Co-op och splitscreen i Rage

Robot
BeW
Medlem
Co-op och splitscreen i Rage

Älska co-op!:):heart:

Jag tror detta spelet kommer bli riktigt bra, låter riktigt trevligt och intressant iaf:)

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

"* Storyn kommer vara någorlunda linjär; det blir inget "sandlådeupplägg" som i GTA-spelen"

Tack gode gud, har börjat bli så trött på sandbox spel.

Medlem

Låter lite missvisande att säga att det har co-op i och med detta...

* Co-op blir ett separat spelsätt, det har ingenting med singleplayerkampanjen att göra

Om det alltså menas att co-op är ett helt separat spelsätt utanför singleplayerkampanjen så är det ju inget att hurra över?
Låter som det är i nått sorts "quick game"... vanligt multiplayer co-op? eller har jag missförstått?

Tja, som jag tolkade co-op-kommentaren var det mer att de direkta storyelementen skulle skäras bort, dvs. cutscenes med exposition, story etc. Inget jag själv skulle sakna om jag spelade med en kompis och bara ville skjuta saker med lite mer taktik eller vad man nu ska säga.

Edit: Ingenting säger förstås att jag har rätt.

Medlem

Snarare att man kommer kunna lira multiplayer med AI inblandat. Detta är ju isf riktigt bra nyheter, med tanke på mod-communityn.

Detta gäller väl isf främst pc-folket

Medlem

Tråkigt att de valt att göra det linjärt, sandboxupplägget är ju vad som höjer spel som GTA och Oblivion från något mediokert till något riktigt bra.


signatur
Medlem

Splitscreen på Xbox360! Köper fan xbox nu.

Inaktiv

nice image macro

Medlem

Jäkla massa om Rage, som kommer om 2år....

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jäkla massa om Rage, som kommer om 2år....

vad är nytt? gäller alla större mediasläpp.


signatur
Medlem

Härligt, ser mer fram emot detta nu

Medlem

Jo, kommer bli ballt >> Till pc iaf :P,

Äger en 360 men föredrar absoult aldrig att köpa spelen på den om de finns till PC, eftersom 360 spelen är så begränsade vad gäller tweaking , communities osv.. för att inte tala om kontrollerna.

Medlem

* Mängden blod och våld kommer vara begränsad under körning, detta för att spelet ska slippa högre åldersrekommendation

aww..


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jäkla massa om Rage, som kommer om 2år....

Rage kommer nästa år har ID sagt så vara inte så butter


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

COOP fan va skojj ska lätt köpa, och hoppas de släpper det över steam och inte EA downloader...

Medlem

de verkar ha missat poängen med co-op. Det är ju kampanjen man e ute efter.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jäkla massa om Rage, som kommer om 2år....

Beror på att QuakeCon pågår så det är nu vi får reda på en hel del.

Sen kommer det antagligen tystna några månader.

Medlem
Skrivet av Oneone:

COOP fan va skojj ska lätt köpa, och hoppas de släpper det över steam och inte EA downloader...

Under pågående QuakeCon har John Carmack sagt att de inte planerar någon digital distribution. Just so you know.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Tråkigt att de valt att göra det linjärt, sandboxupplägget är ju vad som höjer spel som GTA och Oblivion från något mediokert till något riktigt bra.

Men inga av id softwares tidigare spel har behövt något sånt för att hålla upp dom, tror knappast Rage blir ett undantag. Tycker det är bättre att dom håller sig till en bra story-line istället.:up:

Pansarknekt

* Mängden blod och våld kommer vara begränsad under körning, detta för att spelet ska slippa högre åldersrekommendation

bah, modders unite!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Hoppas man kan fixa fram blod under körning, och helst gibbing också. Det ska fan flyga lemmar när jag far fram!

Medlem

Alltid coolt med co op, blir ett köp till pc

1
Skriv svar