Nätaggs rekommendationer osv.

Medlem
Nätaggs rekommendationer osv.

Sitter och väntar på att få hem lite nya saker som en dual core cpu och ett grafikkort så jag kan dra igång mitt crossfire system. Står dock i alla mina manualer att de rekommenderar 500w+ nätagg för att köra och då undrar jag mest om det är som vanligt att det har med att vissa agg är helt sämst och inte kan prestera så de vill att man ska ha ett starkt agg eller om det helt enkelt drar en jävla massa mer effekt.

Sitter just nu med ett Antec Truepower (det som följer med Sonata II) på 450w och jag hoppas bara att det skall duga så jag slipper lägga ut pengar där oxå. Sitter med S939 moderkort så det blir en 4200+ X2 och sen 2 st X1800GTO kort så det är inte direkt top of the line system.

Nån som kör SLI eller CrossFire system med ett lite svagare nätagg och ett lite sämre system som kan säga om det funkar eller om jag måste fixa nytt agg oxå?


signatur
Medlem

Du väntar på ETT kort för ett krossfire system? Du menar att du ska ha TVÅ? Hums. Borde inte vara något problem med det du har, har det bara okey amparetal så är det ezmode. Stirra dig inte blind på watten, amparen är det viktiga.

Medlem

Jag köpte ett corsair (eller hur det stavas) 520w och det är klockers, sägs funka för det bästa

Medlem
Skrivet av Nikie:

Du väntar på ETT kort för ett krossfire system? Du menar att du ska ha TVÅ? Hums. Borde inte vara något problem med det du har, har det bara okey amparetal så är det ezmode. Stirra dig inte blind på watten, amparen är det viktiga.

Jag väntar på ett kort ja, eftersom jag redan har det andra hemma.


signatur
Medlem

Om nån undrar så va mitt andra kort DoA så jag måste vänta ändå.

Och ja om nån undrar så går det med Xpress 3200 att köra 2 st X1800 gto i crossfire utan ett X1800 master card för massor med tusen.


signatur
Inaktiv

Har för mig att de slopade Masterkorten sen, så man skulle slippa pröjsa 1000 kr mer för ett likvärdigt kort. Kan iofs vara så att det började gälla först för 1950-serien...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jo. De slopade dem för att master korten va så pass mycket dyrare och även mycket starkare än vissa andra kort. X1800 CrossFire editon är tex likvärdigt med ett X1800XT med 512 MB minne och att köra ett GTO kort med 256 MB och slöare klockor va bortkastade pengar.

X1X00 Serien va de första som slapp iom Xpress 3200 chipsetet som levererar 2x 16x PCI-e portar.


signatur
1
Skriv svar