Mass Effect - patch och gratis innehåll

Robot
Medlem
Mass Effect - patch och gratis innehåll

GÖTT! Väntat på denna

Inaktiv

jaaaaaaaaa[..]aaaa äntligen

har inte kunnat spela spelet sen det kom ut då jag lidit av en tydligen rätt vanlig bug som crashar spelet efter några minuter.
om denna patch inte fixar dettta, då förlorar jag en del av mitt stora förtroende för bioware rätt brutalt.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Woohooo! Äntligen! Tack FZ för den snabba filservern.

Medlem

fan är det gratis på pc för , vill ju lira "expen"

Medlem

Patchen fixade inte mitt problem. Ljudet hackar då och då under konversationer och riktigt actionfyllda strider. Och om man läser Biowares forum så är jag inte speciellt ensam om det, så jag hade hoppats det var fixat, men icke.

Nåväl, det är inte så störande och jag har spelat igenom spelet två gånger med det, men det hade varit trevligt om det var fixat utan att köpa en annan dator då denna ska vara tillräcklig.

Medlem

meh Bioware sida är överbelastad, kan inte fixa BDtS då=(

Medlem

Kan inte få en aktiveringskod till mitt konto pga av överbelastning.

Medlem

Har längtat stort efter dessa:)

Medlem
Skrivet av Servach:

Kan inte få en aktiveringskod till mitt konto pga av överbelastning.

Funkar för mig, prova den här länken:
http://masseffect.bioware.com/

Inaktiv

"Bara" 35 mb, trodde de skulle släppa en uppdatering a la BF2 på 100mb Men tack för denna!

Medlem
Skrivet av JoeyTK:

"Bara" 35 mb, trodde de skulle släppa en uppdatering a la BF2 på 100mb Men tack för denna!

Bring Down The Sky tillägget är ju på 324MB.

QRT
Medlem

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Medlem

Hur får man det att funka, måste man starta nytt spel eller ?

Medlem

Kolla Galaxy map - du ser vart du ska åka Du behöver inte starta ny karriär.

QRT
Medlem

Kan inte prova det just nu, så jag frågar.

Är jag tvungen att loada en gammal sparfil? Jag vill ju fortsätta spela efter att jag klarade av spelet :(. Känns ju småfult annars.

Medlem

Gött med ännu mer saker att göra. Har iofs inte ens spelat igenom halva storyn än, men alltid kul med tillägg. Speciellt när det är gratis.

Medlem

Du kan ladda en gammal sparprofil eller starta en ny karriär det är vilket som.
Bring down the sky-tillägget är "bara" en ny planet du kan landa på som dyker upp i Galaxkartan även i dina sparade spel.
Jag körde de nya uppdragen

på asteroiden

med en sparad soldat i nivå 42 på ca 90 minuter.

Medlem

Jag hade hoppats på en fet patch som gjorde att det inte känns som spelet Bad Rigs när man kör tanken (Makon eller vad tusan de nu kallar den).

Mer bedrövlig styrning får man leta efter och att man kan köra uppför 70 grader branta sluttningar och kasta sig nedför stup utan en skråma är bara för mycket.

Tyvärr innebär ju de flesta side missions att man måste köra den där usla tingesten en jäkla massa.

Något tillägg så att att loggar och inventory inte är helt konsoligt värdelösa utan noll överskådlighet hade också varit tacksamt.

QRT
Medlem

Fan då. Ville ju inte ladda en gammar sparfil. Vill ju fortsätta :(. Blir att vänta på en riktigt expansion eller uppföljare.

Medlem

Det sämsta med Mass Effect är att man inte kan fortsätta sin karaktär efter det att man klarat spelet

Medlem

Förstår inte varför man skulle vilja fortsätta att spela efter att ha klarat spelet. Det skulle ju bara bli konstigt..

Inaktiv

UNDERBART. patchen fixade inte mitt problem eller varken fleraflera andra på dom officiella forumen. har inte kunnat spela spelet sen det kom tidigt i juni, och nu sitter jag kvar på ruta ett.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Vadå inte kan fortsätta spela när man klarat ut spelet? Jag har klarat ut spelet med en karaktär 3 gånger nu. Är uppe i Level 60, och fått båda sluten.

Medlem
Skrivet av Tr0ll:

UNDERBART. patchen fixade inte mitt problem eller varken fleraflera andra på dom officiella forumen. har inte kunnat spela spelet sen det kom tidigt i juni, och nu sitter jag kvar på ruta ett.

Det fixade mitt iaf. Min dator har en Quad Core AMD CPU och Mass Effect krashar om man försöker starta det normalt och Config utility hängde sig varenda gång.

Det fanns dock en workaround (som man hittar på officiella forumen) - om man gör en shortcut direkt till MassEffect.exe så kan man starta spelet. Så jag har kunnat spela det i en vecka nu. Men med patchen så går det alltså att starta det normalt.

Medlem
Skrivet av Schimpans:

Jag hade hoppats på en fet patch som gjorde att det inte känns som spelet Bad Rigs när man kör tanken (Makon eller vad tusan de nu kallar den).

Mer bedrövlig styrning får man leta efter och att man kan köra uppför 70 grader branta sluttningar och kasta sig nedför stup utan en skråma är bara för mycket.

Tyvärr innebär ju de flesta side missions att man måste köra den där usla tingesten en jäkla massa.

Något tillägg så att att loggar och inventory inte är helt konsoligt värdelösa utan noll överskådlighet hade också varit tacksamt.

Hehe. Jag tror nästan att den där Makon ursprungligen utvecklades som en fylle-simulator eller nåt. Jag blir nästan åksjuk bara av att försöka köra den. Man tycker att BioWare kunde gjort den till ett svävarfordon eller något i stället.

Vad jag förstår från att ha läst recensioner så är användargränssnittet i PC-versionen betydligt bättre än konsolversionerna och anpassat för mus och tagentbord.
Dock så är där vissa saker som verkligen skulle behövts finslipas, tex;
-Kunna komma åt Journal från stjärnkartan (eller ännu bättre, kunna välja att åka till ett system från Journal)
-Kunna filtrera items i shops på samma sätt som i inventory (speciellt när man skall sälja saker hade det varit användbart)
-En 150 items gräns för ditt inventory. Men ingenstans kan du se hur många items som finns om du inte är uppe i 130 eller fler items. Det är en rätt bra idé att man kan konvertera dem till Omni-gel, men tyvärr så blir man ibland tvingad till att göra dem till Omni-gel. Om man t.ex är nära 150-item gränsen och får tag på en stor loot så måste man göra Omni-gel av det antalet items som överstiger 150-gränsen - men du kan bara göra Omni-gel av dem saker som du försöker plocka upp. Och antagligen är dem bättre än lite äldre items som du har i ditt inventory...

I övrigt är Mass Effect ett asbra spel...

Medlem

Man kan visst spela om spelet med sin första karaktär, Starta bara ett nytt game sen välj "existing character" När den frågar om du vill ha vanliga shepard eller custom. Hur annars skulle man nå lvl 60?

1
Skriv svar