2mb för stor fil för att kunna bränna!!!

Inaktiv
2mb för stor fil för att kunna bränna!!!

Tjena! Jag har en film på 704 mb (avi) som jag vill bränna! Problemet är att skivan bara har 702 mb ledigt. Finns det något enkelt sätt att bara kapa av 2 mb eller något? Jag laddade ner 2 program som sas kunna komprimera avi filer, men enligt AVG antivirus så hade dem virus i sig... Tack på förhand!

Medlem

Det ska vara möjligt för en skiva att bränna filer som är bara några mb för stor, annars så får du väl zippa/rarra ner skiten om du bara tänkte forsla den från en dator till en annan


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

In med den i Windows Movie Maker -> Spara filmfil -> "Bästa kvaliten för storleken 702 mb". Borde väll funka?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

kör du med nero så kan du gå in i inställningarna och kryssa i overburn. Den kommer då säga till under bränningen att filen är för stor och om man vill använda overburn.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

kör du med nero så kan du gå in i inställningarna och kryssa i overburn. Den kommer då säga till under bränningen att filen är för stor och om man vill använda overburn.

Nero har också ett alternativ för "short lead-out" som man kan använda istället för overburn. Ger ca 12mb extra utrymme. Sägs att det kan bli problem att läsa skivan i vissa äldre spelare men själv har jag aldrig haft problem med det.

Vill du komprimera filen kan VirtualDub vara ett alternativ.

1
Skriv svar