GF8600 GTS Sista frågan

Medlem
GF8600 GTS Sista frågan

Hej o hå igen!

Har gått igenom mina köp alternativ nu ett tag mellan GF8600gt, GF8600gts och Radeon 2600xt.

Då 2600 kortet inte får plats är det uteslutet.

Så min sista fråga är kan min dator klara av ett GTS kort.

Min Dator är följande, P4 3.4 ghz, 6800gt (med 6 pins sladd till agget) 4x512 ddr2 minnen, asus pluffer2 moderkort, 19 tums flat screen. 1x dvd brännare 1x dvd läsare, 2x250 gigs hd, audigy ljudkort +ett 400 wats nätagg.

Är ett sådant här kort jag troligen kommer köpa

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LT8600G...

På leadtek sidan står det att minumreq för agget är 350 watt, så teoretiskt borde jag klara mig.

http://www.leadtek.com/uk/3d_graphic/specification.asp?pronam...

Jag har ju en 6 pins till mitt 6800 nu så det klarar jag också. Borde va samma skit

Så är det någon som kan hjälpa mig så skulle jag va djupt tacksam! (tänker beställa kortet idag), om det går eller inte?

Tack på förhand Markus


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

Ett 8600GT drar antagligen mindre/lika mycket som ett 6800GT så det är med största sannolikhet inte vara några som helst problem.

Medlem

Jo GT vet jag att min dator klarar av, men är ett GTS jag skulle vilja veta om jag klarar.

Någon som vet snälla hjälp!


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Skrivet av Guzgob:

Jo GT vet jag att min dator klarar av, men är ett GTS jag skulle vilja veta om jag klarar.

Någon som vet snälla hjälp!

just GTS brukar ju kräva bra mycket mer elekstrisiteet än andra grafik kort. otur krappen
det här blir nog en jätte dyr hist oria

Medlem

400W är för lite för en 8600GTS. Du behöver minst en 500W nätagg, helst 580W.

Jag har ett 580W till min 8800Ultra.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

nj
Medlem
Skrivet av WaltX:

400W är för lite för en 8600GTS. Du behöver minst en 500W nätagg, helst 580W.

Jag har ett 580W till min 8800Ultra.

Helt säker på att du inte borde koppla din dator direkt till Barsebäck och skippa nätagg helt och hållet så den får tillräckligt med ström? För 580W låter verkligen lite i minsta laget... </sarkasm>

8600GTS har väldigt låg strömförbrukning, peak:ar på 47W enligt X-bit labs kontroll (vilket kan jämföras med 131.5W för 8800GTX i samma test). I Bjorn3Ds test så drog hela datorn 226.3W (Core 2 Duo E6300@3.3GHz, 4GB ram, dessutom ett fabriksöverklockat 8600GTS-kort).
Ett vettigt 400W-nätagg ska räcka.

Medlem

Tackar för alla svar! upskattas mycket.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

1
Skriv svar