Space Siege-demo släppt

Robot
Medlem
Space Siege-demo släppt

Måste testas, Dungeon Siege var ju bra.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tänkte skriva det samma
Gillar Dungenon Siege skarpt!

Gillar FZ:s ftp. 7,5 meg i sekunden


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

läckert med ett sci-fi hack'n'slash


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Oj. Kom som en blixt från klarblå himmel. ^^

Inaktiv

Kanske lite kort demo men det verkar rätt ok. Kameran är som sedvanligt i Dungeonsiege lite , kass , man vill typ hela tiden panna runt med musknappen , speciellt upp och ner, går inte, fixar dom det kan det nog va skitkul.

Medlem

Ojdå oväntat, blir till att tanka och ladda ner

Lite OT men någon som kommer ihåg ett gammalt spel som var ungefär som diablo fast sci fi? Kom ihåg jag körde ett demo på det för längesedan men kommer inte alls ihåg namnet.

Medlem

Njaaaa, detdär vet jag inte riktigt om jag gillade.

Inget randomloot (eller loot annat än "pengar") liksom? Det e ju hela grejen med sånahär spel ju.

Hade det haft det så hade det ju vart klockrent, grafik o så var ju helt ok.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det var som fan måste testas

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Oj. Kom som en blixt från klarblå himmel. ^^

Kan man lungt säga.

Ska bli kul att testa detta.
Är det kul så kan det bli det nya lan spelet för mig å polarn.

Medlem

Lite kort demo, men som sagt innan, kass kamera men annars verkar det ganska bra.

Skrivet av Cane:

Lite OT men någon som kommer ihåg ett gammalt spel som var ungefär som diablo fast sci fi? Kom ihåg jag körde ett demo på det för längesedan men kommer inte alls ihåg namnet.

Kanske Space Hack du tänkte på?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Cane:

Ojdå oväntat, blir till att tanka och ladda ner

Lite OT men någon som kommer ihåg ett gammalt spel som var ungefär som diablo fast sci fi? Kom ihåg jag körde ett demo på det för längesedan men kommer inte alls ihåg namnet.

Harbinger kanske?
http://www.harbingergame.com/gallery.html

Medlem

Gah, installation bara tjatar på om Dual Core Optimizer!
Vägrar installera spelet...

Medlem

Trevligt, men knappast originellt. Tror inte att jag kastar mig över det på release dagen direkt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Va rätt kul efter ett tag. Kanske när det blivit billigare.

Medlem

Inte min smak

Medlem
Skrivet av Brain:

Tog mig ca. 50 sek innan jag stängde ner och avinstallera. Usch.

Otroligt att man kan bedömma ett spel efter så kort tid. Du måste verkligen ha höga förväntningar på kvalitet och action från första sekund. Synd, för dig alltså, inte många spel som du kan tycka vara bra då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Aresz:

co-op?

Upp till 4 spelare samtidigt tyckte jag att det stog.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tyckte det var ganska skoj, får hoppas at fullversionen och coooopet är lika bra.

Jot
Medlem

det här var ju.... oroväckande.. ingen tillstymmelse av dungeonsiege-själ. Fullkomligt urballat att se "gråa" slots för vapen man kommer att hitta..

Och exakt samma bana som dom körde cam-genomgång från nån mässa härom månaden... ofärdigt?


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem
Skrivet av conthox:

Lite kort demo, men som sagt innan, kass kamera men annars verkar det ganska bra.

Skrivet av Cane:

Lite OT men någon som kommer ihåg ett gammalt spel som var ungefär som diablo fast sci fi? Kom ihåg jag körde ett demo på det för längesedan men kommer inte alls ihåg namnet.

Kanske Space Hack du tänkte på?

Skrivet av Briggan:

Ni hade bägge två fel tyvärr :/
Äldre än bägge de två spelen, kanske aldrig släpptes fullversion vet dock jag körde demo på det. Var iaf som diablo fast i rymden, sjukt coolt spel iaf synd det verkar vara väldigt okänt

Medlem

Fasen vad coolt!

*Förhandsbokar hos GAME*

Medlem

Det var rätt kul, hann inte spela så mycket dock pga att klockan helt plötsligt var mycket. Gillar de flygande gastubarna


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Ehm....
Bara jag som får upp installation för e-kort istället, varje gång jag försöker extracta spacesiege.exe ?

Blir lite smårädd faktiskt....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Ja men va ända in i... ett schyst spel men det var ju löjligt kort, riktigt tok kort rent sagt. Kändes som intro filmen var längre än spelandet.

Medlem

mja inget jag skulle lägga pengar på iaf

Medlem

Nä fy, dungeon siege var urskoj.. men det här kändes.. var är spelkänslan???

Medlem

Av nån anledning så laggade spelet enormt, musen var inte alls med i svängarna fast jag gick ned i kvalitet (den satte allt på High automagiskt).
Kan nog bli ganska kul om de får ordning på prestandan.
Men jag spelar nog hellre Alien Swarm så länge.

Medlem

Det tog ju för tusan längre tid att installera demot än att spela igenom det!
Den här typen av spel får man ju i regel lägga mycket tid på att klara, då känns det rätt kasst demot bara visar typ 15 - 20 min speltid. Man fick aldrig testa skills & power uppgraderingar ens, bara items och cybernetics.

Snyggt, men på något sätt kändes kontrollerna sämre än i Dungeon Siege.

Tyckte kameran hade för snävt perspektiv - jag ville hela tiden zooma ut mer med hjälp av mushjulet, typ som i Supreme Commander.

12
Skriv svar