Mount & Blade daterat

Robot
Medlem
Mount & Blade daterat

Woot. Installerade det nyss igen. Grymt!

Medlem

Ingen onlinevariant antar jag?

Inaktiv

Körde demo versionen, and i liked it :). Blir nog ett köp

Medlem

Nu är jag förrvirrad, det där spelet har funnits spelbart och köpbart, dock inte färdigutvecklad länge. Men kollar man på svenska nätbutiker så säljs det ju redan. Hur kan det då släppas den 19 september? Släpps det då ute i butikerna?

Medlem

Kollade igen, sist jag kollade måste jag ha missat det. Det var bokningsbart.
Ej förvirrad längre.

Medlem

Ingen normal mapping, fula ansikten, smålåg polycount, utdragna texturer, m.m.

Grafiken ser ut som ett skämt, kan det vara ett försök på retro look (90tals hyllning)?

Edit: Visst ja.. mmorpg.. då ska det vara fult.. glömde det. host*wow*host


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

mmorpg? Det är ju ett singleplayerpel med ett av de bästa stridssystemen jag har sett.

Medlem

Så jävla fult är det inte bara för att det inte ser ut som ett nytt Far Cry. Jag tycker dom flesta screenshotsen ser snygga ut och det känns som det här spelet har ett spelsätt som inte andra spel har.

Medlem

Tyckte inte att grafiken såg bra ut ett dugg.
spelet vet jag dock inget om men,

Medlem

Grafik är inte allt. Ett spel värt att testa, då stridssystemet faktiskt är vettigare än på länge. Riktigt skön känsla att komma ridande på häst i fullt språng och hacka ner bönder till höger och vänster.

Spelet har en stark mod community och är gjort för att enkelt kunna moddas, så livslängden blir nog lång. Det jobbas t.o.m. på en Fallout mod. Annars tycker jag 867 AD är den bästa, som tar ner nivån några snäpp, så att bra rustning verkligen är en sällsynthet.

Medlem
Skrivet av BlueSam:

Körde demo versionen, and i liked it :). Blir nog ett köp

Du kan redan köpa det och på så sätt låsa upp betan: http://www.taleworlds.com/mb_buy.html

Du får det billigare (med typ en hundralapp) och kan ladda ner fullversionen på releasedagen

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av BlueSam:

Körde demo versionen, and i liked it :). Blir nog ett köp

Du kan redan köpa det och på så sätt låsa upp betan: http://www.taleworlds.com/mb_buy.html

Du får det billigare (med typ en hundralapp) och kan ladda ner fullversionen på releasedagen

/ LordDaimos

Jaha, där ser man

Medlem

Detta lir är så jäkla bra, blir ett lätt köp.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Ingen normal mapping, fula ansikten, smålåg polycount, utdragna texturer, m.m.

Grafiken ser ut som ett skämt, kan det vara ett försök på retro look (90tals hyllning)?

Edit: Visst ja.. mmorpg.. då ska det vara fult.. glömde det. host*wow*host

Du har uppenbarligen inte spelat spelet, men du kanske bara är en sån som spelar spel med ett visst polycount? inte lyssnar på låtar med färre än fyra ackord och inte ser en film som har en budget på mindre än hundra miljoner kronor?

Sluta vara så trångsynt nu, prova demot iallafall. Det är ett spel man spelar för gameplayet och spelmekaniken, inte grafiken.

Medlem

Det finns inget "demo" utan en öppen beta (länken ovan alltså) och hittills så har det varit så att alla som köper nu får 1.0 och slipper betala fullpris.

Jag trodde grafikasen höll sig till GameTrailers, men så var uppenbarligen inte fallet. Säger som jag sa där:
har vi inte lidigt igenom tillräckligt många spel med värsta nya grafiken bara för att inse "oj, ett till spel utan innehåll med miffokontroller"?


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av the_cru:

Det finns inget "demo" utan en öppen beta (länken ovan alltså) och hittills så har det varit så att alla som köper nu får 1.0 och slipper betala fullpris.

Jag trodde grafikasen höll sig till GameTrailers, men så var uppenbarligen inte fallet. Säger som jag sa där:
har vi inte lidigt igenom tillräckligt många spel med värsta nya grafiken bara för att inse "oj, ett till spel utan innehåll med miffokontroller"?

Mja, det är ju så att man fritt kan ladda hem fullversionen, men att den är låst till lvl 6, det kallar jag betademo. Eller nåt.

I övrigt håller jag med dig hörru!

Medlem

Spelade betademot för ett tag sen, riktigt grym spelkänsla!
Både svärdviftandet och att rida runt var riktigt grymt.
Det fattades lite grejjer då kom jag ihåg, fast man kunde ha companions o hyra legoknektar.

Medlem

Det står MMO om man kollar ovanför bilderna.. (men de kanske är fel sry i så fall). Sedan.. gfx är absolut inte allt (som detta spel antagligen är ett bevis på)
men det vore trevligt om minimi-acceptansen avancerade lite... så man snart kanske slipper se föga "IMPONERANDE" kantiga detaljer (tankrör/granater) i kommande "insert hot action name" spel.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det jag har läst så har företaget inga planer på multiplayer. Spelet är grymt intressant ändå. Bättre strider finns inte att hitta i ett spel, inte ett med samma känsla av tyngd i alla fall.

Medlem
Skrivet av Servach:

Det jag har läst så har företaget inga planer på multiplayer.

Nja. Grundare nämner faktiskt MP som en framtidsplan i reportaget TV7 Games gjorde:
http://www.tv7games.se/ValtSpel.aspx?clipId=245


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

När allt kommer till kritan är Mount & Blade det _enda_ spelet som tagit standarden som Die by the Sword satte för blankvapenstrid i spel vidare. Visserligen inte frihand som man kunde köra i DbtS, men ändå utvecklat på många sätt.

Sen kan ni gnälla hur mycket på grafik som ni vill.

Det är jävligt ironiskt. Trots att t.ex. Nintendo har de pefekta förutsättningarna för ett svärdsspel med sin Wii-kontroll, och att de stora utvecklarhusen har hur mycket resurser som helst, så är det en liten indieutvecklare från Turkiet som kommer med den verkliga innovationen.

Medlem

Strissystemet är underbart i all sin enkelhet.


signatur

yolo

1
Skriv svar