Comhem 8/8 skumt segt:/

Medlem
Comhem 8/8 skumt segt:/

Ja jag uppgraderade mitt comhem 8/1 till 8/8Mbit då jag ville kunna skicka filer snabbare till en kompis på msn.
När jag kör tptest får jag 8.05Mbit på både sänd/skicka men när jag väl ska skicka till polarn som har comhem 24/1 o till andra på msn går det i runt 119kb/sek dvs 1Mbit upload wtf?

På comhem support säger de att alla värden stämmer o då tptest ger rätt värden. Hur kan det ändå gå så slött o skicka?

Inaktiv

Testat att skicka med något annat än msn?

Medlem

Har testat lite mer nu o det verkar som om det är någe skumt mellan min kompis lina/dator och min. Han klarar ta emot snabbare av andra o jag klarar skicka snabbare till en del andra. Detta är inte logiskt o japp ja har testat mer än msn.

Medlem

Hej!

Lite nyfiken på hur du fick tag på 8/8 på comhem? Jag har comhem men kan bara ha 1 i upload och hittar inte något om 8 mbit i upload på deras hemsida? Kan du skicka länk? Tacksam för svar på detta då jag har letat efter nån leverantör som via adsl eller kabelmodem har mer än 1 mbit i upload...

MVH Pär


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Hej!

Lite nyfiken på hur du fick tag på 8/8 på comhem? Jag har comhem men kan bara ha 1 i upload och hittar inte något om 8 mbit i upload på deras hemsida? Kan du skicka länk?

Uppström: (Upp till) 1024 kbit/s (8 Mbit/s + 60:- **)
** Extra uppströmshastighet är än så länge endast tillgängligt i vissa delar av Sverige. Sök på din adress för att se om du har tillgång till tjänsten.

http://www.comhem.se/portal/comhem/bredband_medium


signatur
Medlem

hur är det med routers hos er båda? för om 2 personer har routers så kan det ställa till med problem och antingen så funkar det inte alls eller så väldigt dåligt. du kanske blir tvungen att köra med en portforwarding för att åtgärda felet. det om ni båda har routers alltså

Medlem

Nope inge routers bara brandvägg genom mjukvara/program.

Kan det vara någe i comhems nät som gör att det bara är så att det går slött mellan vissa ip:n/personer?

Ja vet det låter dumt men när det inte är logist för 5öre så skenar jag iväg på konstiga tankar, någe fel är det ju uppenbarligen :/

Som sagt är det dumma att hastigeten funkar bra för oss båda när vi har filöverföringar med andra personer.

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Milky_81:

Hej!

Lite nyfiken på hur du fick tag på 8/8 på comhem? Jag har comhem men kan bara ha 1 i upload och hittar inte något om 8 mbit i upload på deras hemsida? Kan du skicka länk?

Uppström: (Upp till) 1024 kbit/s (8 Mbit/s + 60:- **)
** Extra uppströmshastighet är än så länge endast tillgängligt i vissa delar av Sverige. Sök på din adress för att se om du har tillgång till tjänsten.

http://www.comhem.se/portal/comhem/bredband_medium

Aha, ajdå vad tråkigt. Hade vart perfekt med 8/8....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

msn itself strular ju också när det gäller överföring.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nope inge routers bara brandvägg genom mjukvara/program.

Kan det vara någe i comhems nät som gör att det bara är så att det går slött mellan vissa ip:n/personer?

Ja vet det låter dumt men när det inte är logist för 5öre så skenar jag iväg på konstiga tankar, någe fel är det ju uppenbarligen :/

Som sagt är det dumma att hastigeten funkar bra för oss båda när vi har filöverföringar med andra personer.

Vad har du och din vän för publik ip-adress? Skicka här eller i PM.

Edit 070828: Kollar inte tråden längre, skicka via PM om du skickar.

Avstängd

jag har comhem 24/8 adda mig på msn kan jag testa o skicka till din polare ekingo@hotmail.com så vi kan se om det blir samma sak

1
Skriv svar