse när det skulle hoppa ut ett monster osv osv.
Bra försök, men det höll inte i det långa loppet.
Ser fram emot Doom 4 dock även om Doom 3 inte var skrämmande, så var det ändå en ganska skön story.

Inaktiv

först vill ni ha hjärndöd monster slakt

sen klagar ni på när doom3 är förutsägbart , och levererar just hjärndöd monster slakt

fy fan för er

doom3 var underbart, orkar inte bry mig om ID dock

Medlem

Helt rätt Id! Ser mycket fram emot detta

F3D: Doom3 var helt ok. Det tråkiga var ju bara att man fajtades mot enstaka fiender hela tiden. Varje gång man gick in i ett nytt rum så kunde man vänta sig ett nytt scriptat demon-som-slänger-sig-genom-en-ruta-eller-vägg-moment. Skrämmande, visst, men tjatigt i längden.
Det jag vill ha är de gamla hederliga sjuka striderna med 50 demoner på samma gång som blåser iväg eldklot, raketer, kulor, och allt dom nu bär på i din riktning, medans du mörsar iväg liknande salvor och springer/hoppar runt som en fluga på speed

Förresten, är inte detta lite konstigt formulerat;

"Grafiken kommer bli bättre än i Rage (som använder samma motor), detta eftersom Doom 4 kommer ha lägre antal bilder per sekund" ?

Det låter rimligare att det blir snyggare pga mindre miljöer och objekt. Gomorron

Medlem

boooooo, mer skräckspel åt folket :(:(:(:(

Medlem

Bra, tyckte att Doom 3 var för segt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

18 månaders arbete? Fy faen vad frustrerande det måste varit för programmerarna.

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Förresten, är inte detta lite konstigt formulerat;

"Grafiken kommer bli bättre än i Rage (som använder samma motor), detta eftersom Doom 4 kommer ha lägre antal bilder per sekund" ?

Det låter rimligare att det blir snyggare pga mindre miljöer och objekt. Gomorron

Nej det låter inte det minsta konstigt då du inte förstått vad de menar.

Det kommer inte var mindre miljöer och objekt, snarare större miljöer och högre upplösning på objektens texturer. Detta bidrar till en lägre fps.

I och med att du inte verkar veta vad fps är så är antalet bildrutor per sekund ju högre destu bättre. Om ett spel är grafiskt tungt så blir det lägre antal bildrutor per sekund enkelt sagt.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Bra, tyckte att Doom 3 var för segt.

agreed. roligast var att trycka på knappar.
kändes som man bara spelade spelet för att ha spelat det, när jag kom till helvetet så la jag ner.

Medlem

Bra att de insåg återvändsgränden med Doom 3-konceptet. Spel handlar om att på olika sätt bli belönad när man gör något bra. Efter att duktigt ha rensat ett rum så var enda belöningen i Doom 3 att det hoppade fram ett nytt monster från där man nyss var och klöste en i ryggen. Skrämmande i början, tjatigt i längden.

Medlem

Bra bra, Doom III skrämmde ingen mer än hypen, Doom och Doom II är så sjukt nice, kan 4an bli mer som de så är det toppen!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Raid25:

18 månaders arbete? Fy faen vad frustrerande det måste varit för programmerarna.

Med stor sannolikhet så återanvänds ganska mycket och slipas om, från skräck till action.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra! Se nu för fan till att inte ha så jävla hög polycount på fienderna att man inte kan slåss mot 7-8 st på skärmen samtidigt, så man kan få lite hederlig Doom-känsla tillbaka.

Medlem

bara jag som tyckte att DooM3 var läskigt? jag vill icke spela det spelet i mörkret någe mer ._.

Medlem

Låter lovande med mer action, vore kul att se lika många fiender som Nightmare i 1an/2an (fat chance...)

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

"Grafiken kommer bli bättre än i Rage (som använder samma motor), detta eftersom Doom 4 kommer ha lägre antal bilder per sekund" ?

Det låter rimligare att det blir snyggare pga mindre miljöer och objekt. Gomorron

Rage kommer köras i 60 fps, medan doom 4 kommer vara 30 fps. Alltså kommer dom kunna slänga in mer grejer i spelet för att dom inte behöver hålla lika hög fps.

Medlem
Skrivet av Loading:

bara jag som tyckte att DooM3 var läskigt? jag vill icke spela det spelet i mörkret någe mer ._.

pff pff pffh. här sitter jag och blåser luft.
just ja, för att svara på din fråga, det är ett SKRÄCK spel, tanken var att det skulle vara läskigt.

Medlem

Trevligt


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Forcie:

Bra! Se nu för fan till att inte ha så jävla hög polycount på fienderna att man inte kan slåss mot 7-8 st på skärmen samtidigt, så man kan få lite hederlig Doom-känsla tillbaka.

Högre polycount än Doom3 ja tack!.. Men med en bra ställbar LOD (vill se orginal horderna ).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

JB
Medlem

30 FPS suger, men om du rör dig tillräckligt sakta och rör siktet tillräckligt lite, typ står still eller går långsamt så är nog 30 FPS bra.

Men för ett Doom spel att inte röra sig snabbt är ju bajs.
Doom1 och Doom2 har mycket hög spring hastighet. Du typ flyger fram nästan.

30 FPS tror jag är fail för SP.
30 FPS för MP är EPIC FAIL.

Medlem

Ge oss skräck istället för ett till hjärndött fps-spel.

Skrivet av xector:

Ge oss skräck istället för ett till hjärndött fps-spel.

Jag vet inte jag man fick spara hela tiden när man spelade Doom3. Kusligt spel.


signatur
123
Skriv svar