Medlem
Nätagg

Vad ska man köra nu förtiden

tänkte köpa

core 2 duo 2.6 / 1333FBS
2gb 800Mhz 2v kingston
1x sata 250
Ati X1950pro
1xdvd brännare sata
3x 92x92 fläktar
Gigabyte iP35-DS3P moderkaka

borde räcka med en 500W right?
tänker inte överklocka.. eller ja har inga planer på det iallafall.


signatur

Im a First Person Killer

Inaktiv

Uteffekten säger inte så mkt utan det är 12v linorna du ska titta på

nj
Medlem

Och 12V-linorna kan ljuga med, rätt många tillverkare anger bara absolut maximala belastning för vardera 12V-rail, inte vad alla kan belastas med samtidigt.
Några vettiga tillverkare för nätagg är iaf Antec (EarthWatts, NeoHE, TruePower Trio, Phantom 500 ska vara vettigt med vad jag vet), Corsair, FSP, Seasonic (de tillverkar nätaggen som Antec och Corsair säljer under eget namn), Zalman är riktigt vettiga tillverkare enligt allt jag läst.
Sedan så finns bla Hiper, Cooltek, Cooler Master, Silverstone, mfl som jag läst lite varierat om. En del nätagg har speccar som är lite väl högt uppsatta och nätaggen levererar inte dessa, kvalitén kan vara lite varierad och/eller ljudnivån är rent hemsk.

Två trevliga listor att kika i över nätagg är Silent PC Reviews rekommenderade nätagg samt Overclockers.com.au's rekommenderade nätagg.

Om du nu kan tänka dig lägga uppåt 900kr så kan jag varmt rekommendera Corsair HX520 iaf, tyst och löjligt kraftfullt nätagg som i grund och botten är ett Seasonic M12 (som är mycket dyrare), kommer med 5 års garanti och lovprisas lite överallt.
I lägre prisklass så är Antec EarthWatts helt klart intressant. Saknar löstagbara kablar, och använder 80mm fläkt istället för 120mm för kylning vilket kan göra volymen lite högre. Dock oerhört prisvärt och även det tillverkat av Seasonic.

Medlem

Tack så för ett bra svar Nj har redan kollat på corsairs HX520 och det blir ett sådant.

Tack ännu en gång


signatur

Im a First Person Killer

1
Skriv svar