Så görs Bionic Commando Rearmed

Robot
Medlem
Så görs Bionic Commando Rearmed

Cool


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Sånt här älskar jag. Tackar så mycket.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kul filmer, men tyvärr verkar de inte ha faktaresearchat allt för mycket om Bionic Commando.
Det HAR faktiskt gjorts uppföljare tidigare. Även så sent som år 2000. Och alla versionerna av orginalspelet hade inte lika gälla färger. Ta tex Amigaversionen som skiljer sig helt.

Hur som, så var det kul att få lite inblick i Grin och det är nog nu helt utan tvivel att Bionic Commando: Rearmed kommer rocka hårt!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Kul filmer, men tyvärr verkar de inte ha faktaresearchat allt för mycket om Bionic Commando.
Det HAR faktiskt gjorts uppföljare tidigare. Även så sent som år 2000. Och alla versionerna av orginalspelet hade inte lika gälla färger. Ta tex Amigaversionen som skiljer sig helt.

Hur som, så var det kul att få lite inblick i Grin och det är nog nu helt utan tvivel att Bionic Commando: Rearmed kommer rocka hårt!

År 2000? coolt, hade jag ingen aning om. Är det en officiell version? har du en länk?


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Ser riktigt coolt ut faktiskt.

Medlem
Skrivet av Bwerf:

År 2000? coolt, hade jag ingen aning om. Är det en officiell version? har du en länk?

http://www.mobygames.com/search/quick?q=bionic+commando&x=0&y...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Bwerf:

År 2000? coolt, hade jag ingen aning om. Är det en officiell version? har du en länk?

http://www.mobygames.com/search/quick?q=bionic+commando&x=0&y...

ty


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Bättre kvalité >>

Medlem

Brukar inte gilla att man försöker återskapa spel, men det här såg faktiskt ganska kul ut. Som att man saknar spelsättet.

Medlem

Dryga två veckor kvar bara


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Detta verkar bli riktigt nice. Ser verkligen fram emot det.

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Kul filmer, men tyvärr verkar de inte ha faktaresearchat allt för mycket om Bionic Commando.
Det HAR faktiskt gjorts uppföljare tidigare. Även så sent som år 2000. Och alla versionerna av orginalspelet hade inte lika gälla färger. Ta tex Amigaversionen som skiljer sig helt.

Rätta mig om jag har fel, men detta är såvitt jag vet en remake av NES-klassikern. Inte en "uppföljare" (i den mening jag använder ordet) eller en remake av det första Bionic Commando-liret.
Tror inte det finns något att klaga på i deras research. Googla kan ju t.o.m morsan göra liksom

Skrivet av HYBRiS:

Hur som, så var det kul att få lite inblick i Grin och det är nog nu helt utan tvivel att Bionic Commando: Rearmed kommer rocka hårt!

Agreed.

Medlem
Skrivet av repet:
Skrivet av HYBRiS:

Kul filmer, men tyvärr verkar de inte ha faktaresearchat allt för mycket om Bionic Commando.
Det HAR faktiskt gjorts uppföljare tidigare. Även så sent som år 2000. Och alla versionerna av orginalspelet hade inte lika gälla färger. Ta tex Amigaversionen som skiljer sig helt.

Rätta mig om jag har fel, men detta är såvitt jag vet en remake av NES-klassikern. Inte en "uppföljare" (i den mening jag använder ordet) eller en remake av det första Bionic Commando-liret.
Tror inte det finns något att klaga på i deras research. Googla kan ju t.o.m morsan göra liksom

Det var mer de direkta felaktigheterna från videon, där de hävdade att detta var första gången på 20 år som man kunde återbesöka Bionic Commando och att orginalspelet hade gälla färger, utan att specifikt mena just NES-titeln, som jag håller med om verkar vara deras valda förlaga.
Vet inte, men känns lite som ignorans gentemot de andra versioner av Bionic Commando som funnits.
I synnerhet, då den egentliga ursprungliga Bionic Commando var ett arkadspel året innan (1987), och som skiljde sig från NES-versionen;
http://en.wikipedia.org/wiki/Bionic_Commando_(arcade_game)


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Det var mer de direkta felaktigheterna från videon, där de hävdade att detta var första gången på 20 år som man kunde återbesöka Bionic Commando och att orginalspelet hade gälla färger, utan att specifikt mena just NES-titeln, som jag håller med om verkar vara deras valda förlaga.
Vet inte, men känns lite som ignorans gentemot de andra versioner av Bionic Commando som funnits.
I synnerhet, då den egentliga ursprungliga Bionic Commando var ett arkadspel året innan (1987), och som skiljde sig från NES-versionen

Tittade på första klippet igen nu. Han lägger ju första halvminuten på att förklara att det är just NES-versionen det handlar om ("of course it's not the original game" säger han t.o.m. där). Det skulle inte förvåna mig om det handlar om total ignorans av andra versioner av Bionic Commando. Tummen upp för det tycker jag.

"People have been waiting for 20 years for a sequel or remake of this game" säger han. Eftersom det är NES-versionen de pratar om i hela klippet innan det citatet känns det ganska uppenbart att det är det han menar där också.

Var tvungen att ta bort din länk, det strulade med quote-funktionen.

Medlem

Ah, sorry. Missade det helt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar