Problem med nätverk

Medlem
Problem med nätverk

Hej

Fick min nya dator igår och installerade XP och medföljande drivrutiner helt utan problem, sen efter ett tag så la internet av och nere vid klockan i hörnet så stog det "Begränsad eller ingen anslutning".

Försökte få igång internet igen men efter ett tag gav jag upp och formaterade, fast det funkar fortfarande inte.

Internet fungerar helt ok på huvuddatorn.

Routern jag använder mig av är en "D-Link DI-604" och moderkortet på nya datorn är
"ASUS P5N-E SLI"

Som sagt internet fungerade ett tag på nya datorn fast sen la det av och formatering hjälpte
inte.

EDIT: Internet funkar nu idag helt utan anledning, får se om det lägger av sen igen.

Medlem

är datorn ansluten med kabel eller är den trådlös?

Medlem
nj
Medlem

Har du någon annan dator som är inkopplad till routern som nätet fungerar för?
Testat med en annan nätverkskabel?
Har du testat ladda ner nya drivrutiner? Moderkortet verkar använda sig av en Marvell-krets för nätverket, och nu är jag inte helt hundra på saken men jag tror att dessa kan vara drivrutinerna för den. Kan vara värt att testa uppdatera den.

Medlem

Har testat med en annan nätverkskabel och det blir ingen skillnad, och har bara två datorer, huvuddatorn som jag sitter på nu och den andra där det inte fungerar.

Har bara testat med de drivrutinerna som följer med, ska testa de som du länkade.

Fast det är det att jag kommer inte åt routern på andra datorn heller, kan inte gå in på "192.168.0.1" t.ex. Det känns som routern blockar andra datorn på något sätt.

Medlem

Förstår inte hur jag ska installera drivrutinen du länkade, som jag förtstått så ska jag lägga alla filerna i en mapp och sedan uppdatera drivrutinen på nätverkskortet via enhetshanteraren?

Om det är så du menar så står det bara att det gick inte att hitta någon nyare drivrutin i mappen. Är helt förvirrad.

1
Skriv svar