Mer action i Doom 4 ; Id la ner Darkness

Medlem
Skrivet av Fanta:

30 FPS suger, men om du rör dig tillräckligt sakta och rör siktet tillräckligt lite, typ står still eller går långsamt så är nog 30 FPS bra.

Men för ett Doom spel att inte röra sig snabbt är ju bajs.
Doom1 och Doom2 har mycket hög spring hastighet. Du typ flyger fram nästan.

30 FPS tror jag är fail för SP.
30 FPS för MP är EPIC FAIL.

30 fps limiten är bara för motorns interna system. Fpsen du spelar med kommer ju variera beroende på vilket system du kör.
Doom3 är låst internt till 30 fps också, men det hindrar oss inte från att spela i högre fps.

Medlem

Bra att dom återgår till seriens rötter.
Doom 3 var riktigt dåligt. Deras tanke var att skapa ett skrämmande spel. Ja det var skrämmande till man mötte första fienden.

Medlem
Skrivet av QRT:

Gillade Doom 3. Fuck the haters!

Fast blir ändå glad över att att de riktar in sig på vad Doom egentligen handlar om.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Man kan ju hoppas på att man faktiskt ser nånting i DOOM 4, trean var så mörk att man knappt såg vad som anföll en eller var man befann sig. Sedan så fattade man ju exakt vilka anfallsmönster som fulingarna tog varje gång de attackerade efter några timmars spel.

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

Nej det låter inte det minsta konstigt då du inte förstått vad de menar.

Det kommer inte var mindre miljöer och objekt, snarare större miljöer och högre upplösning på objektens texturer. Detta bidrar till en lägre fps.

I och med att du inte verkar veta vad fps är så är antalet bildrutor per sekund ju högre destu bättre. Om ett spel är grafiskt tungt så blir det lägre antal bildrutor per sekund enkelt sagt.

Äh, va inte dum. Det är väl klart man vet vad det betyder. Jag har inte läst någonstans att fps'en kommer vara låst på en lägre nivå än Rage bara. Då får det ju en helt ny mening, så det är väl bra om det framgår då, eller hur?
Vart har ni läst det förresten? I den länkade nyheten på Shacknews står det bara att dom siktar på en lägre medelfps, inget om en spärr.

Och Doom3 var ju låst på 60fps, inte 30? I vilket fall känns det idiotiskt att spärra ett sånt här spels fps i 30, iaf på pc-versionen.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Och Doom3 var ju låst på 60fps, inte 30? I vilket fall känns det idiotiskt att spärra ett sånt här spels fps i 30, iaf på pc-versionen.

Så var det kanske. Blandar nog ihop det med xbox versionen som jag har för mig var låst vid 30 för den inte orkade med mer.

Det är möjligt att 30hz för doom 4 gäller konsoler denna gången också och inte pc.

"On PCs, however, Carmack believes Doom 4 will be able to run at 60Hz if you have state of art hardware"

http://www.maximumpc.com/article/news/quakecon_08_quake_live_...

Medlem

Lär väl bli 30 fps på PS3 versionen som alla andra jäkla spel...

Medlem

Ah, tack för länken MammaMuu

Så, 60hz/fps på PC för både Rage och Doom4. Perfekt!

JB
Medlem
Medlem

"Id la ner Darkness"

Id har lagt ner Darkness?
Id lägger ner Darkness?

la ner?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

60FPS <3

Efter ett par dagar med CoD4 på kexboxen och sedan tillbakabyte till Halo 3 var smärtsamt innan man vande sig igen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Skrivet av warh0g:

"Id la ner Darkness"

Id har lagt ner Darkness?
Id lägger ner Darkness?

la ner?

Det kallas för slang. Doh!!!


signatur
Redaktör
Skrivet av warh0g:

"Id la ner Darkness"

Id har lagt ner Darkness?
Id lägger ner Darkness?

la ner?

"La" är förkortning av "lade", alltså dåtid, någon har gjort något (alltså inte nutid/framtid). Förkortningen är, såvitt jag vet, vedertagen i skriftspråk och därmed inte slang.


signatur
Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Loading:

bara jag som tyckte att DooM3 var läskigt? jag vill icke spela det spelet i mörkret någe mer ._.

pff pff pffh. här sitter jag och blåser luft.
just ja, för att svara på din fråga, det är ett SKRÄCK spel, tanken var att det skulle vara läskigt.

Du svarade inte på min fråga så tyvärr så förstog inte jag vart du ville komma. Menar att det stogi nyheten att flesta tyckte inte att spelet var läskigt.. Men det tyckte jag. För jag spelar mest spel på natten.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av warh0g:

"Id la ner Darkness"

Id har lagt ner Darkness?
Id lägger ner Darkness?

la ner?

"La" är förkortning av "lade", alltså dåtid, någon har gjort något (alltså inte nutid/framtid). Förkortningen är, såvitt jag vet, vedertagen i skriftspråk och därmed inte slang.

