Fixar din dator nya Stalker?

Robot
Medlem
Fixar din dator nya Stalker?

Jarå, nya burken ska klara det gallant! Det blir ett givet införskaffande


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Läste: Fixar din dator nya Stalker?
Det var väl inga hyperkrav?
Det var ju värre med Assassins Creed och crysis!
Där fick man hjärtsnörp!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Inga problem! Hoppas bara dom håller releasedatumet. Då får jag en fin avslutning på semestern

Medlem

Det där var väl inget märkvärdigt pfff(skryta skryta)


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

Buhu!


signatur

a"C"RED -

Medlem

min gamla dator klarar det där lätt. ska köpa en ny väldigt snart.

Medlem

Burken fixar nog spelet men den lär aldrig få försöka. ;P

Medlem

Kan spelet nyttja Quadcore CPU:n? Som jag förstått så kan bara Crysis kunnat använda sig utav samtliga fyra kärnor (Hitills)?


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Kan spelet nyttja Quadcore CPU:n? Som jag förstått så kan bara Crysis kunnat använda sig utav samtliga fyra kärnor (Hitills)?

Förutom att crysis egentligen inte utnyttjade quadcore, inte heller gav 64bit cpu/os någon förbättring (som dom även påstod).

Men det kan hända att S:CS fixar det...

Medlem

vågade inte spela genom stalker så mycket.. atmosfären var fan den rysligaste.... vågade fan inte spriga någontstans.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

BeW
Medlem

Är ju inga jättehöga systemkrav, men det ser väldigt snyggt och mysigt ut så det blir nog bra:) Grafiken var ju inte speciellt snyggt i första, men stämningen var perfekt. Så detta kommer nog bli riktigt trevligt då detta är betydligt snyggare, så länge stämningen är kvar kvittar det i mitt tycke:)

Älskade första S.T.A.L.K.E.R. och detta kommer säkert bli lika bra. Ser väldigt lovande ut iaf på de filmer man sett från det in-game:) Längtar!

Medlem

Får min lön den 25:e, ska jäklat beställa den nya datorn direkt.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Vanliga STALKER får min dator att bluescreena vid laddning mellan områden, verkar som det är problem med 320MB varianterna av 8800GTS med det spelet då många andra har samma problem. Tveksam om jag ska skaffa detta, vet inte om de fixat det.

Medlem

själv tycker jag det var/är helt ok krav


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

För den rubriken gav ju inte fel intryck? Herregud de systemkraven var ju topp för minst 5 år sen! Folk... FZ börjar också bli lite som Se och Hör...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Jag Acear rekommenderade kraven så det ska nog gå bra

Och ni som gnäller på att det är låga krav, kolla på rekommenderade istället för minimum.. minimum borde heta "Du kommer lagga balle genom detta spel med dessa"

Medlem

Självklart tittadej ag på rekomenderade kraven och det var ju inget speciellt.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Jag tycker att utvecklarna här går helt rätt väg och satsar på att göra ett spel som många kan spela. Att ett spel har 4-5 år gamla systemkrav gör mig ingenting så länge det fortfarande ser intressant ut och story/gameplay är bra. Ser verkligen fram emot det här (spelade nyss igenom STALKER med Oblivion Lost modden och fy sjutton vad bra det är)

Medlem

Hyfsade systenmkrav! Mitt grafikkort klarar typ rekommenderat.

Medlem

Kommer klara det på medium/high nånting, ska snart fixa quadprocessor och mer minne

Medlem

Det spelar ingen roll hur mycket ett spel stödjer QuadCores eller ej då 80% av det du ser på skärmen arbetas på av i princip grafikkortet ensamt. Därför kommer spel alltid vara bundna till prestanda på grafikkortet, och det är därför recensioner av nya processorer alltid kör spel på låg grafik/upplösning för att minska stressen på grafikkort. Sen är det ändå intressant att veta hur många som med en Quadcore på 3GHz kör med ett grafikkort som måste spela spel i 1024X768.

Sen är det föga fårvånande att FZ använder en sådan rubrik. Dessa krav är i klass med Crysis - o så vitt jag vet är Crysis än idag ett förbaskat krävande spel (på framtidssäkra veryhigh-inställningarna i DX10).

(assassinscreed hade "låga" systemkrav, folk stirrade sig blinda på kravet på RAM.)

Medlem

Ska inte vara några problem


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

vilka inställningar tror ni denna dator klarar det på ? medium?

Chassi:Antec p180b
Moderkort: Elitegroup NF650iSLIT-A
Grafikkort: Nvidia Geforce 8600GT 512 MB
Ram:2GB
Processor: Intel core 2 duo E6750 @ 2.66 Ghz
HDD:WD caviar 500gb
DVD läsare: asus lightscribe
OP: Windows Vista Home Premium

bara ett sammandrag så ni får en ungefärlig bild av datorn.

Medlem
Skrivet av LTE:

vilka inställningar tror ni denna dator klarar det på ? medium?

Chassi:Antec p180b
Moderkort: Elitegroup NF650iSLIT-A
Grafikkort: Nvidia Geforce 8600GT 512 MB
Ram:2GB
Processor: Intel core 2 duo E6750 @ 2.66 Ghz
HDD:WD caviar 500gb
DVD läsare: asus lightscribe
OP: Windows Vista Home Premium

bara ett sammandrag så ni får en ungefärlig bild av datorn.

Om du byter till ett P182 chassi så kanske du får ett lyft på 5 FPS.

Skrivet av LTE:

vilka inställningar tror ni denna dator klarar det på ? medium?

Chassi:Antec p180b
Moderkort: Elitegroup NF650iSLIT-A
Grafikkort: Nvidia Geforce 8600GT 512 MB
Ram:2GB
Processor: Intel core 2 duo E6750 @ 2.66 Ghz
HDD:WD caviar 500gb
DVD läsare: asus lightscribe
OP: Windows Vista Home Premium

bara ett sammandrag så ni får en ungefärlig bild av datorn.

Högsta inställningar förmodligen med undantag för extrema "shadows" vet inte vilka nya inställningar spelet har.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LTE:

vilka inställningar tror ni denna dator klarar det på ? medium?

Chassi:Antec p180b
Moderkort: Elitegroup NF650iSLIT-A
Grafikkort: Nvidia Geforce 8600GT 512 MB
Ram:2GB
Processor: Intel core 2 duo E6750 @ 2.66 Ghz
HDD:WD caviar 500gb
DVD läsare: asus lightscribe
OP: Windows Vista Home Premium

bara ett sammandrag så ni får en ungefärlig bild av datorn.

Högsta inställningar förmodligen med undantag för extrema "shadows" vet inte vilka nya inställningar spelet har.

Jag tror grafikkortet begränsar och 1GB minne till vore bra samt klockning av CPUn som lätt gör 3.3Ghz skulle jag tro (min gick upp till 3600 utan probs)

Medlem

Phu! var ju inte så höga krav


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

ska bli spännande, men den nya burken borde klara det lätt, intel quad 2,6, gtx280, 4gig 1033mhz ram och lite lullull till det (: ser fram emot det

Medlem

ny hjärna i min tro ja man får fixa asså, klent skit man har...

12
Skriv svar