Begynnelsen

Medlem
Begynnelsen

Välkommen till min Spelblogg.

Eftersom jag spelar så ofantligt mycket spel så hade jag tänkt dela med mig av mina åsikter och erfarenheter.

Jag hoppas att ni tycker att denna bloggen är både intressant och inspirerande.
Jag kommer köra spelen genom en mall så att det blir överskådligt och informativt.

Om mig:
Sedan sommaren 2003 har jag byggt mina egna datorer för att skräddarsy innehållet och för att inte ge de stora kedjorna onödigt mycket pengar för att sätta ihop en dator som är sämre än en som jag själv byggt.
Direkt därefter så jobbade jag som ett svin för att få råd till mina första spel för att lattja bäst jag kunde.
Ett av de första spelen jag spelade var faktiskt ett jag köpte innan jag hade egen dator; #Blizzards #StarCraft. Jag minns en tid då man spelade så mycket på helgen att måndagen blev väldigt dryg och långsam i skolbänken.
Nu sitter jag med fru och hund och försöker få tiden att spela men eftersom man har världens bästa tjej så får jag tid till det. Nu efter examen i skolan så finns det dessutom möjlighet att spela på morgonen undertiden man väntar på att få jobb.
Efter tiden i Singleplayer djungeln gav jag mig ut på internet för att kämpa mot "adaptable foes" (anpassningsbara fiender) = människor.
Det dröjde inte länge innan jag insåg att Co-Op is the way to go.
Hur roligt det än är att spela mot människor så är det roligare (tycker jag) att spela med människor. Att få tiden att prova nya taktiker och enheter när en vän "håller en om ryggen" är riktigt underhållande.
Dessutom spelades det massor av både #Rise of Nations och #Star Wars: Jedi Knight II - Jedi Outcast i multiplayer. JK2 var nog ett utav dom absolut roligaste spelen eftersom man är uppväxt med Star Wars.

Men nuförtiden blir det en del Singleplayer kampanj-lir men även sessioner med Co-Op i både #Armed Assault 2 och #the-lord-of-the-rings-the-battle-for-middle-earth-ii-rise-of-the-witch-king|"The Lord of the Rings: The Battle For Middle-earth II - Rise of the Witch-king" .

För att underlätta lite och för att berätta varför jag tycker ett spel är bra eller dåligt så går jag efter punkterna:

  • Handling

  • Styrning

  • Känsla

  • Grafik

  1. För mig är det direkt avgörande ifall jag spelar klart ett spel. Fastnar jag av storyn kan jag hoppa över de andra punkterna

  2. Är storyn bra och styrningen FUBAR så kommer jag inte kunna spela klart det utan enormt mycket irritation

  3. Hur är miljöerna? Är det bra uppbyggt? osv osv.

  4. Grafiken är det sista jag tittar på. Är allt annat bra så kan jag överleva att spela ett fult spel. Men är det lite knackigt på de andra punkterna så kan detta vara avgörande.

That's all for now!
CoLD out!

#blogg


signatur

"Time to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of gum" - Duke Nukem

Medlem
Begynnelsen

Välkommen till FZ bloggarna! Blir kul att se vad du skriver, intressant att du kör en ordentlig mall. Glöm bara inte att det inte skadar att bryta ur mallen ibland

1
Skriv svar