Fläkt till Geforce 8500....

Medlem
Fläkt till Geforce 8500....

zasasdsd

Inaktiv

Kika på tillverkarnas hemsidor för att se vilka kort kylarna passar.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

1: Nej
2: Nej
3: Nej

Denna funkar dock: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332083
Mer info: http://www.zerotherm.net/eng/product/GX810.asp

Lycka till!:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Hur varmt blir kortet? Lite tungt att köpa en kylare som kostar 40% av vad grafikkortet kostar :S. Det sitter ju redan en fläkt som ska klara av kortets värme. Kika på om du har några chassifläktar som knuffar luft ut ur burken till att börja med, eller ännu hellre, se till så att grafikkortets fläkt faktiskt snurrar


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Det ligger på runt 79 Grader när jag spelar och presterar dåligt...... har redan två 120mm i den:)

Inaktiv

Mjo att det presterar dåligt beror inte på att det är varmt, för den temperaturen är inte skadlig. Den presterar dåligt helt enkelt därför att det är ett långsamt kort.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Inaktiv

Mjo jag är ledsen att behöva säga detta, men det är ett dåligt kort att du kunde lite GRAW2 på högsta inställningarna med något som ens liknar flyt tror jag föga mycket på.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Visst defghjgfhjghjghjsa om att mitt kort va svagt,sluta me d!:evil:

Sluta tjöta och hjälp mej istället....PLZ

Medlem

Jag måste dessvärre hålla med Paddanl. 8500gt är inte kort gjort för spel utan för film. Sedan så är inte 79c grader tillräckligt varmt för att det skall dra ned på gpu'n. Jag tror att Paddanl försöker att hjälpa dig, eftersom det är helt onödigt att kasta bort 400kr på något som inte kommer att öka prestandan.

Medlem

finns det någon billigare fläkt runt 200:- till 8500GT?

Medlem
Medlem

Men, men... 79 grader är helt klart godkänt under hög belastning så det är ju inte där problemet ligger. Som nisse säger, vid sådanna temperaturer påverkas inte prestandan.

Om du absolut måste spela på det grafikkortet får du titta på andra saker som kan dra ner prestandan, sitt inte med örton program på i bakgrunden, sänk grafikinställningarna i spelen osv.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Men, men... 79 grader är helt klart godkänt under hög belastning så det är ju inte där problemet ligger. Som nisse säger, vid sådanna temperaturer påverkas inte prestandan.

Om du absolut måste spela på det grafikkortet får du titta på andra saker som kan dra ner prestandan, sitt inte med örton program på i bakgrunden, sänk grafikinställningarna i spelen osv.

Jag ska överklocka och behöver bra kylning då

Medlem

lkjkjö
Over and OUT.

Medlem
Skrivet av Jalle_91:

Jag tänkte åsså att ja skulle överklocka men visst ni vill ju int hjälpa mej så.....that's that!!!

Fuck This

Over and OUT.

Dom kanske inte kan hjälpa dig och 8500GT är inget bra kort men inget dåligt heller.(har ju ett själv)

1
Skriv svar