Medlem
Är det möjligt

Idags läget kör jag på en ca 4 år gammal dator

med 1,8Gz Athlon AMD
1Gb ram 333Mhz
GF 7600GT
2x Cd roms
1 IDE
och en skön 350Watts nätagg

har precis köpt lite nya delar dock kan jag inte montera dess för en jag har resten av komponänterna, dock undrar jag ifall jag kan byta mitt 350W nätagg mot mitt nya 530W utan att det blir problem med den gamla hårdvaran?

(Nj du kan den här säkert):)


signatur

Im a First Person Killer

Medlem
Skrivet av Black7:

Idags läget kör jag på en ca 4 år gammal dator

med 1,8Gz Athlon AMD
1Gb ram 333Mhz
GF 7600GT
2x Cd roms
1 IDE
och en skön 350Watts nätagg

har precis köpt lite nya delar dock kan jag inte montera dess för en jag har resten av komponänterna, dock undrar jag ifall jag kan byta mitt 350W nätagg mot mitt nya 530W utan att det blir problem med den gamla hårdvaran?

(Nj du kan den här säkert):)

Det ska gå utan problem

Inaktiv

No problemo. Utgår från att det finns kontakt för CPU-matningen då. (P-4 ready) eller vad det står


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem

Jag gissar på att det är de här delarna du menar som du skrev om i den andra tråden;

Skrivet av Black7:

core 2 duo 2.6 / 1333FBS
2gb 800Mhz 2v kingston
1x sata 250
Ati X1950pro
1xdvd brännare sata
3x 92x92 fläktar
Gigabyte iP35-DS3P moderkaka

Eller?

Det kan fungera beroende på hur bra nätagget är, vad det orkar mata på 12V-railen(arna).
Fungerar det inte så märker du det genom att datorn inte startar, den startar om sporadiskt när belastningen blir för stor för nätagget, etc. Dock så ska inget skadligt kunna hända med datorn.

Medlem
Skrivet av nj:

Jag gissar på att det är de här delarna du menar som du skrev om i den andra tråden;

Skrivet av Black7:

core 2 duo 2.6 / 1333FBS
2gb 800Mhz 2v kingston
1x sata 250
Ati X1950pro
1xdvd brännare sata
3x 92x92 fläktar
Gigabyte iP35-DS3P moderkaka

Eller?

Det kan fungera beroende på hur bra nätagget är, vad det orkar mata på 12V-railen(arna).
Fungerar det inte så märker du det genom att datorn inte startar, den startar om sporadiskt när belastningen blir för stor för nätagget, etc. Dock så ska inget skadligt kunna hända med datorn.

Nja va jag menar är ifall det nya nätagget (corsair HX520W) funkar med mina nuvarande grejer (se första posten) kör ett 350w idag och det drar i botten när jag kör fler appliktioner samtidigt + spelar


signatur

Im a First Person Killer

Medlem

ja, det funkar. eventuellt kommer du få "bryta" av fyra pinnar från atx-kontakten, men det är bara att sätta tillbaks när de nya grejerna kommer.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Hm, ja, nj kan det mesta, vad nickar du på Swec förresten?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

nj
Medlem
Skrivet av DarthZ:

Hm, ja, nj kan det mesta, vad nickar du på Swec förresten?

nj^, som är mitt normala nick i 9 fall av 10. Postar inte så mycket på SweC dock, lurkar mest där.

Inaktiv

Jo, har sett det.
Du borde be FZ om betalt


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar