Medlem
ATI eller Nvidia?

Nu har jag ingen koll längre.. Hur står sig ATI's DX10 kort mod Nvidias?

Har försökt att hitta tester men har bara hittat att ATI i teorin skulle slå Nvidia..

Nån som vet lite mer om dethär?

Medlem

Aaaaaaaaaaaaaaaah

Medlem

nvidia RULEZZZZ!!!

W2k
Medlem
Skrivet av Sweclockers:

I det stora hela verkar det som man kan få mer prestanda för pengarna med ett HD 2900 XT jämfört med Geforce 8800 GTS (640 MB), men det beror mycket på vilket spel man använder och med vilka inställningar. Skillnaderna kan dock vara riktigt stora.

...

Fördelar:
* Märkbart bättre spelprestanda i en del spel jämfört med Geforce 8800 GTS

Tycker inte att man kan dra nån vidare slutsats av den där recensionen, ser ut som om nVidia och ATI drar ganska jämnt i den här ronden.

Själv har jag kommit till det stadiet att jag väljer det grafikkort som ger mig minst strul med drivrutiner, snarare än det som presterar absolut bäst i vissa spel.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Dock så är nackdelen med att det låter för jävligt och är riktigt strömkrävande. Sen dom recensionerna jag sett så har den haft väldigt varierande prestanda.

Medlem

köp det som känns rätt? :c

Medlem

Det jag säger nu är inte baserat på fakta.
Men jag har hört mycket prat om att 8800GTS/GTX slår x2900XT på fingrarna ganska bra. Även jag är en ATI fanboy, men de källor jag hört verkar vara ganska självsäkra.

Medlem

Verkar ju bättre o köra ett grafikkort som har mer jämn prestanda än ett som är bra på "vissa" o mindre bra på andra. Sen kommer ju pris, stabilitet, värme etc in oxå

Vila i frid

Flyttad.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

även om ati är bättre Hatar jag ati

Medlem
Skrivet av totte1015:

även om ati är bättre Hatar jag ati

Vad i helvete, särbump.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

ATI vinner i prestanda upp till 90 %

Medlem
Skrivet av waagaard:

ATI vinner i prestanda upp till 90 %

Vet du vad bump är? Oo Denna tråden är från 2007, grafikkorts-scenen ser inte lika dan ut idag som den gjorde då.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

NVIDIA SÅ KLART.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Låst.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

1
Skriv svar