Medlem
Tre Problem

Problem nr ett: Jag har 2gb ram och har nyss köpt två till inte för att jag behöver det men det var så attans billigt så jag vara bara tvungen nu till problemet. Nu har jag 4gb men i windows visar den att man bara har 2.93gb och jag har tryckt dit minnerna ordenligt på platts det strular ju inget allt funkar ju klockrent är det så att windows xp sp2 inte stödjer mer minne?

Problem nr två: När jag klickar runt i datorn i mappar och så i windows så kan det frysa till i typ en sekund sen fortsätter allt som vanligt men det är aldrig något problem när man spelar eller när man håller på i ett program eller så utan bara när man klickar runt i mappar och menyer. Inte för att det är något större problem men det kan bli lite små frustrerande speciellt då man är van att allt går tokfort

Problem nr tre: Det viktiga problemet. Det är så att när jag ska göra direkt dvd kopior (on the fly) så går det jättesakta att bränna och så efter typ 50 minuter så blir det felbränning. Men det är aldrig några problem när jag gör en ren bränning.

Hoppas att det är någon som har några svar på mina frågot Skulle vara grymt tacksam speciellt på det tredje problemet

nj
Medlem

1) 32-bitars operativsystem har stöd för maximalt 4GB minne, dock så blir ~1GB av dessa reserverade av systemet vilket gör att användaren bara får tillgång till ~3GB. För att kunna använda alla 4GB så måste du ha ett 64-bitars operativsystem.

2) Kraftigt fragmenterad hårddisk? Kan vara en idé att köra en defrag.

3) Gör du då en kopia från en DVD-läsare/brännare direkt till en DVD-brännare, eller läser du av informationen från skivan så den sparas på hårddisken, och sedan bränns det från hårddisken?
Kör du från en läsare/brännare direkt till en annan så dubbelkolla så de körs i DMA-läge. Brukar även gå att ställa in så datan mellanlagras på hårddisken och bränns därifrån vilket helt klart är säkrare än att köra en direktkopiering mellan två skivor.

Medlem

Du borde få moderator-status nj. Om någon förtjänar det så är det du.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag kör en direkt kopia från dvd till brännare. Ska kolla upp det där med dma läge men tack för hjälpen det uppskattas

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Du borde få moderator-status nj. Om någon förtjänar det så är det du.

Håller med har fått hjälp av han tusen gånger


signatur
1
Skriv svar