Till hälften ny Wolfenstein-film

QRT
Medlem
Till hälften ny Wolfenstein-film

wohoo! Ser fram emot detta

>cod (uh oh!)

Inaktiv

Inte något direkt stort fan utav den här serien Vet inte varför tbh.
Bara tyckt om ET.

Medlem

Från vad jag såg av Rage såg det betydligt snyggare ut än det här, trots att det är samma motor. Det här ser väldigt likt ut Doom 3, och det verkar som om de har behållt den fula disintigrerings-effekten. Aja, RTCW var ju kul när det kom, så man kan ju hålla tummarna.

Jag är lite fanboy så ta min kommentar för vad den är; jag gillar det jag ser. Inte det snyggaste jag sett fullt dugligt, mest bara karaktärsmodellerna som ser skumma ut - fysiken ser riktigt fräsig ut för en gångs skull och jag brukar inte hetsa upp mig över den delen i spel. Sedan ser det framförallt actionpackat ut vilket få krigsspel gör. Pluspoäng för perfekt tysk brytning för berättarrösten. Welcome to ze third reich!

Skrivet av Wartex:

Från vad jag såg av Rage såg det betydligt snyggare ut än det här, trots att det är samma motor. Det här ser väldigt likt ut Doom 3, och det verkar som om de har behållt den fula disintigrerings-effekten. Aja, RTCW var ju kul när det kom, så man kan ju hålla tummarna.

Det är inte Id Tech 5 utan 4.

Medlem

men wtf
hade de inte ens budget nog att fråga en tysk hur reich uttalas?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

"Välkommen till det nya riket"!

Såg lite konstigt ut. Jag fick intryck av att de blandat väldigt gammalt material med nytt för att kunna göra en längre trailer.
Eller så är de flera år från att vara klara för det såg riktigt dåligt ut med animationer och modeller i senare delen.

Efter ca 32 sek så ser man i första person en som går och skjuter 2-3 tyskar med något som ser ut som en mp40 eller mp44/stg44 (om det var stg'n så kommer jag gråta blod för det dåliga ljudet till att börja med) med sitt magiska "no recoil" fusk aktiverat. Sedan efter typ 39-40 sekunder så ser man en tysk som skjuter med en mg42 utan att röra minsta fena (ID software känner väl till att vapnen ger ifrån sig rekyl när man skjuter?).

Jag hoppas det där var pre-pre-pre-pre-alpha och spelet har 1-2 år kvar i utveckling. MINST!

Jag kan i alla fall säga att jag gillat de tidigare wolf spelen men detta är jag skeptisk mot än så länge. Stillbilderna får spelet att se bättre ut än trailern, i alla fall enligt mina trötta ögon.

Jag hoppas de visar lite mer i jul som visar att de jobbat med modellerna en hel del. Men just nu så är jag osäker. Left4Dead får stå för nöjet fram tills Wolf kommer.

Medlem

Måste tyvärr hålla med om dom flesta här, såg väldigt tråkigt ut. Hade högre förväntningar, men jag börjar vänja mig vid tanken att iD inte längre är en av de bättre utvecklarna... Synd, hoppas jag har fel.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Medlem

VILL HA!

Jag tycker det ser riktigt nice ut iaf. Istället för att agera ett grafiskt under som alla andra spel försröker idag så ser man tydligt att dom har satsat på den klassiska RTCW-kännslan. Klart över förväntan i min värld. Inte ska dom väl ändra för mycket på ett redan näst intill perfekt koncept?

Jag hoppas bara inte att utvecklandet av 360-versionen sabbar pc-versionen. Då kommer tårarna spruta. Men om det nu bygger på D3/Q4-motorn så är det knappast någon fara.

Åååååhh, nu måste jag lira RTCW i helgen igen bara för det Det är verkligen ett spel man kan lira igenom hur många gånger som helst!

JB
Medlem

Gå till min site för Wolfenstein nyheter
http://www.et-quakewars.se/news.php

Senaste nyheterna:
-Skjut från höften video
-15 nya HD screenshots
-Raven berättar om Wolfenstein videointervju
-36 sceens från Quakecon teaser trailern
-Quakecon Wolfenstein Teaser trailer, samt mina kommentarer om den
-Alla sex nya inskannade bilder på Wolfenstein
-Wolfenstein åsikter som skall skickas till id och Raven
-Tre nya filmer om animering, art, och audio.
-Multiplayer av ex Splash Damage killar

Medlem

Det är kul hur en del ser skavanker, andra ser "retrokänsla!" ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Mjah... Wolfenstein 3d verkar mer intressant.
Stängde personligen av RTCW så fort man kom ner under mark och började panga på skelett och zombies...

