Cryptic tar över Star Trek Online

Medlem
Cryptic tar över Star Trek Online

Så de skrotar den redan färdiga motorn?

Medlem

...

...NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERDS!

Medlem

Det kanske är problem med motorn som Perpetual använde?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Philip:

...

...NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERDS!

Ehm, va?

Medlem

Hm.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Det var på tiden!


signatur

De fick bara rättigheterna till IPn samt allt designarbete som Perpetual hade gjort. Ingen kod ingick i det material Cryptick fått ta del av. Däremot har det ryktats om att de intervjuat flera av de anställda på Perpetual som fick gå, så de har kanske anställt någon eller några av dem.

Känns i ärlighetens namn bäst att Cryptic använder sin egen motor.

Perpetuals idéer var bra tyckte jag, och det lilla man fått se av Cryptic ser också bra ut. Ska bli spännande att få se de rörliga bilderna om ett par veckor.

Inaktiv
Skrivet av Dreamtale:

Så de skrotar den redan färdiga motorn?

De köpte inte motorn:

Skrivet av WarCry, den 14e januari:

The license, as well as the game's content - but not the code - have been transferred to another Bay Area development studio where work will continue.

De ville nog egentligen bara åt licensen; de har redan en enligt uppgift mycket versatil spelmotor som deras ekorrar redan har gott om erfarenhet av att arbeta med.

*höjer sitt glas*
Quj taHjaj !

Medlem

Var redigt taggade på det här spelet fram tills det att kom fram att projektet hamnat i trubbel. Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska tycka och tro då vi inte vet något exakt om spelet, eller om några tankar eller idéer har tagits med från Prepetual.

Att en studio som Cryptic tagit över arbetet är i mina ögon bara en fördel. Både för deras egen skull och oss spelares. De har mer erfarenhet än vad Prepetual hade och de har lyckats släppa MMOs som bryter sig loss något från det vanliga, även om de kanske inte har lyckats på alla punkter. Samtidigt är det bra för studion att de får något som är lite annorlunda från deras tidigare/nuvarande produktioner.

Jag hoppas verkligen att de lyckas utveckla ett spel som gör Star Trek till rätta.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Bara dom inte gör den till en "WoW i rymden".
Det skulle vara ett misstag att få den att bli ett generellt mmo som alla sett förut för att få så stor användarbas som möjligt.
Den borde inrikta sig till ST fans för att det är dom som kommer att spela spelet.

Medlem
Skrivet av HyorD:

*höjer sitt glas*
Quj taHjaj !

nej men se, Romulanerna har redan infiltrerat forumet!:P (ironi)

jag hoppas verkligen att de här blir bra, eftersom jag sitter och varvar Starfleet Academy tills de här kommer..... spelet slutar vara kul efter första varvningen.....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Ett rymd sci fi MMO som släpps till PC och KONSOLL? Lär ju inte vara särskillt avancerat iaf... Hade väl inte stora förhoppningar på detta men man hoppade ju bli positivt överraskad nu dog väl det lilla hoppet man hade.

Medlem

tja, man kan ju hoppas det kommer nått bra ifrån detta...

Medlem

Jag slutar inte att hoppas på ett Startrek MMO, hoppas det blir bra nu, djupt och iögonfallande.


signatur

Retro.

Inaktiv

Ser fram emot detta, hoppas att de gör ett bra jobb.

Medlem

Star Trek spel... ugh! =_=

Hela franchisen har gått ifrån allt den var och går bara ut på "nerd-wanking": min term för leksaker och onödigt vältrande i det fiktionella universumets skepp och mytos över kvalitet, djup och mening.

Med andra ord är ST nuförtiden mer Science Fantasy än Fiction.

De borde begrava ST utan att ens tänka på återupplivning... den är körd i marken ändå.

Medlem

får hoppas att de går ifrån de småknepiga idéerna som perpetual hade och att det blir fps-stuk över det hela. rpg-systemet funkar dock i skeppstrider.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Hur du får Exp i Star Trek online:

1. Finn en okänd motståndare.
2. Prata med dom i 2 timmar.
3. Skjut ett varnings skott.
4. Spendera de poängen du precis fått när du levla upp och skriv ner vad som hände i din captains log.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har både ett ST och SW fan, växte upp med skiten och lekte mycket med sådana leksaker.

Idag tycker jag fortfarande om det, tycker serierna är underhållande och har en ltien fetisch för Stora rymdskepp :).

bara att åka runt och cruisa med ett Federationsskepp får mig på att tänka blött.

Dock har jag inget förtroende för dessa utvecklare, Tycker CoH och CoV var värdelöst, och Champions Online ser ännu värre ut, känns dom detta komemr floppa också om dom inte byter stil på grafik och sett.

1
Skriv svar