Nintendo mot nya höjder

Robot
Medlem
Nintendo mot nya höjder

Nintendo DS ftw.

Medlem

Kom igen nu Nintendo, gräv djupt i plånboken och bygg en maskin som stjäl alla tredjepartsutvecklare från ms och sony. Ta tillbaks tronen och smiska konkurrensen som ni gjorde för 15 år sen.

Medlem

Ja, för Nintendo är ju värsta superkända för att behandla tredjepartsutvecklare bra!!! KOM IGEN!!!

Medlem

har ni glömt hur fult Nintendo spelade under 90-talet med sina karteller? kommer aldrig mer stödja det företaget. (Jag förstår att många företag spelar fult men så länge jag inte får veta det så har de lyckats lura mi)

Medlem

Nintendo tuffar på. Det är säkert bra för spelindustrin att de gör saker annorlunda än de andra två, annars är det svårt att få till någon utveckling.

Inaktiv

Säljer som barnporr i Belgien! Kul!

Inaktiv

Tror inte att problemet ligger hos Nintendo, snarare att utvecklare är vana vid att pumpa ut massa spel där fokusen ligger på grafiken och helt plötsligt så måste de fokusera mer på gameplay när de gör spel till Wii:n.

Medlem

Bra att det går bra för Nintendo. Konkurrens är bra så slipper vi stöddiga tillberkare som tror att de kan bete sig hur som helst mot sina kunder, 3e partstillverkare, media osv. Nintendo hade enorm hybris och stöddighet en gång i tiden och togs ner på jorden likaså Sony nu senast med PS3:an. 3 konsoltillverkare som slås om vår gunst är guld värt för oss gamers. Fortsätter marknaden att växa kan nog nån mer gigant få för sig att ge sig in i leken.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

och nej... Wii säljer ju inte... för det är så dålig grafik.. ingen vill ju spela de... ät siffror!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Mmm, siffror, utmärkt med mjölk ^^
Trevligt att Wii fortfarande säljer bra, visar att bättre grafik faktiskt inte är allt.
Har själv dock inte haft råd att skaffa varken Wii, 360 eller PS3 tyvärr. :/


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Wii säljer men kanske inte lika många som sitter o nöter det, jag själv har ett wii och har tok tröttnat på det bara efter 3månader.

Medlem

Jo Nintendo Wii är jättekul. Men vad ska man göra när man spelat alla spel som är något att ha? Några av de bästa spelen någonsin (Super mario galaxy, Re 4 wii edition) finns på Wii men när de tar slut? Tur man har Xbox 360 också för det är inget kul att spela halvbra wii-spel...

Ge mig ett spel!

Medlem

visst massor med enheter, men varför vill fortfarande ingen 3dje part tillverkare göra nått till den?
man trodde bara dom vart tagna på sängen, men icket.
hur kan man inte sattsa på en konsoll som har 30miljoner enheter där ute och har nog störst ägarbas som inte piratkopierar.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Saken är ju att det finns MILJARDER med spel till Wii och DS här i Japan som aldrig kommer fram till Europa och USA


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Nu behövs det bara några bra spel....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Länge leve "next-gen"

Medlem

Nej de spelen som finns i USA och Japan är tyvärr heller inget att hänga i julgranen. Det dussintal titlarna som verkligen unyttjar Wiis potentiela är något utöver det vanliga och får verkligen Xbox 360 m.m. att bli passé trots grafiken..

Tyvärr så håller det inte med en konsol som har (beroende på vilka genrer man gillar) 5-15 bra spel och inget utöver det alls. För den som gillar bilspel till exempel finns det bara ett par stycken sen slut. Xbox 360 har ett tiotal ganska bra spel.

En konsol måste inte bara ha ett antal extremt bra titlar, utan det måste även ha en ryggrad av ett stort antal hyfsade titlar. Wii är en salig blandning av fantastiska spel och rent skräp.

Inaktiv

Köpte mig ett Wii... sålde det... köpte ett Wii igen... sålde det xD

Hm... men de får nog bli ett Wii igen till jul. De andra konsolerna är helt enkelt inte lika bra på nåt sätt.

1
Skriv svar