Elite IV - nästa anhalt för Frontier Development

Robot
Inaktiv
Elite IV - nästa anhalt för Frontier Development

Inte jätteöveraskande... Rykterna har ju pekat på det här rätt länge. Jag slutade spela Elite III vid 2002 ^_^. Precis min typ av rymdspel.

Medlem

Oh, spännande

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

YES!!! AT LAST!
Kan redan höra Ride of the walkyrian ströma ur mina högtalare medan jag attackerar några rymdpirater, på min väg mot elite nivå

Medlem

Satan va gött!!!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

YES! Hoppas det blir lika bra som dom andra elite spelen

Lux
Medlem

Det skall bli spännande. Jag skulle ljuga om jag sa att jag har spelat de tidigare versionerna tillräckligt mycket för egentligen greppa storheten. Men av det som jag har läst mig till så verkar de iallafall vara spel helt i min smak. Hoppas nu att det här levererar!

Medlem

Undrar om hela galaxens spelvärld i Frontier IV också kommer rymmas på 720kb floppydiskett...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ser med spänning fram mot nästa utgåva i serien, Elite är ju ett av spelen som låg långt före sin tid när det kom.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Undrar om hela galaxens spelvärld i Frontier IV också kommer rymmas på 720kb floppydiskett...

Med dagens utrymme för grafik? Nope, tror inte det

Jh
Medlem

Så nu är det officiellt.. trevligt trevligt


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av HYBRiS:

Undrar om hela galaxens spelvärld i Frontier IV också kommer rymmas på 720kb floppydiskett...

Med dagens utrymme för grafik? Nope, tror inte det

Säg inte det.
Spore var ju tex fokuserat på att vara starkt optimerat, både till utrymme och hastighet (som den gamla skolans spel), genom att de anlitade en bunt hackers för att skapa formler för de flesta animationer och grafiska lösningar, likt fraktalgrafik och terräng.

Tror nog att det skulle gå att lösa Elite IV på liknande sätt. Fast det går troligtvis ändå upp i CD-storlek.... Men tänk vad Braben skulle kunna åstadkomma med 650MB, om han skapade hela Frontier på 720 KILOBYTE


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

About time, det här gjorde året

Medlem
Skrivet av håkane:

YES! Hoppas det blir lika bra som dom andra elite spelen

...Och inte lika buggit som Elite II: Frontier när det släpptes. Docking Computer som krashade skeppet...Inte så bra.

Medlem

Kommer det till Amiga?


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Hoppas det kommer till PC, hans nuvarande projekt är bara ett konsol-spel tydligen...?

Medlem

Fantastiskt underbart att det är officiellt nu. Längtar oerhört!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Om Elite IV blir en succe så kanske tillochmed Chris Roberts börjar damma av Wing Commander licensen

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av HYBRiS:

Undrar om hela galaxens spelvärld i Frontier IV också kommer rymmas på 720kb floppydiskett...

Med dagens utrymme för grafik? Nope, tror inte det

Säg inte det.
Spore var ju tex fokuserat på att vara starkt optimerat, både till utrymme och hastighet (som den gamla skolans spel), genom att de anlitade en bunt hackers för att skapa formler för de flesta animationer och grafiska lösningar, likt fraktalgrafik och terräng.

Tror nog att det skulle gå att lösa Elite IV på liknande sätt. Fast det går troligtvis ändå upp i CD-storlek.... Men tänk vad Braben skulle kunna åstadkomma med 650MB, om han skapade hela Frontier på 720 KILOBYTE

Hm, förvisso. Men då hoppas jag han går så långt så han fyller en dvd-skiva. Tänk hur många städer, och skepp han skulle kunna fylla världen med i så fall
Kort är gott, men jag har en fet hårddisk och jag fyller den gärna med godis från Elite
Ska bli spännande att se vad de hittar på (har han ett helt team av programerare så kan de göra hur mycket som helst hoppas jag)

Medlem
Skrivet av Fifty:

Kommer det till Amiga?

Elite 2 på Amigan krashade ivarjefall inte (och härliga amigan hade 880kb:s diskar, vet inte varför folk nämner pc:ns 720kbs-drives, var nog en bantad version från amiga-orginalet, höhö) en enda gång vad jag kan minnas. Dock var det inte så upphetsande att sitta och köra mellan Barnards Star och Sol tills man hade mest av allt.

Elite 3 gick väl förövrigt inte att spela överhuvudtaget?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Kommer ihåg när jag bootade spelet för första gången på min amiga 500...det va mysigt...

Medlem
Medlem

Vid gudarna! Jag var helt inställd att detta skulle ligga på is tills slutet på oändligheten, och vidare.

Jag hoppas att spelet utformas till att vara troget elite-konceptet, och inte deriverar iväg på något galet mmo-spår eller motsvarande.

I alla fall mycket trevliga nyheter!

Inaktiv

Hoppas nu för allt i världen att det är till PC. Inte för att jag har något emot konsoller (har PS3 själv) men Elite ska spelas på dator och inte på konsoll, tänk bara på möjligheterna för moddning mm.

Medlem
Medlem

Herregud! Är detta sant!?!? Elite ftw! *nostalgi*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det här har man längtat efter, lär får vänta en 5-10 år till dock.

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Fifty:

Kommer det till Amiga?

Elite 2 på Amigan krashade ivarjefall inte (och härliga amigan hade 880kb:s diskar, vet inte varför folk nämner pc:ns 720kbs-drives, var nog en bantad version från amiga-orginalet, höhö) en enda gång vad jag kan minnas. Dock var det inte så upphetsande att sitta och köra mellan Barnards Star och Sol tills man hade mest av allt.

Elite 3 gick väl förövrigt inte att spela överhuvudtaget?

Spelade också på Amigan primärt när det begav sig, men hade uppenbarligen förträngt diskettstorleken. Pinsamt


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Spännande!


signatur

Welcome to the Manglerdome

12
Skriv svar