Medlem

Tycker det ser bra ut.

Skrivet av Gagoff:

Mjah... Wolfenstein 3d verkar mer intressant.
Stängde personligen av RTCW så fort man kom ner under mark och började panga på skelett och zombies...

Det blev för läskigt gör dig? ^^


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

Tycker det ser bra ut.

Skrivet av Gagoff:

Mjah... Wolfenstein 3d verkar mer intressant.
Stängde personligen av RTCW så fort man kom ner under mark och började panga på skelett och zombies...

Det blev för läskigt gör dig? ^^

Nä, men jag väntade mig att spela Wolfenstein, inte Doom.
Dock hanterade jag inte Condemned särskilt väl

Medlem

Ser grymt fram emot detta, Nostalgi ffs

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av urken:

Tycker det ser bra ut.

Skrivet av Gagoff:

Mjah... Wolfenstein 3d verkar mer intressant.
Stängde personligen av RTCW så fort man kom ner under mark och började panga på skelett och zombies...

Det blev för läskigt gör dig? ^^

Nä, men jag väntade mig att spela Wolfenstein, inte Doom.
Dock hanterade jag inte Condemned särskilt väl

så är det i wolf3d med? när du kommer längre in i spelet. robotar, zombies, spöken.

Medlem

Ser grymt fram emot detta!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Gen
Medlem

Oj oj oj

Ettan var riktigt bra. Ser verkligen fram emot detta spel! 100% säkert köp.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

men wtf
hade de inte ens budget nog att fråga en tysk hur reich uttalas?

Störde mig också lite på det. "Reich" inte "reik".

Dock så verkar atmosfären och grafiken vara riktigt mysig.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Måste tyvärr hålla med om dom flesta här, såg väldigt tråkigt ut. Hade högre förväntningar, men jag börjar vänja mig vid tanken att iD inte längre är en av de bättre utvecklarna... Synd, hoppas jag har fel.

Raven som gör detta spel

Skrivet av Robboy:

Raven som gör detta spel

Förtjänar att upprepas eftersom tydligen ingen fortfarande förstått det här.

Edit: Btw, inte för att låta alltför grinig, men

Skrivet av HaZe303:

iD

Nej. Id eller id, inte iD. Jag kör själv på det tidigare eftersom jag vill hålla mig konsekvent i min svenska, men vill man köra på deras "officiella" stavning är det id.

Bara en liten nitpick, headsup, eller vad man nu säger.

Medlem

Ser intressant ut


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

RAGE-trailern är häftigare.

Medlem
Skrivet av E_maN:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av urken:

Tycker det ser bra ut.

Skrivet av Gagoff:

Mjah... Wolfenstein 3d verkar mer intressant.
Stängde personligen av RTCW så fort man kom ner under mark och började panga på skelett och zombies...

Det blev för läskigt gör dig? ^^

Nä, men jag väntade mig att spela Wolfenstein, inte Doom.
Dock hanterade jag inte Condemned särskilt väl

så är det i wolf3d med? när du kommer längre in i spelet. robotar, zombies, spöken.

Antar att jag aldrig körde långt nog i Wolf3D för att uppleva det. Hade jag vetat om det från början hade jag nog aldrig installerat RTCW. Multiplayer är iofs hyggligt, vilket detta också kan bli. Alltid något

Medlem

Welkam to de nyuu RAJK!

Oh jänkare, ni och eran värdelösa känsla för språk. Ni kan inte ens härma något ordentligt.

Medlem

wow! Läskiga natzi krottor.. ^^
Blir spännande att se hur de blir

Najs! ..kanke Hellboy dyker upp spelet?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Diggar killen ovanför som sitter och dissar, sedan har han inte ens spelat spelen innan -- som var likadana... Haha, SKÖNT!

Med tanke på att det är gamla goda Raven Software som gör detta (som antagligen gjort världens bästa spel, Black Crypt till Amigan), så borde väl _ingen_ som hört talas om id-software tidigare ens fundera på vad detta är och innehåller? De gjorde alla quake-expansioner och alla "followups", så vad finns det att gissa?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Hoppas på en PC release och RTCW / Wolf:ET multiplayer. ET är fortfarande det skojigaste multiplayer spelet som finns. synd att det blir färre och färre som lirar dock


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

12
Skriv svar