Hjälp! Graffe kortet för varmt?!

Inaktiv
Hjälp! Graffe kortet för varmt?!

tja allihop!

har nyss monterat Sapphire Radeon X1950PRO 512MB GDDR3 och tempen ligger på 56grader i bara windows "kör" vista om de har någn betydelse..och har inte det särskilt varmt på rummet atm heller :S testade spela i ca 4min need for speed carbon på högsta graffe funkar ju jättebra och så men den låg nästan på 70grader på bara den korta stund :S? har 3 chassifläktar så det e ju bra "flöde" i datan...så vill nu veta är denna temp normalt för detta graffe kort? har hört att sapphire har lite dålig kylning på sina grafikkort.. snälla svara snarast :\

tack på förhand! :\

nj
Medlem

70 grader ska inte vara farligt, enligt vad jag hittar med lite sökande på Google så verkar det vara rätt normal temperatur. X1950-korten är rätt varma av sig med för den delen så.
Var någon som sänkt sin temperatur hyfsat genom att byta kylpastan som sitter applicerad mellan VPU:n och kylflänsen, men det är väl inte att rekommendera om du inte upplever problem.

Inaktiv

Jag vet inte om RivaTurner tuner funkar till ditt kort men det tror jag. I alla fall så har jag ett 8800 GTS 640MB och ökade varvtalet från standard (60%) till 75% och gick ner 4-5 grader. Ligger runt 50 grader nu och innan exakt som dig. Men titta så att ditt kort stödjer detta i alla fall. http://rivatuner.en.softonic.com/


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Inaktiv
1
Skriv svar