Borta bra, hemma bäst

Inaktiv
Borta bra, hemma bäst

ÄNTLIGEN hemma från Uppsala. Det var lite jobbigt. Jag misstänker att min mormor inte har hängt med i svängarna och tror att jag äter lika mycket som jag gjorde när jag var liten (typ fyra pommes frites och två tuggor av en cheeseburgare), för det enda jag fick utav henne att käka var typ grönsaker. It never stopped! Jag menar okej det är väl helt okej, men att BARA äta det i fem dagar är inte sådär jätteroligt.

Träffade också min kompis Ella som jag inte träffat på nästan ett och ett halvt år. Det var iallafall jättekul. Jag smsade med en person som gör mig lite fnittrig och jag somnade mitt i en sms-konversation.
1. Jag smsar inte så ofta så det tar lite tid för mig att skriva meddelanden ibland.
2. Gamla människor har en sövande effekt på mig.

Det var iallafall måttligt pinsamt.

Jag har också läst igenom sista numret av superPLAY drygt fem gånger. Varför vet jag inte. Det var ett väldigt bra nummer. Kommer sakna att få numret i brevlådan, så mycket vet jag ju iallafall.

Jag har också spelat så mycket piano i Uppsala så det känns som mina fingrar ska gå av. Men men, nu har jag iallafall mitt musikarbete på ett ungefär.
Mansion On the Hill utav Bruce Springsteen blev det iallafall. Den är ju inte överdrivet bra, men den är jätterolig att spela.

Jag har fått ett ryck och funderar på att köpa antingen ett eget PSP eller ett DS. Vad tycker folket om detta?

#blogg

Medlem
Borta bra, hemma bäst

Själv föredrar jag DS. Långt mycket fler roliga och intressanta spel till den än till PSP ^^

Inaktiv

DS. Kan vara denna generationens bästa konsol.

Inaktiv

Okej, det lutar alltså åt DS hållet!

Inaktiv
Skrivet av McBadger:

DS. Kan vara denna generationens bästa konsol.

QFT!

Man kan ju inte göra annat än att vara fullkomligt förälskad i den.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv
Skrivet av emmaonfire:

Okej, det lutar alltså åt DS hållet!

*Ändrar lutet åt PSP-hållet*


signatur
Inaktiv

Jag hade ett DS en gång men sålde det av någon oförklarlig anledning!

Hahaha min lillebror har ett PSP det är lite mittemellan bra enligt mig!

Medlem

Jag har ett DS, men jag funderar på att göra mig av med den lite senare.
Enda jag spelar på den är Fire Emblem, Advance Wars och Pokemon. Är inte så sugen på JRPG (aka. Square Enix-spel) och är rädd för att det ska bli jobbigt i längden med touch-screen kontroller, så den dammar mest.

Funderade på att köpa en PSP (igen), enbart för att det faktiskt börjar komma bra spel (Rock Band: Unplugged, Soul Calibur, Gran Turismo) och att det går att connecta till PS3:an numera.

GTA: Chinatown Wars finns ju till både PSP och DS, så du lär nog inte bli besviken vilket som.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Inaktiv

Ja alltså jag hade ett DS som jag sen sålde, men nu börjat sakna lite. Min lillebror har som sagt ett PSP och det är faktiskt rätt underhållande.

Ahhhh vad ska jag vääälja?!

Inaktiv
Skrivet av Sc00pZ:

Jag har ett DS, men jag funderar på att göra mig av med den lite senare.
Enda jag spelar på den är Fire Emblem, Advance Wars och Pokemon. Är inte så sugen på JRPG (aka. Square Enix-spel) och är rädd för att det ska bli jobbigt i längden med touch-screen kontroller, så den dammar mest.

1. Skaffa skärmskydd
2. Köp Elite Beat Agents och Rhythm Heaven/Rhythm Tengoku
3. Ha: OMG SVINKUL!

Om du är en riktig man så skaffar du också Contra 4, det tightaste spelet i serien, samt väntar in nästa Pokémon och köper det (HeartGold och SoulSilver vill säga. Första par pkmn-spel sedan FR/LG som jag faktiskt kan säga är bra!).