Kvittar om någon tycker att det är vedertaget. Det ser ändå slarvigt ut.

Medlem
Skrivet av Gurthaur:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av warh0g:

"Id la ner Darkness"

Id har lagt ner Darkness?
Id lägger ner Darkness?

la ner?

"La" är förkortning av "lade", alltså dåtid, någon har gjort något (alltså inte nutid/framtid). Förkortningen är, såvitt jag vet, vedertagen i skriftspråk och därmed inte slang.

Kvittar om någon tycker att det är vedertaget. Det ser ändå slarvigt ut.

Ärligt talat irreterar jag mig mer på språkpoliser. Vill du visa upp dina skills i det Svenska språket finns det säkert bättre forum.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av xector:

Ge oss skräck istället för ett till hjärndött fps-spel.

Jag vet inte jag man fick spara hela tiden när man spelade Doom3. Kusligt spel.

Förstår heller inte vad xector pratar om. Tyckte själv att Doom 3 var läskigt och jävla bra.

Medlem
Skrivet av Loading:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Loading:

bara jag som tyckte att DooM3 var läskigt? jag vill icke spela det spelet i mörkret någe mer ._.

pff pff pffh. här sitter jag och blåser luft.
just ja, för att svara på din fråga, det är ett SKRÄCK spel, tanken var att det skulle vara läskigt.

Du svarade inte på min fråga så tyvärr så förstog inte jag vart du ville komma. Menar att det stogi nyheten att flesta tyckte inte att spelet var läskigt.. Men det tyckte jag. För jag spelar mest spel på natten.

dum fråga får dumma svar?

Medlem

....personligen tycker jag Doom3 var helt underbart på alla sätt och vis! Ligger helt klart på min topp-5-lista över "Bästa spelen någonsin".

Så.... Doom4 är efterlängtat!!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Skrivet av Gurthaur:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av warh0g:

"Id la ner Darkness"

Id har lagt ner Darkness?
Id lägger ner Darkness?

la ner?

"La" är förkortning av "lade", alltså dåtid, någon har gjort något (alltså inte nutid/framtid). Förkortningen är, såvitt jag vet, vedertagen i skriftspråk och därmed inte slang.

Kvittar om någon tycker att det är vedertaget. Det ser ändå slarvigt ut.

Så snackar vi la här nere i K-na iallafall. De e la inga problem eller?


signatur
Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Fett med action, M-rating, hyfsad multiplayer, baserat på jorden... verkar som att de har koll på vad många vill ha av en Doom-titel. Jag har inget emot Doom 3, men hade de kört på den riktningen igen hade jag nog inte kunnat stöda dem - finns för få riktigt feta FPS nuförtiden.

Vad dillar du om? "Feta FPS" är det enda som släpps "nuförtiden".

Jag gillade Doom 3, det var ett skräckspel som faktiskt skrämde mig, jag var iofs liten första gången jag spelade och min äldre bror bara satte mig vid datorn utan att säga vad det var för spel. Om man jämför med t ex FEAR så var Doom 3 ett mycket bättre skräckspel, i FEAR märker man ju helt klart när det "skrämmande" börjar eftersom soldaterna slutar skjuta på en.

Som någon annan i tråden sade så tycker jag att id borde göra en ny spelserie som är skräck hela vägen, jag gillar att sitta och skrämma upp mig själv på natten

Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av xector:

Ge oss skräck istället för ett till hjärndött fps-spel.

Jag vet inte jag man fick spara hela tiden när man spelade Doom3. Kusligt spel.

Förstår heller inte vad xector pratar om. Tyckte själv att Doom 3 var läskigt och jävla bra.

Är det inte precis det xector snackar om? Han vill inte ha ett nytt Doom 2 utan ett nytt Doom 3, så att säga.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Loading:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Loading:

bara jag som tyckte att DooM3 var läskigt? jag vill icke spela det spelet i mörkret någe mer ._.

pff pff pffh. här sitter jag och blåser luft.
just ja, för att svara på din fråga, det är ett SKRÄCK spel, tanken var att det skulle vara läskigt.

Du svarade inte på min fråga så tyvärr så förstog inte jag vart du ville komma. Menar att det stogi nyheten att flesta tyckte inte att spelet var läskigt.. Men det tyckte jag. För jag spelar mest spel på natten.

dum fråga får dumma svar?

Eh, varför dum fråga? Killen undrade om någon mer än han tyckte Doom3 var läskigt? Sen svarar du med att det var ett SKRÄCKspel som inte har något med frågan att göra. Tyckte DU spelet var läskigt är vad han vill veta, eller var han ensam om att tycka det?
De flesta här verkar ju stoltsera med att Doom3 inte skrämde dem så är väl därför han frågar? För att svara på hans fråga; Japp, doom3 var läskigt

Medlem

Tycker alla IDs spel har varit bra, ser verkligen fram emot deras nya tittlar, säkert köp

Skrivet av Urkalak:

Vad dillar du om? "Feta FPS" är det enda som släpps "nuförtiden".

