Fixar din dator nya Stalker?

Medlem

Jag har testat en läckt demoversion, det flöt på rätt ok, men grafiken var inget speciellt plus att skiten kraschade ganska ofta. Det gick inte att spara och ladda in igen, då blev det krasch direkt.


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Jag har testat en läckt demoversion, det flöt på rätt ok, men grafiken var inget speciellt plus att skiten kraschade ganska ofta. Det gick inte att spara och ladda in igen, då blev det krasch direkt.

facepalm.jpg

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Jag har testat en läckt demoversion, det flöt på rätt ok, men grafiken var inget speciellt plus att skiten kraschade ganska ofta. Det gick inte att spara och ladda in igen, då blev det krasch direkt.

VAD KONSTIGT! *suckelisuck*

Skrivet av Dvorak:

Vanliga STALKER får min dator att bluescreena vid laddning mellan områden, verkar som det är problem med 320MB varianterna av 8800GTS med det spelet då många andra har samma problem. Tveksam om jag ska skaffa detta, vet inte om de fixat det.

Har samma problem, trodde det var moddarna innan jag läste ditt inlägg.
Kör med 8800GTS 320MB också och efter lite googlande visade det sig att det gick fixa genom nedgradera dess drivrutin till 162.18
Lite omständigt köra med en gammal men jag lirar inga andra spel för tillfället i alla fall.

Inaktiv

måste man ju skryta som de andra gör här nere, jag tror jag kommer få rätt bra fps i 1920*1200,

XFX 790i Ultra P06 BIOS
E8400 @ 4,2 Ghz & 2100 QDR FSB Mhz
OCZ SLI DDR3 2000 Mhz CL9 EPP2.0, 2GB
3 st XFX 280 GTX XXX

Samsung T240

Inaktiv

måste man ju skryta som de andra gör här nere, jag tror jag kommer få rätt bra fps i 1920*1200,

XFX 790i Ultra P06 BIOS
E8400 @ 4,2 Ghz & 2100 QDR FSB Mhz
OCZ SLI DDR3 2000 Mhz CL9 EPP2.0, 2GB
3 st XFX 280 GTX XXX

Samsung T240

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Jag har testat en läckt demoversion, det flöt på rätt ok, men grafiken var inget speciellt plus att skiten kraschade ganska ofta. Det gick inte att spara och ladda in igen, då blev det krasch direkt.

Det sägs ju också att det var en tidig build sen 2007.

Medlem

Skönt och veta att man sitter garanterat säker

Medlem
Skrivet av FosterVattenKraft:
Skrivet av Dvorak:

Vanliga STALKER får min dator att bluescreena vid laddning mellan områden, verkar som det är problem med 320MB varianterna av 8800GTS med det spelet då många andra har samma problem. Tveksam om jag ska skaffa detta, vet inte om de fixat det.

Har samma problem, trodde det var moddarna innan jag läste ditt inlägg.
Kör med 8800GTS 320MB också och efter lite googlande visade det sig att det gick fixa genom nedgradera dess drivrutin till 162.18
Lite omständigt köra med en gammal men jag lirar inga andra spel för tillfället i alla fall.

Jo, jag läste det också. Tyvärr gör det att man förlorar prestanda, upp emot 20% från vad jag läst. Men jag får väl bita det sura äpplet och också göra det.

Skrivet av Kaleid:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Högsta inställningar förmodligen med undantag för extrema "shadows" vet inte vilka nya inställningar spelet har.

Jag tror grafikkortet begränsar och 1GB minne till vore bra samt klockning av CPUn som lätt gör 3.3Ghz skulle jag tro (min gick upp till 3600 utan probs)

Hmm undrar jag. Jag körde orginalet STALKER med typ samma saker fast jag hade 8500GT på högsta inställningar utan problem.


signatur
Inaktiv

Hehehe, kanske dags att uppgradera, eller vad säger ni?

Antec Sonata 3
Intel Pentium D 820
1 GB RAM
Asus X1950Pro
Seagate 200 GB 7200rpm

= gammal packard bell dator i nytt chassi + nytt graffe.

Men CoD4 o BF2/BF2142 flyter på utan problem..

som sagt, en liten uppgradering för 3 laxar (exklusive grafikkort) borde ju röja upp lite...


signatur

PSN: japp :)

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Högsta inställningar förmodligen med undantag för extrema "shadows" vet inte vilka nya inställningar spelet har.

Jag tror grafikkortet begränsar och 1GB minne till vore bra samt klockning av CPUn som lätt gör 3.3Ghz skulle jag tro (min gick upp till 3600 utan probs)

Hmm undrar jag. Jag körde orginalet STALKER med typ samma saker fast jag hade 8500GT på högsta inställningar utan problem.

Iofs individuellt hur man ser på bra framerate och dessutom så spelar det roll vilken upplösning man kör med.

Tyckte i alla fall att min x1900xt 256MB var för seg i Stalker. Bättre med float32 modden men inte tillräckligt. 3870 var det bättre fart på och 4850 som jag har nu har jag inte testat än. Ska kanske spela igenom med Oblivion Lost modden.

Medlem

Mmm, borde fungera bra med datorn man har beställt!

Intel C2D E8400
Radeon HD 4870
Corsair PC-6400 4-4-4-12 (2 Gb)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Mmm, borde fungera bra med datorn man har beställt!

Intel C2D E8400
Radeon HD 4870
Corsair PC-6400 4-4-4-12 (2 Gb)

Byt till 4GB:
http://www.bit-tech.net/hardware/2008/07/08/is-more-memory-be...

Medlem
Medlem

Misstänkt låga systemkrav, undra om det verkligen är spelbart med den prestandan

Medlem

att folk e så dumma o glatt betalar för o uppgradera datorn varje månad. haha de måste va de mest puckade på jorden

Medlem

Låter som en piis of kaka efter Crysisracet...
Å den flyter som smör på min hoj.
Som redan tryckts ut här, misstänkt låga krav..
:/


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

12
Skriv svar