Med skärmskydd i hand är det också tillfälle att börja köra Metroid Prime Hunters, och ge sig ut på nätet för multiplay-fun.

Fler alternativ som är OMFGAWESOMESAUCE är: Meteos, LoZ: PH, New Super Mario Bros., Animal Crossing: WW

När allt ovanstående har upplevts så kanske man känner sig mogen att börja köra lite "J-RPG:n" á la Squeenix ändå till slut, i vilket fall man direkt börjar köra Dragon Quest-spelen.

Och sedan finns det ännu fler genrer och subgenrer att utforska, i det fantastiska spelbibiliotek som DS begåvats med.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv

Men jag är ju en kvinna! :<

Medlem
Skrivet av Charlieton:
Skrivet av Sc00pZ:

Jag har ett DS, men jag funderar på att göra mig av med den lite senare.
Enda jag spelar på den är Fire Emblem, Advance Wars och Pokemon. Är inte så sugen på JRPG (aka. Square Enix-spel) och är rädd för att det ska bli jobbigt i längden med touch-screen kontroller, så den dammar mest.

Om du är en riktig man så skaffar du också Contra 4

Pojken är ju bara 14.

Inaktiv

"Manlig" är ju enbart ett adjektiv som beskriver en uppsättning egenskaper (eller: det är så jag vanligtvis använder termen), som är klassiskt associerade med "vad en man är". Dvs. egenskaper såsom mod, styrka, beslutsamhet osv. Det är alltså i denna aspekt fullt förenligt att vara kvinna och "manlig".

edit: Även "pojkar" kan alltså vara manliga.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Charlieton:
Skrivet av Sc00pZ:

Jag har ett DS, men jag funderar på att göra mig av med den lite senare.
Enda jag spelar på den är Fire Emblem, Advance Wars och Pokemon. Är inte så sugen på JRPG (aka. Square Enix-spel) och är rädd för att det ska bli jobbigt i längden med touch-screen kontroller, så den dammar mest.

1. Skaffa skärmskydd
2. Köp Elite Beat Agents och Rhythm Heaven/Rhythm Tengoku
3. Ha: OMG SVINKUL!

Om du är en riktig man så skaffar du också Contra 4, det tightaste spelet i serien, samt väntar in nästa Pokémon och köper det (HeartGold och SoulSilver vill säga. Första par pkmn-spel sedan FR/LG som jag faktiskt kan säga är bra!).

Med skärmskydd i hand är det också tillfälle att börja köra Metroid Prime Hunters, och ge sig ut på nätet för multiplay-fun.

Fler alternativ som är OMFGAWESOMESAUCE är: Meteos, LoZ: PH, New Super Mario Bros., Animal Crossing: WW

När allt ovanstående har upplevts så kanske man känner sig mogen att börja köra lite "J-RPG:n" á la Squeenix ändå till slut, i vilket fall man direkt börjar köra Dragon Quest-spelen.

Och sedan finns det ännu fler genrer och subgenrer att utforska, i det fantastiska spelbibiliotek som DS begåvats med.

Har bara inte lika stort intresse för portabla spelkonsoler nå mer. Tänkte på Elite Beat Agents för ett tag sen men hindrade mig från att köpa det.
Har New Super Mario Bros, som jag tyckte var ok, hade högre förväntningar när jag köpte det. Tyckte inte 2D-Mario var alls lika kul nu, som det var när jag först spelade det.

Skrivet av ThomasT:
Skrivet av Charlieton:
Skrivet av Sc00pZ:

Jag har ett DS, men jag funderar på att göra mig av med den lite senare.
Enda jag spelar på den är Fire Emblem, Advance Wars och Pokemon. Är inte så sugen på JRPG (aka. Square Enix-spel) och är rädd för att det ska bli jobbigt i längden med touch-screen kontroller, så den dammar mest.

Om du är en riktig man så skaffar du också Contra 4

Pojken är ju bara 14.

Jag citerar Heyno:

Skrivet av Heyno:

15. Har upplevt mycket i mina dagar kan jag säga!

;D


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

1
Skriv svar