För varje fett FPS som släpps nuförtiden släpps tio eller fler Brothers in Arms, Medal of Honor, Call of Duty, Rainbow Six Vegas och Halol. Spel som har mycket action men tråkigt nedskalad sådan, som inte vågar erkänna för sig själva och spelarna att det enda man fortfarande gör i spelen är att skjuta på fiender.

Eller påstår du att dessa är feta FPS? Ha.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Loading:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Loading:

bara jag som tyckte att DooM3 var läskigt? jag vill icke spela det spelet i mörkret någe mer ._.

pff pff pffh. här sitter jag och blåser luft.
just ja, för att svara på din fråga, det är ett SKRÄCK spel, tanken var att det skulle vara läskigt.

Du svarade inte på min fråga så tyvärr så förstog inte jag vart du ville komma. Menar att det stogi nyheten att flesta tyckte inte att spelet var läskigt.. Men det tyckte jag. För jag spelar mest spel på natten.

dum fråga får dumma svar?

Eh, varför dum fråga? Killen undrade om någon mer än han tyckte Doom3 var läskigt? Sen svarar du med att det var ett SKRÄCKspel som inte har något med frågan att göra. Tyckte DU spelet var läskigt är vad han vill veta, eller var han ensam om att tycka det?
De flesta här verkar ju stoltsera med att Doom3 inte skrämde dem så är väl därför han frågar? För att svara på hans fråga; Japp, doom3 var läskigt

frågan är snarare var det nån som verkligen inte tyckte det var läsktigt och hoppade till när dom spelade det?
det är ett skräck spel av dom mest framgångsrika spelföretagen genom tiderna, dä år det väl ganska självklart att han inte är ENSAM om att tycka det var läskigt.

Medlem

Wow, ser fram emot nästa Doom, även om 3:an var väldigt svag på sina ställen. Gillade att expn kändes som ett helt annat spel (hehe pun) i och med att vi fick mer old-skoool action!

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det jag vill ha är de gamla hederliga sjuka striderna med 50 demoner på samma gång som blåser iväg eldklot, raketer, kulor, och allt dom nu bär på i din riktning, medans du mörsar iväg liknande salvor och springer/hoppar runt som en fluga på speed

Rekommenderar Serious Sam 2 i så fall. Det är inte så skrämmande, men du får mer än 50 fiender som attackerar dig. Dem kommer i horder. Mycket mer action än Doom 3 och betydligt ljusare banor.

Vill du bli rädd så prova Penumbra - mest skrämmande spel jag spelat och det är inte hemskt på grund av att det teleporterats in monster bakom ryggen på dig (det blev gammalt efter de två första levlarna i Doom 3 - suck!). Fast räkna inte med monsterslakt, man har knappt några vapen och monsterna sliter lätt dig i stycken om dem får tag på dig.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Rekommenderar Serious Sam 2 i så fall. Det är inte så skrämmande, men du får mer än 50 fiender som attackerar dig. Dem kommer i horder. Mycket mer action än Doom 3 och betydligt ljusare banor.

Vill du bli rädd så prova Penumbra - mest skrämmande spel jag spelat och det är inte hemskt på grund av att det teleporterats in monster bakom ryggen på dig (det blev gammalt efter de två första levlarna i Doom 3 - suck!). Fast räkna inte med monsterslakt, man har knappt några vapen och monsterna sliter lätt dig i stycken om dem får tag på dig.

Hehe, jag har provat dom faktiskt. Serious Sam är galet kul på den fronten, men saknar kännsla och en vettig story, och så ser det så larvigt ut Penumbra har lirat lite grann, och där snackar vi absolut kännsla, skräck och spänning på hög nivå. Tyvärr hade jag problem med drivrutiner till det, så väggar försvann och dylikt. Tänkte att man skulle återkomma till det spelet senare med nya drivers Älskar verkligen hur man verkligen måste använda huvudet för att komma någon vart. Inte bara skjuta sig fram.

Men ja, Doom 3 var riktigt najs, även om det som sagt var lite tjatigt i längden. Det jag gillade mest var nog de otroligt klassiska "WTF?!?"-sekvenserna då man tex hittade en armor eller ett stort vapen på ett hemligt ställe. Så fort man gick fram och tog den så förflyttades hela platformen ner en våning till ett rum fullt med zombies, eller så öppnades en massa väggar omkring en där det stormade ut grymtande pinkys Där snackar vi panik! Mer av det ville jag ha i Doom 3.
Stämningen i spelet var ju däremot på topp. Jag lirar det iof bara med ductape-modden, som tidigare nämnts. Då blir spelet riktigt kul Ljudet, grafiken och effekterna var absolut på topp. Och Id är ju kungar på animationer. Helt oslagbart.

Men aja, det ska bli spännande att få se konceptet i Doom 4. Hur det är med miljöer och stämning.

Medlem

Najs, ska bli intressant.

Medlem

Tyckte Doom3 med expn va riktigt bra spel.

Ser fram emot detta.

123
Skriv svar