Moderkort/chipset drivers?

Medlem
Moderkort/chipset drivers?

Har en fråga jag undrar om någon här kan hjälpa mig med.

Jag har följande system http://support.packardbell.com/uk/item/?pn=pb81101809&g=2000 fast med 6000+ cpu och annat grafikkort och hursomhelst, här är frågan.

Jag installerade just om Vista för första gången, och av vana är det första jag brukar göra efter ominstallation är att installera drivers för moderkortet/chipset, då jag märkt att prestandan brukar öka avsevärt om man gör detta.

Skulle göra det nu också, men märkte att jag inte hittade några drivrutiner för moderkortet för Vista.
Det finns XP drivers på packardbells hemsida men inga för Vista alls.

Jag började undra om man kanske helt enkelt inte behöver installera några drivers i Vista? Eller om man ska försöka sig på XP drivrutinerna.

Har letat en del men inte hittat några Vista specifika drivrutiner.

Det är det här moderkortet det gäller
http://support.packardbell.com/uk/item/index.php?i=spec_sydne...
är det någon som vet om det finns några Vista drivers?
Eller om det är en bra ide att testa XP driverserna?
Eller helt enkelt strunta i att installera drivers alls.

Tycker jag inte får ut den prestandan jag borde ur burken därför jag är lite fundersam på detta.

Burken är en 64 X2 6000+ med 2 gig ram och ett radeon x1900xtx 512 mb grafikkort.

Mycket tacksam för tips angående detta!

(har försökt kontakta packard bell angående detta på email och telefon i 3 dagar men inget svar)

nj
Medlem

Du hittar de senaste drivrutinerna från nVIDIAs hemsida för moderkortets chipset (platform / nForce drivers i deras lista).
Det jag dock inte är helt hundra på är exakt vilket nForce-chipset det är som används (iom Geforce 6100 bara är den integrerade grafikkretsen), men att döma av infon här så bör det vara ett från nForce 400-serien, och drivrutiner för alla dessa paketerar nVIDIA i en enda installation. Sedan är det väl beroende på om du har integrerat grafikkort eller ej i moderkortet med.

Medlem

Okay tack så mycket för infon, mycket användbar!
Det är inget integrerat grafikkort i moderkortet jag har.
Ska kolla upp detta, tack för länkarna!

1
Skriv svar